Shrnutí ke kolokviu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Reklama: Cílová URL adresa – přesměrování zákazníků na danou stránku (kterou uvedeme), Cesta obsahové reklamy – klíčová slova (dřevěné hodinky), Nadpisy (alespoň 3) Dřevěné hodinky/Navštivte naší webovou stránku/Poskytujeme slevy až 50%, štítek nadpisu, popis (Hledáte vhodný dárek pro svého muže? Nabízíme širokou škálu pánských hodinek) -> Zobrazení reklamy, uložení a publikování
9. Sociální sítě
▪ Sociální sítě hrají nezastupitelnou roli v rámci digitálního marketingu. Existuje mnoho různých sociálních sítí. Mezi nejznámější patří Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest či Linkedin.
▪ I na Facebooku je možné využít software aplikaci pro vytváření placených kampaní. Jedná se o manažerský systém s názvem Facebook Business Suite. I zde mají kampaně hierarchické uspořádání, jak ukazuje následující obrázek. Celá kampaň se dělí na jednotlivé sady reklam a ty jsou dále tvořeny jednotlivými reklamami.
▪ Každá sociální síť má svá specifika a nástroje. Podle cílové skupiny, na kterou firma míří svou komunikaci, je potřeba vybrat jak vhodné sociální sítě, tak i obsah jednotlivých sdělení.
Existuje stránka na FB, která je propojená s naším e-shopem – Business Suite:
Nástroje – Reklama: Název reklamy, strategie nabídky, přiřazení (28denní kliknutí), výsledky, dosah, počet zobrazení, cena za výsledek, hodnocení kvality, hodnocení projeveného zájmu,..
Vytvoření kampaně na FB: Účel kampaně (povědomí o značce, dosah, návštěvnost, zhlédnutí videa…), název, kategorie (úvěry, zaměstnání, bydlení,..), typ nákupu = aukce, limit kampaně na výdaje = celková částka, A/B test – možnost vytvoření duplicitní verze a poté upravení, optimalizace rozpočtu – denní rozpočet/dlouhodobý rozpočet.
Sady: Název sady – např. hodinky 2021, Návštěvnost: web, aplikace, messenger. Dynamický obsah – kreativní obsah, Rozpočet a plán: rozpočet, plán – datum začátku a konce/přesný čas(nelze u denního rozpočtu), Okruh uživatelů: lidé, kteří v dané lokalitě žijí nebo v ní byli atd., region, věk, pohlaví atd., Podrobné zacílení: demografické údaje, zájmy (nakupování a móda, jídlo, oblečení atd.) a chování (cestování, digitální aktivity atd.), Jazyky, Spojení (nař. stávající fanoušky), Umístění – doporučené nebo ruční, které i volíme (FB, Ig,…), kanály, stories a reels,… vyhledávání atd., Zařízení a systémy.
A konečně nastavení reklamy! :D
10. Keywordplanner, Google Analytics, Answerthepublic
- keywordplanner je nástroj pro zjištění počtu hledání určitých klíčových slov na googlu
- google analytics je nástroj pro sledování metrik na webu, třeba akvizice návštěvníků, jak dlouho stráví na webu, jaké stránky proklikávají a tak
- Answer the public = aplikace, která slouží pro generování obsahových témat nebo generování klíčových slov. Je rozdělena do jednotlivých kategorií (otázky, výrazy s předložkami, srovnávací výrazy a příbuzné výrazy), CSV = výměna tabulkových dat mezi různé systémy. Po zadání „vyhodí“ grafy/obrázky, které můžeme stáhnout do svého pc. Klíčová slova poté protřídíme, které jsou pro nás vhodná.