mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vytýčit rozdíly, které pak lze využít k vymezení zlepšitelných oblastí
Především otázka zdokonalování
Umožňuje organizaci
Neustále se zlepšovat
Měřit výkon
Porovnávat výkon své organizace s jinými
Zlepšovat kvalitu služeb
Není prosté porovnání údajů o výkonech nebo nákladech
Není vyzvědačství, špionáží
Není rychlý ani snadný
Není jednorázová záležitost ani proces přinášející jednoduché odpovědi
Není to móda ani kratochvíle
Není všelék
První společnost, která integrovala benchmarking do celé své organizace byla firma XEROX na konci 70 let
Pro orientační srovnání: porovnání činností a porovnání výsledků
Porovnání výsledků je důležité k identifikaci činností, které potřebují zlepšení, a naopak porovnání činností procesů zkvalitňuje činnost a přispívá k lepším výsledkům
Benchmarking se stal důležitým nástrojem zlepšování výkonnosti a jeho základní myšlenky byly v 80. Letech charakterizovány jako
Nalezení organizace, která je lepší v dané činnosti
Analýza příčin, které vedly k dosažení těchto výsledků
Vytvoření plánů pro zlepšení vlastní činnosti a výkonnosti
Implementace těchto plánů
Monitorování a vyhodnocování výsledků
Aplikací ve veřejném sektoru získává benchmarking další rozměr
VÝZKUM TRHU
Výzkum trhu řeší informační potřebu o zákaznících nebo o trhu
Výzkum trhu je důležitým faktorem k získání konkurenční výhody
Zprostředkovává poznatky pro identifikaci a analýzu trhu, přání, požadavků a očekávání zákazníků, velikost trhu a jeho potenciálu, struktuře
Zahrnuje širokou řadu metod a nástrojů, které marketingovým specialistům pomáhají porozumět trhům
Sleduje širší chování spotřebitele a B2B marketingu
Má velkou zásobu postupů, jež pomáhají řešit marketingové otázky
Antropologické studie – sledování chování domácností, masové průzkumy tisíců maloobchodníků
Při výzkumu trhu nemožno použít sekundární data, což jsou jakékoliv údaje původně vytvořené za účelem jiným, než pro stávající výzkumné cíle
Výzkum trhu hraje velice důležitou roli při umisťování značky na trhu
Je prvním krokem v marketingovém plánování a jeho výstupů se používá při situační analýze, segmentaci targetingu, positioningu, ale i mnoho jiných směrech důležitých pro řízení značky
SITUAČNÍ ANALÝZA
Systematické a důkladné, kritické a nestranné zkoumání a posouzení
Vnitřní situace podniku s důrazem na jeho marketingové činnosti
Postavení podniku ve vnějším prostředí s důrazem na analýzu trhu a analýzu konkurence
Provádí se ve třech časových intervalech a zkoumá
Minulý vývoj
Současný stav
Možný budoucí vývoj
Výsledky spolehlivě provedené marketingové analýzy představují pro podnik dobré znalosti okolností, které podstatnou měrou ovlivňují možnosti uspokojování potřeb trhu