Shrnutí ke kolokviu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Google Analytics je v současné době nejpoužívanějším nástrojem pro analýzu webu. Google Analytics umožňuje sledovat například návštěvnost, chování a vlastnosti uživatelů, prodeje nebo jiné vybrané konverze.
Odpověď veřejnosti – Aplikace, která slouží ke generování témat obsahu nebo generování klíčových slov. Je rozdělena do různých kategorií (otázky, termíny s předložkami, srovnávací termíny a související termíny), CSV = tabulkový procesor pro výměnu dat mezi různými systémy. Po zadání "vyhodí" grafy/obrázky, které si můžeme stáhnout do svého počítače. Následně roztřídíme klíčová slova, která se nám hodí.
1. House of quality
Jednou z nejpoužívanějších metod pro detailní analýzu požadavků zákazníka je model Kano. Tento model vytvořil profesor Noriaki Kano v 80. letech 20 století. Jedná se o koncepci, která souvisí s vývojem a inovací produktu a je založena na maximalizace spokojenosti zákazníka. Základní myšlenkou je rozdělení požadavků zákazníka na určité skupiny dle jejich důležitosti vnímané zákazníkem (Kano, 1984).
▪ Model kano rozděluje jednotlivé požadavky zákazníků následovně: Povinné, přímo úměrné, atraktivní, indiferentní a reverzní
▪ Dům jakosti – jedná se o metodu plánování jakosti, jež je založená na principu maticového diagramu. Dům jakosti umožňuje transformaci vágních požadavků 89 zákazníků na měřitelné vlastnosti (atributy) produktu. Tyto atributy mají technický charakter a jsou navrhovány inženýry výzkumu a vývoje. Metoda domu jakosti však vyžaduje spolupráci týmu expertů pocházejících z různých oddělení podniku.
▪ K optimalizaci komunikačních kanálů a relevantních informací je možno použít korelační analýzy. Korelační úloha je úloha o oboustranné závislosti. Korelaci neboli závislost měříme korelačními koeficienty. Zásadní je vhodné zvolení relevantního korelačního koeficientu pro řešený problém. Velmi často se používá Pearsonův korelační koeficient a Spearmenův korelační koeficient
▪ Metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu
▪ Umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu jeho realizace a další analýzy
▪ Nejčastěji se využívá při transformaci požadavků na produkt do měřitelných znaků jakosti produktu – Dům jakosti
2. Marketingová cesta zákazníka
▪ Marketingová cesta zákazníka je účinný nástroj, který pomáhá vizualizovat jednotlivé fáze v procesu budování vztahů se zákazníkem. Umožňuje marketérům sestavit efektivní a dobře strukturované komunikační kampaně.
▪ Je potřeba si uvědomit, že si každá firma může marketingovou cestu zákazníka upravit dle vlastních potřeb a požadavků. Tyto úpravy mohou souviset s druhem trhu, odvětvím, produktovým portfoliem či velikostí firmy.