Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Management firmy by měl obdobnou analýzu provádět nikoliv na současné podmínky, ale zároveň o pro potřebu prognózy pozice firmy v budoucnosti a stanovení odpovídajících plánů a zvolení správné strategie

  • Podklady získá z průzkumu trhu a existujících trendů, zjištěním síly, strategie, chování konkurence, zhodnocením vlastních výrobků

  • Vyvinuta firmou General Electric

  • Vícefaktorová porfoliová matice

  • Dvě dimenze

    • Přitažlivost (atraktivita trhu) – rozměr trhu, růst trhu, struktura, trhu, pestrost tržních segmentů, cenová a propagační citlivost trhu

    • Konkurenční postavení (ty a síla konkurence, výrobek a jeho kvalita, cenová politika, efektivnost propagace, kvalita konkurenčních výrobků a značek)

  • Zkoumá postavení jednotek v matici, která se skládá z devíti polí a operuje se dvěma sadami veličin (každá veličina pro výsledné hodnocení užívá více proměnných)

  • Souhrnnými veličinami zde jsou atraktivnost trhu a konkurenční postavení

  • Je to detailnější model, bohatší na faktory hodnocení oproti jednoduššímu modelu BCG

  • Zajišťuje vyšší míru strategického rozhodování než pouze uvažování míry růstu trhu a relativního tržního podílu

  • Problematický především výběr faktorů a jejich ocenění

  • Mohou být vybrány subjektivně a závěry vyvozené z těchto skutečností mohou být značně nepřesné

  • Analytický přístup na základě výrobkového portfolia je velice užitečným prvním krokem při hodnocení podnikové situace v rámci přípravy marketingového plánu

  • Dobrý základ pro budoucí úvahy o alokaci marketingových zdrojů i pro volbu strategií

  • Dobře zvolená marketingová strategie si musí být vědoma postavení každé jednotky, jejího profilu i podmínek v odvětví

  • Modely neřeší vzájemnou závislost jednotek (kromě toku peněz)

  • Záporné rysy: statičnost přístupu (skutečnost, že se jedná o modely, tedy zjednodušený pohled na reálnou situaci, který nerespektuje řadu více, či méně podstatných činitelů; schopnost správné a pečlivé interpretace a aplikace výsledků portfoliových rozborů)

  • Souřadnicově uspořádaná síť neposkytuje přehled postavení jednotlivých jednotek v rámci portfolia jako předešlé matice, ale je využitelná k vytipování

    • Dalších příležitostí pro podnikové výrobky

    • Existujících mezer trhu, kde prozatím nejsou uspokojovány potřeb zákazníků

    • Dvoudimenziální uspořádání

    • Zachycuje vybrané výrobky nebo výrobkové řady ve sloupcích a vybrané tržní segmenty v řádcích

    • Značně náročný přístup

    • Vyžaduje detailní informace charakterizující nejen vnitřní podnikovou situaci, ale i dění v příslušném průmyslovém oboru nebo odvětví

    • Je nezbytné mít i informace charakterizující výrobkové skupiny i tržní segmenty

    1. BCG MATICE

    • Rozhodnutí o zásadních otázkách budoucnosti firmy by se nemělo uskutečňovat na základě intuice či odhadu

    • Vyvinuté analytické metody jsou zaměřeny především na zjištění optimální struktury výroby a prodeje a jsou známé pod pojmem portfolio analýzy

    • Boston Consulting Group

    • Podnikání firmy lze rozdělit do 4 skupin

    • Horizontální osa – relativní tržní podíl, vertikální osa – tempo růstu trhu

    • Hvězdy (stars)

      • Silné karty firmy do budoucnosti

      • Rychlé tempo růstu trhu

      • Dominantní postavení firmy vzhledem ke konkurenci

      • Výroba těchto produktů dynamicky roste, ale vyžaduje investice do zdrojů (zaměstnanci, technické vybavení, technologie, vstup na mezinárodní trhy)

      • Výroba na moderním zařízení, nemalé finanční prostředky jsou investovány do výzkumu, vývoje a marketingu nových produktů

    Témata, do kterých materiál patří