mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Určuje, které marketingové aktivity budou potřebovat podporu reklamy a naopak
Umožňuje lepší stanovení směru a zaměření reklamní kreativity
Úspěšná organizace nikdy neodděluje reklamní plán od plánu marketingového
Reklamní plán se stává víceméně součástí marketingového plánu
Marketingový plán může mít různě velký obsah, ve středně velkém či menším podniku se může jednat o vcelku stručný, ale výstižný materiál zahrnující 4 základní oblasti: situační analýza, marketingová strategie, program, program konkrétních marketingových aktivit
U velkých podniků je vypracován v daleko podrobnější podobě, je do něj zahrnuta i část zabývající se kontrolou, měřením výsledků, alokací zdrojů, hodnocením
PR + odlišení od reklamy
Na rozdíl od reklamy a podpory prodeje se v případě public relations jedná o takovou formu komunikace, jejímž přímým cílem není zvýšení prodeje výrobků nebo služeb
Hlavním úkolem je vytváření příznivých představ (image), kterou firma na veřejnosti bude mít
PE má některé rysy shodné s reklamou nebo podporou prodeje
Programy PR jsou rovněž uskutečňovány prostřednictvím médií
Podobný je i způsob plánování, rovněž založený na marketingovém výzkumu
Při stanovení komunikačních cílů a strategie se využívá segmentace trhu, zacílení
PR však není reklamou, i když se při svém působení bez ní málokdy obejde
PE jsou formy komunikace, které korporaci pomáhají přizpůsobit se okolí, měnit je nebo udržet, a to se zřetelem k dosažení vlastních cílů
Cíle podniku: vytvoření co nejpozitivnějších vztahů vůči jeho okolí
Reklama a podpora prodeje jsou části komunikačního mixu, které jsou schopny v krátkodobém (maximálně střednědobém) měřítku vyvolat zájem o produkty firmy. Nejsou však schopny vytvořit trvale kladný vztah k okolí podnik v nejširším slova smyslu
Nejširší okolí =zákazníci, akcionáři, místní komunita, sdělovací prostředky, zájmové skupiny, široká veřejnost, zaměstnanci partnerské firmy
Negativní vztah okolí k aktivitám firmy může vážným způsobem ohrozit plnění jak krátkodobých, tak zejména dlouhodobých cílů
Rizika PR
Skutečnost, že možnost řídit a kontrolovat skutečný obsah sdělení a to, kdy a jak často bude veřejnost tomuto sdělení vystavena, omezena
Výhody
Důvěryhodnost
Délka sdělení
Relativně nižší náklady na PR
Návratnost investovaných prostředků bývá často velmi vysoká
Hlavní cíle PR
Budování povědomí organizace a jejich produktů
Budování její větší důvěryhodnosti a připravenost na případnou krizovou situaci (krizový management)
Stimulování zájmu veřejnosti o aktivity organizace, zájem partnerských organizací na spolupráci
Snižování nákladů na efektivní komunikaci organizace s veřejností
Posilování vnitřní komunikace a motivace zaměstnanců organizace