kompetence manazera
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
asocianistické modely - snaží se rozložit sociální realitu na jednotlivé prvky (NODY), zkoumají, jak se při zpracování informací skládají tyto prvky dohromady, podle jakých zákonů
konstruktivistické modely - základ je pro ně celek, holistický směr(целостное направление), při zpracování informací vycházíme ze stereotypů, schémat
asocianistické modely - tvrdí, že obsah mysli je mu dán sčítáním jednotlivých percepcí( сложением отдельных восприятий)
konstruktivistické modely – tvrdí, že v poznání nejde o reprodukci(не о возпроизводстве) percepcí, ale jde o aktivní konstrukci (строение познаний) poznání
asocianistické modely - vidí poznávací procesy jako pasivní, jednovýznamové
konstruktivistické modely – v poznávání zahrnují i další faktory, které hrají roli (jako jsou emoce, motivace)
zpracování informací (kódování, uskladnění) je ovlivněno strukturami poznání (dle předem daných apriorních schémat)
naše zpracování informací je velmi náchylné k omylu, ztrácíme mnoho detailů, máme tendenci chránit si svoje již vytvořené schémata,
sociální objekty se liší od jiných objektů, protože se mění v čase mnohem rychleji než jiné objekty
sociální poznávání má vzájemný charakter na rozdíl od jiného poznávání, přesnost našich poznatků o jiných lidech je těžší posoudit, lidé se hodně snaží o kontrolu svého sociálního chování
sociální poznávání je těsně napojeno na jiné psychické jevy (hodnoty, motivace, emoce)
výsledky sociálního poznávání lidí mnohem více ovlivňuje než výsledky jiného poznávání
sociálním poznáváním člověk překonává vlastní subjektivitu, jde za svou subjektivnost, větší reciprocita
Impression management(управление впечатлением)
Úzce souvisí s podnikáním – profesionální komunikací a PR
Podílí se na vytváření vlastní i podnikové image
Děje se prostřednictvím regulace a kontroly informací v běžných sociálních interakcích
(Тесно связана с бизнесом – профессиональных коммуникаций и PR
Участвует в создании собственного и корпоративного имиджа
Происходит с помощью регулирования и контроля информации в обычных социальных взаимодействия)
Sebeprezentace
(Ne)vědomý proces, během kterého se snažíme změnit vnímání objektu či události, ale nejčastěji osob (sebe sama)
Chování takovým způsobem, jakým chceme, aby na nás ostatní nazírali
(Не)сознательный процесс, в ходе которого мы пытаемся изменить восприятие объекта или события, но чаще всего человека (себя)