mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Ukazují, kde si přejeme být v určitém časovém momentě v budoucnosti a pomocí jakých prostředků dospějeme
Písemné dokumenty, které slouží jako výchozí materiál ke stanovení odpovědnosti za dosažený vytyčených úkolů
Udávají základní směr marketingového snažení
Nástroj řízení a koordinace marketingového úsilí organizace
Musí být funkční a a skutečně sloužit k usměrňování činností způsobem, který povede ke stanovení a efektivnímu dosažení cílů podniku
Spojují dovednosti, schopnosti a zdroje podniku s požadavky a přání zákazníků
Plány jsou výsledkem marketingového plánovacího procesu, který sestavení plánu předchází
Marketingový plánovací proces
Zahrnuje řadu činností, které je nezbytné vykonat efektivně v určité posloupnosti
Znamená využít zdroje takovým způsobem, který povede ke splnění marketingových úkolů v určitém časovém období, a při měnících se podmínkách prostředí, ve kterém podnik funguje
Přispívá k součinnosti podnikových složek při provádění budoucích činností a s konečným zaměřením na trh zákazníka, k jejich optimální činnosti v nekonstantním prostředí
Marketingové plánování má tyto východiska
Jasné vymezení poslání podniku
Určení podnikových cílů a formulování generické strategie
Vytipování příležitostí podniku
Ve vztahu ke zdrojům podniku
V rámci určitého časového období
Úkoly marketingových manažerů v rámci plánovacího procesu
Zvažují minulé marketingové pozice, zkoumají marketingovou skutečnost a projektují budoucí tržní situace podniku
Pracují s podmínkami vnějšího prostředí
Pracují s podmínkami vnitřního prostředí
Hledají systém, který by spojil výběr marketingových proměnných s cílem marketingového podnikového úsilí, a tím je spokojený zákazník
Přitažlivost a atraktivnost plánovacího procesu spočívá v logičnosti, racionalitě a analytickém přístupu k uskutečňovaným činnostem
Povinnost sestavovat plán nevychází ani ze zákonných norem, předpisů
Písemný dokument, který analyzuje situaci, identifikuje problémy a příležitosti, stanovuje marketingové cíle a předkládá vhodné strategie k dosažení těchto cílů
Zpracováván ročně, i když některé jeho části obsahují dlouhodobé cíle vycházející ze strategického víceletého plánu organizace
Funkce
Shromažďuje v jednom dokumentu všechny relevantní informace týkající se příslušní organizace, cílových trhů, produktů, služeb, zákazníků, konkurence
Stanovuje cíle organizace na příslušné období, strategie a taktiku, které budou použity k jejich dosažení
Má hluboký vliv na sestavení a uskutečnění plánu reklamního
Umožňuje analýzu, zhodnocení a zlepšení všech základních činností podniku, a to včetně minulých i současných marketingových reklamních aktivit
Stanovuje budoucí roli propagace a reklamy v marketingovém mixu