kompetence manazera
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Поведение -таким образом, каким мы хотим, чтобы на нас другие смотрели
Zvýšení vlastní sociální atraktivity (charakteristikou sebe sama)- Повышения собственной социальной привлекательности (характеристика себя)
Konformita (souhlas s druhým, abychom vypadali dobře)- согласие с другим, чтобы хорошо выглядеть
Odpovědnost (výmluvy, vysvětlení)-оправдание, объяснение
Omlouvání se-извинения
Lichocení-лесть
Zastrašování-запугивание
Předstíraná či naučená bezmocnost – překážky, výmluvy-препятствия, оправдания
Obranná vs. Asertivní strategie –оборона против напористой стратегии
Obranná s. – vyhnutí se nepříjemné situaci-избежать неприятную ситуацию
Asertivní s. – vychází z aktuální situace, typické aktivní chování-исходит из актуальной ситуации, типичное активное поведение
2 lekce. Mezilidská komunikace – úvod do problematiky
Lidská společnost představuje síť vztahů mezi lidmi. Přirovnáme-li ji k síti rybářské, pak uzly představují lidi a provázky či lana vztahy mezi nimi.
Komunikace
Communicatio
vespolné účastnění
Communicare
činit něco společným, společně něco sdílet
Komunikujeme, i když pouze přihlížíme komunikaci
Komunikace je sdělování i sdílení
Funkce komunikování
Informovat
Instruovat
Přesvědčit
Vyjednat, domluvit se
Pobavit
Kontaktovat se
Předvést se
Komunikaci ovlivňuje:
Čas
Prostor
Jaký význam přikládají komunikaci aktéři-какое значение придают коммуникации действующие лица
Přítomnost emocí
Vztahové proměnné
Situační rámec-ситуационные рамки
Existence kontinuity-существование непрерывности
Vztahy v komunikaci
1) symetrický vztah - účastníci komunikace si jsou rovni, na stejné úrovni, nikdo nemůže druhému nařizovat(не может руководить), stejné právo volby tématu, mohou mluvit stejně dlouho
2) komplementární vztah = doplňkový, celek tvoří až když jsou pohromadě, první je submisivní, druhý je dominantní, dítě-rodič, učitel-žák, podřízený-nadřízený, potřebují se, bez druhého přestávají být tím čím jsou v tom vztahu, někdy dochází k tendenci redefinovat vztah (otočit)
3) metakomplementární vztah - nemocná babička ovládá všechny členy rodiny, zdá se být nejslabším článkem, ale zezadu všechny ovládá svou nemohoucností(слабость, бессилие) nebo někdo dovoluje aby ho druhý řídil
Verbální část komunikace
Řeč slov
Paralingvistika
Hlasitost řeči
Výška tónu
Rychlost řeči
Objem řeči
Plynulost
Intonace
Chyby v řeči
Správná výslovnost
Kvalita řeči
Členění řeči – frázování