Shrnutí ke kolokviu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
▪ Marketingová cesta zákazníka se skládá celkem z 9 následujících fází: pozornost, zájem, zvažování, hodnocení, rozhodnutí, nákup, opakování (opakovaný nákup), věrnost, advokacie
Cesty zákazníka: Marketingový trychtýř – zmapování procesu zákazníků při výběru:
Awareness = pozornost – oslovení co nejvíce zákazníků (placený/neplacený marketing), např. reklama (SEA-reklama do vyhledávače, SEO-optimalizace pro vyhledavače), WOM=word of mouth – doporučení/reference
Interest = zájem – což je například proklik na produktovou stránku, např. blogy, soc. média
Consideration= zvažování – zákazník již zvažuje, jestli je pro něj produkt vhodný, např. e-mail marketing, webová stránka a její zlepšování, speciální nabídky (2v1)
Evaluation = zhodnocení – porovnávání, hodnocení více produktů, např. kladné hodnocení, youtubová videa, porovnávání webových stránek
Decision = rozhodnutí – zákazník se rozhodne koupit, např. klíčové rozhodnutí, prodejní techniky
Purchase = vlastní nákup – proces samotného objednání, např. nákupní proces musí být hladký, dostatečný počet placení, doprava, dokončení procesu nákupu
Repeat = opakovaný nákup – opakovaně nakupuje, protože je spokojený s produkty, např. Customer Relationship mng – automatizace targetingu, vhodých nástrojů komunikace…, poprodejní služby – např. montáž nábytku, servis kola po ujetí xy km, tyto služby jsou velmi významné – rozhodují o loajalitě
Loyalty = loajální zákazník – preferuje naši značku před ostatními, např. připravení věrnostního programu (vyzkoušení lyží v Alpách, půjčení kola na 1 den zdarma,), vytváření komunit
Advocacy = advokacie – zákazník je naším “fanouškem“ a doporučuje naši značku, např. Endorsements – známí líde důvěřují naší značce a propagují ji, Evangelism marketing = neplacená forma propagace, pomocí příběhů/zážitků zákazníci radí svému okolí
Koncept STDC
▪ Koncept See, Think, Do, Care slouží pro trvalý vztah se zákazníkem. V rámci jednotlivých fází tohoto konceptu firma používá nejvhodnější komunikační kanály v rámci komunikace se zákazníkem, resp. uživatelem internetu.
▪ Pro vytvoření efektivní kampaně je potřeba pro všechny fáze konceptu STDC definovat cílovou skupinu, cíl (čeho chceme dosáhnout), obsah sdělení, vhodné kanály a metriky na měření výkonnosti kampaně.
▪ Pro definování strategie v oblasti digitální komunikační kampaně je vhodné využít matici / tabulku, kde ve sloupci jsou uvedeny jednotlivé fáze modelu STDC a řádky obsahují cílovou skupinu.
1. Fáze – See
V rámci první fáze oslovujete největší část publika, která je jako taková relevantní k nabízenému produktu. Pokud máte například e-shop se zdravou výživou, ve fázi See se zaměřujete na lidi, kterým záleží na zdravém stravování (sportovci, lidé s dietami, lidé se zdravotními problémy), přičemž v tomto případě je vaším cílem, aby byla vaše značka resp. váš e-shop co nejvíce vidět.