Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Vypracované otázky a odpovědi

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1001.52 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

bod A – optimum firmy v SR i LR – firma vyrábí s fixní zásobou kapitálu K1, která je plně využita výstup Q1 s nejnižšími možnými náklady, bod B – firma zvýšila výrobu na Q2, ovšem nemůže zvýšit zásobu kapitálu, najímá L2 jednotek práce – tato kombinace vstupů není optimální, firma nemůže v SR minimalizovat náklady, bod C – optimum firmy v LR – firma může v LR najmout dodatečné množství kapitálu K2 a minimalizovat tak své náklady

  1. cenová elasticita nabídky (dlouhodobé) + asi 7 dalších pod-otázok:-) (napr. čomu sa podobá? (ináč sa podobá elasticite poptávky)), matematicky, graficky, aké dosahuje hodnoty? ............. )

  • Dokonale neelastická křivka nabídky V případech, že odvětví je plně vytíženo, další jednotky výstupu nemůže být dosaženo. Respektive pouze z rozšířením počtu firem. Není schopný reagovat, běží na 100%

  • Dokonale elastická nabídka odvětví Pro případy že MC jsou konstantní. Není pro budoucí firmy nijak významně omezeno.

Nabídka odvětví s konstantními náklady

Nabídka odvětví s rostoucími náklady

Nabídka odvětví s klesajícími náklady

U krátkodobé elasticity je koeficient pouze kladný

U dlouhodobé to neplatí.

V případě odvětví s konstantími náklady – LIS je dokonale elastická, hodnota koeficientu dlouhodobé poptávky = nekonečnu

V případě odvětví s rostoucími náklady – dochází k růstu tržní ceny a k růstu množství – koeficient dosahuje kladných hodnot

V případě odvětví s klesajícími náklady – je křivka LIS klesající, k růstu množství dochází s klesající cenou – elasticita je záporná

Jestliže MC rostou rychle, co můžeme říci o nabídce, je více nebo méně elastická? ZKOUŠKA!! když mají náklady velký sklon, jsou nepružné, proto je nabídka neelastická

  1. Jak se chová nabídka v dlouhém období, čemu její průběh podobny.(podobny nabídce v dokonale konkurenci) tady chtěl grafy a dost bazíroval na směrnicích, a tedy sklonu křivky. (monopolistická konkurence)

  2. Popište základní cíle firmy v dokonalé konkurenci. Při dané různé úrovni nákladů, příjmů atd.

Podmínky dokonalé konkurence1. Firmy prodávají standardizované výrobky, 2. Firmy přijímají ceny jako objektivní, 3. VF jsou v dlouhém období dokonale mobilní, 4. Firmy a spotřebitelé mají dokonalé informace6 Obecná východiska určení výstupu, pi němž firma maximalizuje ziskFirma maximalizující zisk podřizuje volbu vstupů (N) i výstupů (výnosů) dosažení maximálního ekonomického zisku. Ekonomiký zisk = TR – TC = TR – TCex – TCim, л budeme označovat TR – TCex. Velikost zisku л = P*Q – w*L-r*K, л = P*f(K,L)-w*L-r*K. Zisk bude maximální, při výrobě takového objemu produkce, kdy dodatečný přírůstek výstupu nepovedeke změně dodatečného zisku . První derivace fce zisku rovná nule. d л/dQ=0, protože platí d л/dQ= dTR/dQ – dTC/dQ a zároveň platí dTR/dQ – dTC/dQ = 0 a výsledkem je MR=MC. Toto zlaté pravidlo maxializace zisku lze interpretovat: aby firma max.zisk, měla by zvolit takový výstup, aby se při jeho výrobě mezní příjmy rovnaly mezním nákladům. Postačující podmínka maximalizace zisku je spojena s požadavkem rostoucích mezních nákladů, ve vztahu k růstu výnosů.Druhá derivace musí být záporná. d2 л/dQ2<0 a potom dMR/dQ < dMC/dQ. MC=MR, MR=dTR/dQ= P+Q(dP/dQ); eDP = (dQ/Q)/(dP/P); MC=P*(1+1/eDP); (P-MC)/P = -1/ eDP Pravidlo převrácené elasticity – čím cenově elastičtější bude poptávka po produkci firmy, tím menší můeme očekávat rozdíl mezi cenou a mezními náklady firmy – má smysl pouze tehdy, je-li poptávka elastická.(menší než 1). Nabídka dokonale konkurenční firmy v k.o.Nabídka firmy je ztotožněná s její produkcí při daných cenách nabízených statků. Nabízená cena musí odpovídat tržní. Křivka nabídky = fce s náklady jako základní proměnná. Bude-li docházt ke změně tržní ceny , kterou firma přebírá, a která je totožná s mezním příjmem, bude se měnit i nabízené množství u každé firmy. Rostoucí tržní cena bude zanmenat posun průsečíku MR a MC po křivce mezních N směrem nahoru – rostoucí nabízené množství. Křivka nabídky je tvořena rostoucí částí křivky mezních N. Když je TR < STC, v k.o. firma nezastaví výrobu. V k.o. musí hradit fixní N, i kdž objem výstupu je 0. Kdyby přestala vyrábět, ztáta by dosáhla výše fix.N. Když se rozhodne pokračoovat ve výrobě a dosáhne TR vyššího než variailní N, potom bude schopna uhradit clou výši variab.N (VC) ale také i část fix.N. Ztráta by byla menší než v případě, že by nevyráběla. Místo max.zisku se firma dostala před úlohu minimalizovat ztrátu a musí docílit, aby TR> VC.

Témata, do kterých materiál patří