mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Služby jsou strategickým prvkem (rozlišovacím prvkem) v marketingovém procesu, pomáhají odlišit podnikovou nabídku od nabídky konkurenční
Marketingové cesty = charakteristické počtem úrovní
FYZICKÁ DISTRIBUCE
Jestliže management zvolí organizační uspořádání cesty a vybere její konkrétní podobu, dalším krokem je potom práce v systému fyzické distribuce
Aktivity umožňující faktické dodání hotových výrobků – účinně a účelně
Soubor činností širokého rozměru, soustředěný na efektivní pohyb zboží k zákazníkovi
Mnohdy je jedním z nejpodstatnějších momentů úspěchu podniku
Není možné uspokojit zákazníky, pokud není zboží skutečně dodáno na místo určení nebo přítomno fyzicky na trhu, kde je možné bezproblémové pořízení
Dotýká se přímo dalších 3 základních veličin marketingového mixu
Výrobku samotného a jeho vytvoření
Cenových aktivit firmy
Aktivit marketingové komunikace
Zahrnuje především
Proces objednání zboží,
Manipulaci se zbožím,
Skladování zboží a skladové systémy, řízení zásob a umístění skladů
Balení a třídění
Doprava
Informační, plánovací, kontrolní systémy, komunikace v rámci oblasti distribuce,
Systém je složen z celé řady operací, jejichž výsledek je rozdílně efektivní
Podstatné je, aby byl systém efektivní jako celek
Fyzická distribuce je z nákladového hlediska velmi náročná, náklady limitují objem, úroveň i kvalitu služeb poskytovaných zákazníkům
Jestliže se zvyšuje počet používaných skladů a rostou náklady na udržování zásob, potom budou pravděpodobně klesat náklady na dopravu
Čím vyšší bude frekvence dodávek, tím nižší budou zásoby udržované distribučními mezičlánky, a naopak
Výše celkových nákladů na fyzickou distribuci je v jednotlivých odvětvích různá
TRŽNÍ UMÍSTĚNÍ
Umístění výrobku = positoining
Způsob vnímání segmentu zákazníky v porovnání s výrobky konkurenčními
Místo, kam si zákazní ve své představě příslušný výrobek zařadí
Vytvářeno řadou faktorů: vlastnosti výrobku, cena, distribuční síť, marketingové komunikace
Vlastnosti
Užitek
Cena a kvality
Poté, co se pracovníci marketingu rozhodnou o způsobu umístění výrobku na trhu, plánují na základě charakteru příslušného segmentu odpovídající marketingový mix
Marketingovým mixem podporují strategii umístění výrobku na trhu
Vytvoření nebo umístění výrobku na trhu je velmi náročný proces
Vyžaduje vysokou kvalifikovanost lidí, nemalé finanční prostředky, čas
Dobře vybudovaná pozice výrobku na trhu je základem jeho budoucí úspěšnosti
Po výběru tržních segmentů se začíná rozvíjet koncepční marketingová práce, rozvoj marketingového přístupu k vybraným segmentům
Tržní umístění představuje prostor strategických marketingových úvah, který je v dalším sledu naplňován v rámci marketingového plánu zapojením odpovídajících marketingových nástrojů