mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
STRATEGIE TLAKU
Push strategy
Cílem je podporovat výrobek na jeho cestě ke spotřebiteli
Základem je komunikace s jednotlivými prvky distribuční cesty – dosáhnutí pomocí společné reklamy, obchodními slevami, programy na podporu prodejců
Významným prvkem této strategie je osobní prodej
Cílem je větší motivace distributorů k tomu, aby se více snažili nabízet a prodat příslušný výrobek /výrobky spotřebitelům
Úspěšné firmy mohou využívat různých kombinací push a pull strategií
Strategie tlaku představuje marketingové činnosti výrobce (především činnosti osobního prodeje a podporu prodeje), zaměřené na prostředníky.
Cílem je stimulovat prostředníky k objednávce a k propagaci výrobků u konečných uživatelů
Vhodná zejména tehdy, je-li na trhu zaznamenána nízká věrnost značce, vybírají-li si zákazníci značku až v prodejně, nakupují na základě náhlého popudu a jsou-li výhody výrobků jasně patrné
PODPORA PRODEJE
Forma komunikace, která má za cíl stimulovat prodej výrobků a služeb konečným spotřebitelům či distribučnímu článku prostřednictvím dodatečných podnětů, které nabízenému produktu dodávají přidanou hodnotu v časově omezené době
Podpora prodeje představuje stimuly platné pro celou distribuční cestu – od výrobce až ke konečnému spotřebiteli – jejichž cílem je zvýšení a podpora pohybu zboží
Nástroj akcelerující zvýšený prodej
Této akcelerace je dosaženo využitím vhodných stimulů (například peníze, cena, výrobek poskytnutý zdarma navíc, dárky), které vedou zákazníka k nákupu, návštěvě obchodu, pátrání po dalších informacích či k jiným žádoucím aktivitám
Tato část propagačního mixu je jednou z nejdůležitějších částí tzv. podlinkového marketingu
Výhody
Přináší velmi rychlý efekt
Velká důvěryhodnost jednotlivých nástrojů podpory
Ekonomické faktory – úspory z objemu výroby
Zvyšování síly maloobchodu
V poslední době dochází i ke změnám v nákupním chování zákazníků, ti začínají být více vybíraví, informovanější, méně věrní značkám, řada zákazníků je citlivá na cenové impulsy
Patří do komunikačního mixu využívaného marketingovými odborníky
Pomocí podpory prodeje lze dosáhnout
Vyzkoušení nového výrobku zákazníky
Opětného nákupu produktu
Zvýšeného objemu spotřeby příslušného produktu
Ovlivnění zvýšení prodeje výrobků podniku
Neutralizace marketingových aktivit konkurence
Rozdíly mez reklamou a podporou prodeje
Reklama vytváří image výrobku, podpora prodeje je zaměřena na prodej výrobku
Reklama působí dlouhodobě a její účinek se dostavuje později; výsledek podpory prodeje se dostavuje velmi rychle
Reklama spoléhá více na emoční apel, zatímco podpora prodeje spoléhá na racionální apel
Reklama vytváří nehmatatelnou hodnotu produktu, podpora prodeje spoléhá na vytvoření hromadné nadhodnoty nabízené s produktem