mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nevýhody BCG
Neposkytuje informace o nákladech a zisku
Pohled je jednostranný
Chybí mu dynamika
Nedává žádné informace o úrovni a kvalitě managementů, konkurenci, marketingovém mixu
MONOPSON
Zvláštní typ monopolu
Monopol na straně poptávky
INTERNACIONÁLNÍ MARKETING
Proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníků na zahraničních trzích tak, aby byly současně dosaženy i cíle organizace
Cíl: optimalizovat zdroje a orientovat cíle podniku ve směru příležitostí, které nabízí internacionální trh
Internacionální marketing je marketing přesahující národní hranice
Umožňuje podnikatelskému subjektu
Diverzifikovat poptávku (geograficky) a vyrovnávat sezónní výchylky národního trhu
Prodloužit životní cyklus výrobku
Zlepšit konkurenční pozici na domácím trhu
Stabilizovat pracovní sílu, vyrábí-li firma pro domácí trh část roku pod úrovní produkční kapacity
Stimulovat současně národní ekonomiku zvýšením zaměstnanosti, růstem pracovních míst i větší sumou peněz, která se pak do ní dostává
Využít finanční stimuly, které často na srovnatelných domácích trzích neexistují (vývozní úvěry, daňové úlevy, přebírání rizik)
Dosahovat vyšší ekonomické efekty díky větším objemům výroby
Posílit pozici díky spolupráci s kapitálově silnou zahraniční firmou
Získat snadnější přístup k novým špičkovým technologiím
Přímý export bez přímých investic
Využití zahraničních prostředníků, kteří obchodují na vlastní účet, v okamžiku prodeje přebírají vlastnická práva ke zboží a posléze je prodávají dalším obchodníkům nebo konečným uživatelům
Využití zahraničních zprostředkovatelů, kteří neobchodují na vlastní účet, tedy nepřebírají vlastnická práva ke zboží firmy
Přímý export s přímými investicemi
V této fázi už mají podniky obvykle jasno, jak budou zahraniční obchod v budoucnosti dále rozvíjet, export má na celkovém prodeji větší podíl
Zahraniční orgány jsou nahrazovány vlastními orgány
K tomu je třeba přímých investic
Prodej v zahraničí může probíhat prostřednictvím
Reprezentačních kanceláří
Poboček
Dceřiných společností
STIMUL
Vnější podnět, kterým se působí na vyvolání určité činnosti
Mezi motivem a stimulem je rozdíl tehdy, je-li člověkem pociťován jako podnět k jednání
Stimulování je proces vytváření vnějších podnětů směřujících k motivování
SESTAVOVÁNÍ ROZPOČTU REKLAMNÍ KAMPANĚ
Celkový rozpočet – faktor, který do určité míry může determinovat rozsah a trvání reklamní kampaně, k stanovení jeho výše lze dospět různými způsoby
Nejobjektivnější způsob je stanovení podle předem definovaných cílů
Rozpočet by pak měl odpovídat vypočtené částce, za níž je možno těchto cílů dosáhnout
Ne vždy má zadavatel tyto prostředky k dispozici