mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Reklama se stává ziskovou v dlouhodobém měřítku, podpora prodeje se brzy stává ziskovou
Jedním z hlavních strategických rozhodnutí vedení podniku týkajících se forem komunikace se zákazníky je volba strategie tahu nebo tlaku
Strategie tlaku je spíše defensivní strategií, jejím cílem je především ochránit místo v regále před konkurencí
Strategie tahu je na druhé straně spíše taktikou ofensivní, jejím cílem je přilákat pozornost zákazníků a přimět je k nákupům
Hlavní metody podpory prodeje u spotřebitelů
Metody cenové podpory prodeje
Zaváděcí cena
Dočasné slevy
Balení zdarma
Zboží zdarma
Odměna pro zákazníka
Klubové ceny
Výkupní bonifikace
Kupóny
Kupony na slevu
Křížový kupon (trumf), je součástí kupovaného výrobku a umožňuje získání jiného výrobku (často komplementu) zdarma
Prodejně podpůrné metody
Vzorky (sampling)
Ochutnávky
Demonstrace
Prémie
Prémie zasílané poštou
Samolikvidační prémie
Spotřebitelské soutěže
Loterijní
neloterijní
Podpora distribuce
Akce na podporu prodeje uskutečňovány ve velkoobchodech
Rabaty, poskytnutí P.o.S. materiálů, možnost uskutečnění ochutnávky v obchodě, dovoz zakoupeného zboží zdarma, předání dárkových předmětů
Mobilní podpora
Návštěva maloobchodní provozovny spojená s prezentací výrobku, nabídkou možných výhod a zisků při jeho zakoupení, předání materiálů, vzorků zdarma, převodní objednávka
Programy loajality
Participace na obchodních a marketingových aktivitách výrobce
Dlouhodobé soutěže
Využívání kuponu
Skrytá kontrola
Vybavení prodejny P.o.S materiálů
Rabat
Množstevní rabat
Naturální rabat
Srážky za reklamu
Zaváděcí cena
Cenově zvýhodněné balení
Sdružená reklama – sponzorování propagační akce
Veletrhy, výstavy,
Reklamní dárky
Prodejní schůzky
Pobídkové peníze
Zaměření se na konečného spotřebitele
Kupóny
Určitá sleva z ceny, působí především tehdy, je-li hlavním podnětem kupního chování cena
Mohou být připojeny k inzerátům v tisku, rozesílány poštou, přiloženy k výrobku
Vzorky výrobku
Především u nových výrobků, které spotřebitel ještě nezná
Cíl: stimulace vyzkoušení výrobku, zvýšení prodeje v počátečních fázích životního cyklu
Obvykle se poskytuje menší balení pro jedno použití
Velmi účinný, ale jeden z nejnákladnějších způsobů podpory prodeje
Rabaty
Spotřebitel získává určitou částku, která částečně uhrazuje cenu výrobku, ovšem až na základě důkazu (účtenky) o jeho nákupu
Prémie
Výrobek, který spotřebitel získá zadarmo nebo za minimální cenu, jako odměnu za nákup jiného konkrétního výrobku
Nejúčinnější je ta, která má funkční nebo logický vztah k danému výrobku (dóza, do které se přesype výrobek z papírového obalu)
Cenově výhodná balení
2+1, 3+1, kdy spotřebitel získává za stejnou cenu více kusů nebo větší objem výrobku