Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Vytýčit rozdíly, které pak lze využít k vymezení zlepšitelných oblastí

  • Především otázka zdokonalování

  • Umožňuje organizaci

    • Neustále se zlepšovat

    • Měřit výkon

    • Porovnávat výkon své organizace s jinými

    • Zlepšovat kvalitu služeb

  • Není prosté porovnání údajů o výkonech nebo nákladech

  • Není vyzvědačství, špionáží

  • Není rychlý ani snadný

  • Není jednorázová záležitost ani proces přinášející jednoduché odpovědi

  • Není to móda ani kratochvíle

  • Není všelék

  • První společnost, která integrovala benchmarking do celé své organizace byla firma XEROX na konci 70 let

  • Pro orientační srovnání: porovnání činností a porovnání výsledků

  • Porovnání výsledků je důležité k identifikaci činností, které potřebují zlepšení, a naopak porovnání činností procesů zkvalitňuje činnost a přispívá k lepším výsledkům

  • Benchmarking se stal důležitým nástrojem zlepšování výkonnosti a jeho základní myšlenky byly v 80. Letech charakterizovány jako

    • Nalezení organizace, která je lepší v dané činnosti

    • Analýza příčin, které vedly k dosažení těchto výsledků

    • Vytvoření plánů pro zlepšení vlastní činnosti a výkonnosti

    • Implementace těchto plánů

    • Monitorování a vyhodnocování výsledků

    • Aplikací ve veřejném sektoru získává benchmarking další rozměr

    1. VÝZKUM TRHU

    • Výzkum trhu řeší informační potřebu o zákaznících nebo o trhu

    • Výzkum trhu je důležitým faktorem k získání konkurenční výhody

    • Zprostředkovává poznatky pro identifikaci a analýzu trhu, přání, požadavků a očekávání zákazníků, velikost trhu a jeho potenciálu, struktuře

    • Zahrnuje širokou řadu metod a nástrojů, které marketingovým specialistům pomáhají porozumět trhům

    • Sleduje širší chování spotřebitele a B2B marketingu

    • Má velkou zásobu postupů, jež pomáhají řešit marketingové otázky

    • Antropologické studie – sledování chování domácností, masové průzkumy tisíců maloobchodníků

    • Při výzkumu trhu nemožno použít sekundární data, což jsou jakékoliv údaje původně vytvořené za účelem jiným, než pro stávající výzkumné cíle

    • Výzkum trhu hraje velice důležitou roli při umisťování značky na trhu

    • Je prvním krokem v marketingovém plánování a jeho výstupů se používá při situační analýze, segmentaci targetingu, positioningu, ale i mnoho jiných směrech důležitých pro řízení značky

    1. SITUAČNÍ ANALÝZA

    • Systematické a důkladné, kritické a nestranné zkoumání a posouzení

      • Vnitřní situace podniku s důrazem na jeho marketingové činnosti

      • Postavení podniku ve vnějším prostředí s důrazem na analýzu trhu a analýzu konkurence

    • Provádí se ve třech časových intervalech a zkoumá

      • Minulý vývoj

      • Současný stav

      • Možný budoucí vývoj

    • Výsledky spolehlivě provedené marketingové analýzy představují pro podnik dobré znalosti okolností, které podstatnou měrou ovlivňují možnosti uspokojování potřeb trhu

    Témata, do kterých materiál patří