Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Shrnutí ke kolokviu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (402.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

▪ Firmy, které uskutečňují prodeje přes internet, potřebují pro optimální řízení svých e-shopů určité portfolio software aplikací. Společnost Google a Seznam poskytují firmám on-line aplikace, jež slouží k analýze výkonnosti webových stránek (e-shopů), jejich propagaci a vyšší efektivnosti.

▪ Google Analytics je v současnosti nejrozšířenější nástroj webové analytiky. Google Analytics umožňuje sledovat například návštěvnost, chování uživatelů a jejich vlastnosti, prodeje či další vybrané konverze.

▪ PPC kampaně lze vytvořit například v aplikaci Google Ads. Samotná kampaň se vytváří na třech úrovních, které na sebe hierarchicky navazují. Na nejvyšší úrovni je kampaň samotná, ta se dále dělí na různé reklamní sestavy a ty se dále dělí na jednotlivé reklamy, jež tvoří nejnižší úroveň.

▪ S digitálním marketingem a PPC reklamou souvisí mnoho důležitých pojmů jako například: imprese, konverze, dosah, obsahová síť, vyhledávací síť, reklamní kampaň, reklamní sestava, klíčová slova apod.

▪ Existuje několik možností, jak mohou být klíčová slova zadána. Základní rozdělení je následující: volná shoda, frázová shoda a přesná shoda

▪ Společnost Seznam.cz má podobně jako Google vlastní manažerský systém (Sklik.cz), který je určen na tvorbu a vyhodnocení reklamních kampaní. I tento systém je postaven na bázi aukce. V tomto systému určuje pozici inzerátu především relevance klíčových slov, tvar klíčových slov a stanovená cena za jeden proklik.

▪ S nastavením PPC reklam a jejich výkonost je měřena podle následujících metrik: CPC, CPM, CPT, CTR, CPA, ATR apod.

▪ Důležitým ukazatelem výkonosti je návratnost investice (ROI – Return of Investment). je však důležité upozornit, že vhodnějším ukazatelem je generovaný zisk z prodeje produktů. Je tedy potřeba počítat nejen náklady na reklamní kampaň, ale celkové průměrné náklady na jeden produkt.

8. Kampaň Google Ads

Potřeba mít gmailový účet a webové stránky (e-shop) a ty propojit s Google Ads.
Google Ads – Nová kampaň (zaměřená např. na prodej, na potencionální zákazníky, návštěvnost webu, zvažování produktu a značky, povědomí o značce, propagace aplikací, návštěvy a promoakce místní prodejny). Typy kampaně: hledat, obsahová (atraktivní reklama na celém webu), nákupy, video (reklama na YT, Facebook, IG,..), Smart reklamy.
Způsob dosažení cíle – návštěvnost webu, Název kampaně – Předvánoční prodej 2021, Vyhledávací síť/Obsahová síť a dále nastavení lokality, ceny, rozpočtu, cíle, jazyku a od kdy do kdy bude reklama dostupná. Časový rozvrh reklam – všechny dny, od 7:00 do 22:00.

Reklamní sestava: Název musí odrážet celkovou sestavu – Dřevěné hodinky 2021, Výchozí nabídka – 14 Kč, Klíčová slova – volná shoda = dřevěné hodinky(nedoporučuje)/modifikovaná volná shoda= používáme znak + (před, mezi i za každé slovo), frázová shoda = „dřevěné hodinky„ (může být před i za, ale ne mezi), přesná shoda = přesně a pouze na [dřevěné hodinky], pokud použijeme -, tak se nebudou tyto slova nikdy zobrazovat -smart hodinky

Témata, do kterých materiál patří