Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Určuje, které marketingové aktivity budou potřebovat podporu reklamy a naopak

  • Umožňuje lepší stanovení směru a zaměření reklamní kreativity

  • Úspěšná organizace nikdy neodděluje reklamní plán od plánu marketingového

  • Reklamní plán se stává víceméně součástí marketingového plánu

  • Marketingový plán může mít různě velký obsah, ve středně velkém či menším podniku se může jednat o vcelku stručný, ale výstižný materiál zahrnující 4 základní oblasti: situační analýza, marketingová strategie, program, program konkrétních marketingových aktivit

  • U velkých podniků je vypracován v daleko podrobnější podobě, je do něj zahrnuta i část zabývající se kontrolou, měřením výsledků, alokací zdrojů, hodnocením

    1. PR + odlišení od reklamy

    • Na rozdíl od reklamy a podpory prodeje se v případě public relations jedná o takovou formu komunikace, jejímž přímým cílem není zvýšení prodeje výrobků nebo služeb

    • Hlavním úkolem je vytváření příznivých představ (image), kterou firma na veřejnosti bude mít

    • PE má některé rysy shodné s reklamou nebo podporou prodeje

    • Programy PR jsou rovněž uskutečňovány prostřednictvím médií

    • Podobný je i způsob plánování, rovněž založený na marketingovém výzkumu

    • Při stanovení komunikačních cílů a strategie se využívá segmentace trhu, zacílení

    • PR však není reklamou, i když se při svém působení bez ní málokdy obejde

    • PE jsou formy komunikace, které korporaci pomáhají přizpůsobit se okolí, měnit je nebo udržet, a to se zřetelem k dosažení vlastních cílů

    • Cíle podniku: vytvoření co nejpozitivnějších vztahů vůči jeho okolí

    • Reklama a podpora prodeje jsou části komunikačního mixu, které jsou schopny v krátkodobém (maximálně střednědobém) měřítku vyvolat zájem o produkty firmy. Nejsou však schopny vytvořit trvale kladný vztah k okolí podnik v nejširším slova smyslu

    • Nejširší okolí =zákazníci, akcionáři, místní komunita, sdělovací prostředky, zájmové skupiny, široká veřejnost, zaměstnanci partnerské firmy

    • Negativní vztah okolí k aktivitám firmy může vážným způsobem ohrozit plnění jak krátkodobých, tak zejména dlouhodobých cílů

    • Rizika PR

      • Skutečnost, že možnost řídit a kontrolovat skutečný obsah sdělení a to, kdy a jak často bude veřejnost tomuto sdělení vystavena, omezena

    • Výhody

      • Důvěryhodnost

      • Délka sdělení

      • Relativně nižší náklady na PR

      • Návratnost investovaných prostředků bývá často velmi vysoká

    • Hlavní cíle PR

      • Budování povědomí organizace a jejich produktů

      • Budování její větší důvěryhodnosti a připravenost na případnou krizovou situaci (krizový management)

      • Stimulování zájmu veřejnosti o aktivity organizace, zájem partnerských organizací na spolupráci

      • Snižování nákladů na efektivní komunikaci organizace s veřejností

      • Posilování vnitřní komunikace a motivace zaměstnanců organizace

    Témata, do kterých materiál patří