Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Nevýhody BCG

    • Neposkytuje informace o nákladech a zisku

    • Pohled je jednostranný

    • Chybí mu dynamika

    • Nedává žádné informace o úrovni a kvalitě managementů, konkurenci, marketingovém mixu

    1. MONOPSON

    • Zvláštní typ monopolu

    • Monopol na straně poptávky

    1. INTERNACIONÁLNÍ MARKETING

    • Proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníků na zahraničních trzích tak, aby byly současně dosaženy i cíle organizace

    • Cíl: optimalizovat zdroje a orientovat cíle podniku ve směru příležitostí, které nabízí internacionální trh

    • Internacionální marketing je marketing přesahující národní hranice

    • Umožňuje podnikatelskému subjektu

      • Diverzifikovat poptávku (geograficky) a vyrovnávat sezónní výchylky národního trhu

      • Prodloužit životní cyklus výrobku

      • Zlepšit konkurenční pozici na domácím trhu

      • Stabilizovat pracovní sílu, vyrábí-li firma pro domácí trh část roku pod úrovní produkční kapacity

      • Stimulovat současně národní ekonomiku zvýšením zaměstnanosti, růstem pracovních míst i větší sumou peněz, která se pak do ní dostává

      • Využít finanční stimuly, které často na srovnatelných domácích trzích neexistují (vývozní úvěry, daňové úlevy, přebírání rizik)

      • Dosahovat vyšší ekonomické efekty díky větším objemům výroby

      • Posílit pozici díky spolupráci s kapitálově silnou zahraniční firmou

      • Získat snadnější přístup k novým špičkovým technologiím

    • Přímý export bez přímých investic

      • Využití zahraničních prostředníků, kteří obchodují na vlastní účet, v okamžiku prodeje přebírají vlastnická práva ke zboží a posléze je prodávají dalším obchodníkům nebo konečným uživatelům

      • Využití zahraničních zprostředkovatelů, kteří neobchodují na vlastní účet, tedy nepřebírají vlastnická práva ke zboží firmy

    • Přímý export s přímými investicemi

      • V této fázi už mají podniky obvykle jasno, jak budou zahraniční obchod v budoucnosti dále rozvíjet, export má na celkovém prodeji větší podíl

      • Zahraniční orgány jsou nahrazovány vlastními orgány

      • K tomu je třeba přímých investic

      • Prodej v zahraničí může probíhat prostřednictvím

        • Reprezentačních kanceláří

        • Poboček

        • Dceřiných společností

    1. STIMUL

    • Vnější podnět, kterým se působí na vyvolání určité činnosti

    • Mezi motivem a stimulem je rozdíl tehdy, je-li člověkem pociťován jako podnět k jednání

    • Stimulování je proces vytváření vnějších podnětů směřujících k motivování

    1. SESTAVOVÁNÍ ROZPOČTU REKLAMNÍ KAMPANĚ

    • Celkový rozpočet – faktor, který do určité míry může determinovat rozsah a trvání reklamní kampaně, k stanovení jeho výše lze dospět různými způsoby

    • Nejobjektivnější způsob je stanovení podle předem definovaných cílů

      • Rozpočet by pak měl odpovídat vypočtené částce, za níž je možno těchto cílů dosáhnout

      • Ne vždy má zadavatel tyto prostředky k dispozici

    Témata, do kterých materiál patří