Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku - Zápisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (120 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Možnosti zabezpečení CI u vlastní firmy:

  1. externí specializovaná firma – výhody – nezatěžuje nás finančně, jsou zde specialisté na sběr informací a analytici pro vyhodnocení a vytvořit přidanou hodnotu informace. Nevýhody – nezná dopodrobna naši firmy.

  2. Interní útvar vlastní firmy – nevýhoda- lidé neumí nebo neví jak ty informace sbírat, vyhodnocovat, výhoda –znají svoji firmu a vědí, které informace jsou pro ni důležité.

Možné formy CI u podniku:

  • výzkum konkurence,

  • zrcadlová organizace (vhodné pro menší firmu, kde si nemůžeme dovolit samostatný útvar, firma nechá vyškolit jednoho člověka z daného oddělení pro sběr a vyhodnocení informací– sleduje 2 až 3 největší konkurenty – vedoucí obchodního oddělení sleduje obchod, vedoucí vývojového oddělení sleduje vývoj konkurence, prostě vedoucí svého oddělení sleduje vždy příslušnou oblast),

  • stínová organizace (jeden člověk dostane na půl pracovního úvazku úkol sledovat 2 až 3 konkurenty).

Útvary CI v zahraničí:

  1. Competitiveintelligence center (CIC)

  2. Inovationintelligence center (IIC)

Každá firma by měla mít systém včasné výstrahy:

  • Stanovit oblasti pozorování

  • Stanovit signální prvky

  • Stanovit požadované veličiny signálních prvků a jejich tolerance

  • Stanovit úkoly pro Spefis

Základní úkolySpefisu:

  • Včas odhalit klíčové problémy firmy plynoucí z firemního okolí

  • Informačně zabezpečit možné způsoby řešení těchto problémů

Zpravodajský cyklus – proces získávání informace s jejím následným vyhodnocením, analýzou a předáním k využití v rozhodovací činnosti. Používá se čtyřfázový cyklus – řízení, sběr dat, analýza – nejdůležitější, distribuce – akce, podklad pro strategické rozhodování managementu.

Výzkum a vývoj – uměním není zkonstruovat výrobek pro využití, uměním je zkonstruovat výrobek k tzv. posmrtnému užití. Jak je tato myšlenka chápána: ve fázi vzniku výrobku musí být řešeny podmínky technické proveditelnosti, ekonomiky, ekologie (enviroment)

Zásobování – tato problematika bude přednesena ve strategii jakosti firmy.

Výroba – výrobek (součástka), který ve fázi svého zhotovení vyžaduje nějaké dodatečné úpravy, má ve fázi užití větší sklon (pravděpodobnost) k selhání. Je dobré vyrobit kvalitně výrobek již na poprvé. Existují dvě základní úrovně kvality výrobního procesu z hlediska zabezpečování kvality:

  1. Stabilizovaný výrobní proces – v praxi se zabezpečuje pomocí statistických metod SPC, regulační diagramy, zajišťováno na úrovni ISO ř. 9000. Proces se drží v nějakých mezích, stabilizovat proces, znamená dostat všechny vyrobené součástky do tolerančního pole. Proces je založen na filozofii znalosti příčin NEJAKOSTI!!!Tzv. záporná, zpětná vazba má za úkol stabilizovat regulovaný proces.

  2. Dokonalý výrobní proces - Založen na filozofii znalosti příčin JAKOSTI!!Zabezpečuje TQM (program nulových vad – zmetkovitost by měla klesat, nikdy nelze vyrábět s nulovou zmetkovitostí).

Témata, do kterých materiál patří