Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Reklama se stává ziskovou v dlouhodobém měřítku, podpora prodeje se brzy stává ziskovou

  • Jedním z hlavních strategických rozhodnutí vedení podniku týkajících se forem komunikace se zákazníky je volba strategie tahu nebo tlaku

  • Strategie tlaku je spíše defensivní strategií, jejím cílem je především ochránit místo v regále před konkurencí

  • Strategie tahu je na druhé straně spíše taktikou ofensivní, jejím cílem je přilákat pozornost zákazníků a přimět je k nákupům

  • Hlavní metody podpory prodeje u spotřebitelů

    • Metody cenové podpory prodeje

      • Zaváděcí cena

      • Dočasné slevy

      • Balení zdarma

      • Zboží zdarma

      • Odměna pro zákazníka

      • Klubové ceny

      • Výkupní bonifikace

    • Kupóny

      • Kupony na slevu

      • Křížový kupon (trumf), je součástí kupovaného výrobku a umožňuje získání jiného výrobku (často komplementu) zdarma

    • Prodejně podpůrné metody

      • Vzorky (sampling)

      • Ochutnávky

      • Demonstrace

      • Prémie

      • Prémie zasílané poštou

      • Samolikvidační prémie

      • Spotřebitelské soutěže

        • Loterijní

        • neloterijní

    • Podpora distribuce

      • Akce na podporu prodeje uskutečňovány ve velkoobchodech

        • Rabaty, poskytnutí P.o.S. materiálů, možnost uskutečnění ochutnávky v obchodě, dovoz zakoupeného zboží zdarma, předání dárkových předmětů

    • Mobilní podpora

      • Návštěva maloobchodní provozovny spojená s prezentací výrobku, nabídkou možných výhod a zisků při jeho zakoupení, předání materiálů, vzorků zdarma, převodní objednávka

    • Programy loajality

      • Participace na obchodních a marketingových aktivitách výrobce

      • Dlouhodobé soutěže

      • Využívání kuponu

      • Skrytá kontrola

    • Vybavení prodejny P.o.S materiálů

    • Rabat

      • Množstevní rabat

      • Naturální rabat

      • Srážky za reklamu

      • Zaváděcí cena

      • Cenově zvýhodněné balení

    • Sdružená reklama – sponzorování propagační akce

    • Veletrhy, výstavy,

    • Reklamní dárky

    • Prodejní schůzky

    • Pobídkové peníze

  • Zaměření se na konečného spotřebitele

    • Kupóny

      • Určitá sleva z ceny, působí především tehdy, je-li hlavním podnětem kupního chování cena

      • Mohou být připojeny k inzerátům v tisku, rozesílány poštou, přiloženy k výrobku

    • Vzorky výrobku

      • Především u nových výrobků, které spotřebitel ještě nezná

      • Cíl: stimulace vyzkoušení výrobku, zvýšení prodeje v počátečních fázích životního cyklu

      • Obvykle se poskytuje menší balení pro jedno použití

      • Velmi účinný, ale jeden z nejnákladnějších způsobů podpory prodeje

    • Rabaty

      • Spotřebitel získává určitou částku, která částečně uhrazuje cenu výrobku, ovšem až na základě důkazu (účtenky) o jeho nákupu

    • Prémie

      • Výrobek, který spotřebitel získá zadarmo nebo za minimální cenu, jako odměnu za nákup jiného konkrétního výrobku

      • Nejúčinnější je ta, která má funkční nebo logický vztah k danému výrobku (dóza, do které se přesype výrobek z papírového obalu)

    • Cenově výhodná balení

      • 2+1, 3+1, kdy spotřebitel získává za stejnou cenu více kusů nebo větší objem výrobku

  • Témata, do kterých materiál patří