mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Druhou metodou je vynaložit na danou kampaň určité procento z objemu prodeje nebo obratu
Tento přístup nerespektuje momentální situaci podniku, v dobré ekonomické situaci může podnik totiž na reklamu věnovat více, ačkoliv ji v takovém případě ani nepotřebuje
Rozpočet firmy na reklamu může vycházet z údajů, kolik prostředků vynakládá na reklamu konkurence
Podnik však může znát pouze objem, nikoliv strategii konkurence, mohou to být opravdu mimořádně špatně vynaložené prostředky
Firma věnuje na reklamní kampaň pouze volné finanční prostředky
Podle Kotlera tvorba rozpočtu reklamní kampaně ovlivňuje ještě stadium životního cyklu produktu (nové výrobky jsou náročnější na celkovou výši prostředků), jeho podíl na trhu (výrobky s vyšším podílem potřebují více reklamy), velikost konkurence a přesycenost reklamou (výrobky se musí propagovat intenzivněji, aby překonaly informační šum), požadovaná frekvence reklamy (nutnost opakovat reklamu v zájmu oslovení dalších segmentů) a stupeň diferenciace produktů (výrobek, který má ve své kategorii mnoho konkurentů, vyžaduje větší reklamní podporu)
NEVYHLEDÁVANÉ SLUŽBY
Pohřební služby
vězeňství
NEHMOTNÉ SLUŽBY
Míra zhmotnění služeb – vzdělání, velkoobchody, doprava, servisní služby
MARKETING SLUŽEB
Vývojový stupeň v marketingové filozofii
Proces zabývající se zjišťováním požadavků zákazníků, jejich předvídáním, vnímáním, porozuměním a uspokojováním
Vychází z potřeb a požadavků trhu a je na trh zaměřen
Proces slaďování podnikových marketingových zdrojů s potřebami trhu
Službou rozumíme aktivitu, nebo komplex aktivit, jejichž podstata je více, či méně nehmotná
Její poskytování se uskutečňuje ve vzájemném působení s poskytovatelem – s jeho zaměstnanci, stroji, zařízením
Účast příjemce služby při jejím poskytování je rozdílná
Může, ale nemusí vyžadovat přítomnost hmotného výrobku
Není provázena vznikem typických vlastnických vztahů (nedochází k převodu hmotného vlastnictví)
Základní úkol: uspokojení potřeb zákazníků
Všechny činnosti považované obecně za služby nemusí přesně odpovídat danému vymezení
Vlastnosti služeb (4N)
Nehmotné
Zákazník nemůže před uskutečněním koupě službu ověřit, přezkoušet, otestovat, ochutnat, ani ohmatat, služba na rozdíl od hmotného výrobku nemůže například zákazníkovi spadnout na nohu ani si ji nelze zabalit, uložit do tašky, odnést domů
Nákup zůstává vždy nákupen něčeho nehmatatelného
Nehmotnost sice neznamená nemožnost vůbec žádné představy o službě před nákupem, ale lze získat například názory a postoje jiných zákazníků nebo uplatit osobní zkušenost s podobnou službou
Ovšem prvek vlastního vyzkoušení chybí
V některých případech je možné představit si službu do jisté míry v určité zhmotnělé podobě (tzn zhmotnění nehmotného) anebo ukázat prospěch vyplývající z jejího užití