Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. STRATEGIE TLAKU

  • Push strategy

  • Cílem je podporovat výrobek na jeho cestě ke spotřebiteli

  • Základem je komunikace s jednotlivými prvky distribuční cesty – dosáhnutí pomocí společné reklamy, obchodními slevami, programy na podporu prodejců

  • Významným prvkem této strategie je osobní prodej

  • Cílem je větší motivace distributorů k tomu, aby se více snažili nabízet a prodat příslušný výrobek /výrobky spotřebitelům

  • Úspěšné firmy mohou využívat různých kombinací push a pull strategií

  • Strategie tlaku představuje marketingové činnosti výrobce (především činnosti osobního prodeje a podporu prodeje), zaměřené na prostředníky.

  • Cílem je stimulovat prostředníky k objednávce a k propagaci výrobků u konečných uživatelů

  • Vhodná zejména tehdy, je-li na trhu zaznamenána nízká věrnost značce, vybírají-li si zákazníci značku až v prodejně, nakupují na základě náhlého popudu a jsou-li výhody výrobků jasně patrné

  1. PODPORA PRODEJE

  • Forma komunikace, která má za cíl stimulovat prodej výrobků a služeb konečným spotřebitelům či distribučnímu článku prostřednictvím dodatečných podnětů, které nabízenému produktu dodávají přidanou hodnotu v časově omezené době

  • Podpora prodeje představuje stimuly platné pro celou distribuční cestu – od výrobce až ke konečnému spotřebiteli – jejichž cílem je zvýšení a podpora pohybu zboží

  • Nástroj akcelerující zvýšený prodej

  • Této akcelerace je dosaženo využitím vhodných stimulů (například peníze, cena, výrobek poskytnutý zdarma navíc, dárky), které vedou zákazníka k nákupu, návštěvě obchodu, pátrání po dalších informacích či k jiným žádoucím aktivitám

  • Tato část propagačního mixu je jednou z nejdůležitějších částí tzv. podlinkového marketingu

  • Výhody

    • Přináší velmi rychlý efekt

    • Velká důvěryhodnost jednotlivých nástrojů podpory

    • Ekonomické faktory – úspory z objemu výroby

    • Zvyšování síly maloobchodu

  • V poslední době dochází i ke změnám v nákupním chování zákazníků, ti začínají být více vybíraví, informovanější, méně věrní značkám, řada zákazníků je citlivá na cenové impulsy

  • Patří do komunikačního mixu využívaného marketingovými odborníky

  • Pomocí podpory prodeje lze dosáhnout

    • Vyzkoušení nového výrobku zákazníky

    • Opětného nákupu produktu

    • Zvýšeného objemu spotřeby příslušného produktu

    • Ovlivnění zvýšení prodeje výrobků podniku

    • Neutralizace marketingových aktivit konkurence

  • Rozdíly mez reklamou a podporou prodeje

    • Reklama vytváří image výrobku, podpora prodeje je zaměřena na prodej výrobku

    • Reklama působí dlouhodobě a její účinek se dostavuje později; výsledek podpory prodeje se dostavuje velmi rychle

    • Reklama spoléhá více na emoční apel, zatímco podpora prodeje spoléhá na racionální apel

    • Reklama vytváří nehmatatelnou hodnotu produktu, podpora prodeje spoléhá na vytvoření hromadné nadhodnoty nabízené s produktem

Témata, do kterých materiál patří