Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!






kompetence manazera

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (104.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Поведение -таким образом, каким мы хотим, чтобы на нас другие смотрели

  • Zvýšení vlastní sociální atraktivity (charakteristikou sebe sama)- Повышения собственной социальной привлекательности (характеристика себя)

  • Konformita (souhlas s druhým, abychom vypadali dobře)- согласие с другим, чтобы хорошо выглядеть

  • Odpovědnost (výmluvy, vysvětlení)-оправдание, объяснение

  • Omlouvání se-извинения

  • Lichocení-лесть

  • Zastrašování-запугивание

  • Předstíraná či naučená bezmocnost – překážky, výmluvy-препятствия, оправдания

  • Obranná vs. Asertivní strategie –оборона против напористой стратегии

    • Obranná s. – vyhnutí se nepříjemné situaci-избежать неприятную ситуацию

    • Asertivní s. – vychází z aktuální situace, typické aktivní chování-исходит из актуальной ситуации, типичное активное поведение

2 lekce. Mezilidská komunikace – úvod do problematiky

  • Lidská společnost představuje síť vztahů mezi lidmi. Přirovnáme-li ji k síti rybářské, pak uzly představují lidi a provázky či lana vztahy mezi nimi.

Komunikace

  • Communicatio

    • vespolné účastnění

  • Communicare

    • činit něco společným, společně něco sdílet

    • Komunikujeme, i když pouze přihlížíme komunikaci

    • Komunikace je sdělování i sdílení

Funkce komunikování

  • Informovat

  • Instruovat

  • Přesvědčit

  • Vyjednat, domluvit se

  • Pobavit

  • Kontaktovat se

  • Předvést se

Komunikaci ovlivňuje:

  • Čas

  • Prostor

  • Jaký význam přikládají komunikaci aktéři-какое значение придают коммуникации действующие лица

  • Přítomnost emocí

  • Vztahové proměnné

  • Situační rámec-ситуационные рамки

  • Existence kontinuity-существование непрерывности

Vztahy v komunikaci

  • 1) symetrický vztah - účastníci komunikace si jsou rovni, na stejné úrovni, nikdo nemůže druhému nařizovat(не может руководить), stejné právo volby tématu, mohou mluvit stejně dlouho

  • 2) komplementární vztah = doplňkový, celek tvoří až když jsou pohromadě, první je submisivní, druhý je dominantní, dítě-rodič, učitel-žák, podřízený-nadřízený, potřebují se, bez druhého přestávají být tím čím jsou v tom vztahu, někdy dochází k tendenci redefinovat vztah (otočit)

  • 3) metakomplementární vztah - nemocná babička ovládá všechny členy rodiny, zdá se být nejslabším článkem, ale zezadu všechny ovládá svou nemohoucností(слабость, бессилие) nebo někdo dovoluje aby ho druhý řídil

Verbální část komunikace

  • Řeč slov

  • Paralingvistika

    • Hlasitost řeči

    • Výška tónu

    • Rychlost řeči

    • Objem řeči

    • Plynulost

    • Intonace

    • Chyby v řeči

    • Správná výslovnost

    • Kvalita řeči

    • Členění řeči – frázování

Témata, do kterých materiál patří