Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Druhou metodou je vynaložit na danou kampaň určité procento z objemu prodeje nebo obratu

    • Tento přístup nerespektuje momentální situaci podniku, v dobré ekonomické situaci může podnik totiž na reklamu věnovat více, ačkoliv ji v takovém případě ani nepotřebuje

  • Rozpočet firmy na reklamu může vycházet z údajů, kolik prostředků vynakládá na reklamu konkurence

    • Podnik však může znát pouze objem, nikoliv strategii konkurence, mohou to být opravdu mimořádně špatně vynaložené prostředky

  • Firma věnuje na reklamní kampaň pouze volné finanční prostředky

  • Podle Kotlera tvorba rozpočtu reklamní kampaně ovlivňuje ještě stadium životního cyklu produktu (nové výrobky jsou náročnější na celkovou výši prostředků), jeho podíl na trhu (výrobky s vyšším podílem potřebují více reklamy), velikost konkurence a přesycenost reklamou (výrobky se musí propagovat intenzivněji, aby překonaly informační šum), požadovaná frekvence reklamy (nutnost opakovat reklamu v zájmu oslovení dalších segmentů) a stupeň diferenciace produktů (výrobek, který má ve své kategorii mnoho konkurentů, vyžaduje větší reklamní podporu)

    1. NEVYHLEDÁVANÉ SLUŽBY

    • Pohřební služby

    • vězeňství

    1. NEHMOTNÉ SLUŽBY

    • Míra zhmotnění služeb – vzdělání, velkoobchody, doprava, servisní služby

    1. MARKETING SLUŽEB

    • Vývojový stupeň v marketingové filozofii

    • Proces zabývající se zjišťováním požadavků zákazníků, jejich předvídáním, vnímáním, porozuměním a uspokojováním

    • Vychází z potřeb a požadavků trhu a je na trh zaměřen

    • Proces slaďování podnikových marketingových zdrojů s potřebami trhu

    • Službou rozumíme aktivitu, nebo komplex aktivit, jejichž podstata je více, či méně nehmotná

    • Její poskytování se uskutečňuje ve vzájemném působení s poskytovatelem – s jeho zaměstnanci, stroji, zařízením

    • Účast příjemce služby při jejím poskytování je rozdílná

    • Může, ale nemusí vyžadovat přítomnost hmotného výrobku

    • Není provázena vznikem typických vlastnických vztahů (nedochází k převodu hmotného vlastnictví)

    • Základní úkol: uspokojení potřeb zákazníků

    • Všechny činnosti považované obecně za služby nemusí přesně odpovídat danému vymezení

    • Vlastnosti služeb (4N)

      • Nehmotné

        • Zákazník nemůže před uskutečněním koupě službu ověřit, přezkoušet, otestovat, ochutnat, ani ohmatat, služba na rozdíl od hmotného výrobku nemůže například zákazníkovi spadnout na nohu ani si ji nelze zabalit, uložit do tašky, odnést domů

        • Nákup zůstává vždy nákupen něčeho nehmatatelného

        • Nehmotnost sice neznamená nemožnost vůbec žádné představy o službě před nákupem, ale lze získat například názory a postoje jiných zákazníků nebo uplatit osobní zkušenost s podobnou službou

        • Ovšem prvek vlastního vyzkoušení chybí

        • V některých případech je možné představit si službu do jisté míry v určité zhmotnělé podobě (tzn zhmotnění nehmotného) anebo ukázat prospěch vyplývající z jejího užití

    Témata, do kterých materiál patří