Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku - Zápisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (120 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

OTK - oddělení technické kontroly. Pracovníci tohoto oddělení jsou neproduktivní materiál. Z hlediska místa, kde se kontrola nachází v procesu, se člení:

  1. Vstupní kontrola – kontroluje všechny materiály, suroviny, které vstupují do výroby

  2. Mezioperační kontrola – výsledek určité operace je kontrolována. Úkolem je, aby nepustila k dalšímu zpracování vadný výrobek nebo zmetek. Aby uvolnila dobře provedenou součástku k další operaci.

  3. Výstupní kontrola – kontrola již zhotoveného výrobku – jeho funkcí, kompletnost výrobku. Následně jde výrobek do skladu.

Kontroly se provádí způsoby:

  • Namátková kontrola (přepadová kontrola) – používal např. Baťa

  • Stoprocentní kontrola – kontroluje se po každé operaci každý kus, snižuje produktivitu práce. Nařizuje se tehdy, když jde o součástky, které by bez provozu svojí destrukcí mohli zapříčinit smrt, velkou škodu, ohrožení života. TEST - Uveďte příklad, kdy se stoprocentní kontrola nařídit nesmí?

  • Statistická kontrola – nekontroluje se každá součástka, ale jenom některá, přesně podle pravidel statistické přejímky – např. zkontrolujte každý desátý kus – provedu výběrový soubor, který přesně znám (výrobky, které zkontroluji) – zmetky, vadné výrobky, vhodné výrobky. Při hladině pravděpodobnosti 95% (97% - podle toho jak chceme být přesní), usuzujeme, že i v základním souboru je stejné rozložení těch tří typů součástek jako ve výběrovém souboru. Poté se rozhodujeme, zda celý ten výběrový soubor přijmeme nebo odmítneme. TEST -Kdy za jakých podmínek nám statistická kontrola selže?

Zkušebna – žádná lidová tvořivost - podmínka nezávislosti, testování musí proběhnout za předem daných známých a neměnných podmínek.

Odbyt – při odbytu může dojít k dalšímu vzniku vad, respektive poškození výrobku při nakládce, při přepravě, skladování. Musíme ošetřit způsob nakládání, uskladnění, překládky. Úroveň distribučních kanálů – má svůj životní cyklus – pro všechny výrobky nebo způsob prodeje nemusí být vždy vhodný ten samý distribuční kanál.

Poprodejní servis – ne každá výroba má tento servis (výroba rohlíků). Jakou vypovídající hodnotu má odpověď jednoho náhodně vybraného člověka při průzkumu trhu? Náhodně vybraného člověka se zeptám, zda používá k praní ariel – hovořila jsem s potenciálním zákazníkem, který ariel nepoužívá. V poprodejním servisu se setkáváme se skutečným zákazníkem! Má určitou zkušenost s našim výrobkem. V případě nespokojených zákazníků – jeden pracovník ve směně by měl být psychologicky proškolen – jak mají člověka motivovat, povzbudit ho, jak tzv. tlumit hádku – zjistit v rámci rozhovoru další negativní informace, zákazník by měl při odchodu být převeden na pozitivní náladu nebo neutralitu.

Témata, do kterých materiál patří