Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Služby jsou strategickým prvkem (rozlišovacím prvkem) v marketingovém procesu, pomáhají odlišit podnikovou nabídku od nabídky konkurenční

  • Marketingové cesty = charakteristické počtem úrovní

    1. FYZICKÁ DISTRIBUCE

    • Jestliže management zvolí organizační uspořádání cesty a vybere její konkrétní podobu, dalším krokem je potom práce v systému fyzické distribuce

    • Aktivity umožňující faktické dodání hotových výrobků – účinně a účelně

    • Soubor činností širokého rozměru, soustředěný na efektivní pohyb zboží k zákazníkovi

    • Mnohdy je jedním z nejpodstatnějších momentů úspěchu podniku

    • Není možné uspokojit zákazníky, pokud není zboží skutečně dodáno na místo určení nebo přítomno fyzicky na trhu, kde je možné bezproblémové pořízení

    • Dotýká se přímo dalších 3 základních veličin marketingového mixu

      • Výrobku samotného a jeho vytvoření

      • Cenových aktivit firmy

      • Aktivit marketingové komunikace

    • Zahrnuje především

      • Proces objednání zboží,

      • Manipulaci se zbožím,

      • Skladování zboží a skladové systémy, řízení zásob a umístění skladů

      • Balení a třídění

      • Doprava

      • Informační, plánovací, kontrolní systémy, komunikace v rámci oblasti distribuce,

    • Systém je složen z celé řady operací, jejichž výsledek je rozdílně efektivní

    • Podstatné je, aby byl systém efektivní jako celek

    • Fyzická distribuce je z nákladového hlediska velmi náročná, náklady limitují objem, úroveň i kvalitu služeb poskytovaných zákazníkům

    • Jestliže se zvyšuje počet používaných skladů a rostou náklady na udržování zásob, potom budou pravděpodobně klesat náklady na dopravu

    • Čím vyšší bude frekvence dodávek, tím nižší budou zásoby udržované distribučními mezičlánky, a naopak

    • Výše celkových nákladů na fyzickou distribuci je v jednotlivých odvětvích různá

    1. TRŽNÍ UMÍSTĚNÍ

    • Umístění výrobku = positoining

    • Způsob vnímání segmentu zákazníky v porovnání s výrobky konkurenčními

    • Místo, kam si zákazní ve své představě příslušný výrobek zařadí

    • Vytvářeno řadou faktorů: vlastnosti výrobku, cena, distribuční síť, marketingové komunikace

    • Vlastnosti

      • Užitek

      • Cena a kvality

    • Poté, co se pracovníci marketingu rozhodnou o způsobu umístění výrobku na trhu, plánují na základě charakteru příslušného segmentu odpovídající marketingový mix

    • Marketingovým mixem podporují strategii umístění výrobku na trhu

    • Vytvoření nebo umístění výrobku na trhu je velmi náročný proces

    • Vyžaduje vysokou kvalifikovanost lidí, nemalé finanční prostředky, čas

    • Dobře vybudovaná pozice výrobku na trhu je základem jeho budoucí úspěšnosti

    • Po výběru tržních segmentů se začíná rozvíjet koncepční marketingová práce, rozvoj marketingového přístupu k vybraným segmentům

    • Tržní umístění představuje prostor strategických marketingových úvah, který je v dalším sledu naplňován v rámci marketingového plánu zapojením odpovídajících marketingových nástrojů

    Témata, do kterých materiál patří