Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Umožnění posouzení vnitřní marketingové kvality ve spojitosti s celkovou podnikovou činností (výrobní kapacity, technické postupy, strojní vybavení, vhodnost investic)

  • Pomáhá podniku určit jeho místo v prostředí, v němž funguje, a identifikovat reálné předpoklady pro vývoj budoucích aktivit

  • Nedílná součást marketingové činnosti, která je prováděna pravidelně a systematicky v požadované struktuře, a to nejméně jedenkrát za rok na počátku plánovacího cyklu

  • Organická součást celkové podnikové analýzy stejně jako analýzy ostatních podnikových činností

  • SWOT

  • Analýza je logickým zahájením plánovací činnosti

  • Objektivní, systematické a důkladné zjištění situace firmy ve vztahu k vnějšímu prostředí a jejích vnitřních podmínek a potenciálu

  • Podává odpovědi na otázky

    • Jaké je současné postavení firmy na trhu a jak se postavení mění

    • Jaká je image firmy a značky u zákazníků, obchodních partnerů?

    • Jak se mění makroprostředí a mezoprostředí firmy?

    • Jaká je situace u konkurenčních firem

  • Snaží se podchytit všechny rozhodující vlivy, které vytvářejí podmínky pro podnikání

  • PEST

    • Podrobná analýza ekonomických faktorů, politicko-právních faktorů, technologických faktorů, sociálně-kulturních faktorů

    1. SWOT ANALÝZA

    • Velmi často je využívána i analýza ohrožení a příležitostí a analýza vnitřního prostředí firmy

    • Analýza silných a slabých stránek

    • Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats

    • Po uskutečnění analýzy všech uvedených je možné vyhodnotit proměnné, které pravděpodobně budou mít v příslušném plánovacím období rozhodující vliv na činnost organizace a její výkonnost

    • Vyhodnocení se provádí ve dvou oblastech

      • Analýza ohrožení a příležitostí (O-T)

        • ohrožení

          • Rozbor nežádoucích vlivů z vnějšího prostředí

          • Negativní ovlivnění: domácí či zahraniční konkurence, stagnující ekonomika, vysoká úroková míra, politická nestabilita, zvýšení cen vstupů, legislativní opatření, ohrožení životního prostředí

        • Příležitosti

          • Předvídání příznivých vlivů pro budoucnost firmy

      • Analýzy vnitřního prostředí firmy, analýza síly a slabosti (S-W)

        • Hlavní vnitřní vlivy

          • Výrobní zařízení a technologie

          • Personální faktory

          • Financování

          • Organizace a řízení

          • Marketingová síla firmy

    1. GE MATICE

    • Portfolio analýza General Electric

    • Snaží se využívat nových aspektů

    • Nové, kvalitativně vyšší aspekty hodnocení předmětu podnikání jsou vyjádřeny na vertikální ose v podobě tzv. atraktivity podnikání

    • Na horizontální ose je síla podnikání, tzn. jeho konkurenceschopnost

    • Vynikající možnost posouzení portfolia firmy z marketingového pohledu

    • Úspěšná firma: ta, která bude podnikat v atraktivním odvětví a bude mít dostatečnou sílu, tj. konkurenční schopnost na tomto trhu uspět

    • Pokud nejsou splněny obě dvě podmínky úspěšnosti firmy, firma nemůže být v příslušném předmětu úspěšná

    • Předpoklady úspěšnosti firmy jsou v modelu rozděleny na třetiny

    • Matice tvoří celkem devět polí rozdělených do 3 zón podle síly každé dimenze (slabá, střední, silná)

    • Určení pozice předmětů podnikání v jednotlivých zónách a polích určujeme podle určení a použitých kritérií rozdílných zaměření jednotlivých firem

    • Postup

      • Rozhodnout se, které faktory vytváří atraktivitu podnikání a které tvoří konkurenční sílu předmětu podnikání, rovněž získat údaje týkající se zvolených faktorů

      • Učinit rozhodnutí o hranicích mezi zónami v matici, tzn. stanovit určitá kritéria objektivního posouzení úrovně kvality výrobku, úrovně reputace značky, tempa růstu trhu, atd

      • Rozdělit faktory do skupin týkajících se financování, technologie, konkurence, marketingu

      • Přidělit určitou váhu skupinám i faktorům v nich obsažených vzhledem k jejich důležitosti

      • Vynásobit hodnoty týkající se všech faktorů, jak ve skupině atraktivity podnikání, tak i ve skupině vyjadřující konkurenční sílu, jim přidělenou vahou

      • Získané údaje nám umožní umístit předmět podnikání (strategické podnikatelské jednotky) do matice. Škály u obou dimenzí se pohybují od 1 (silně neatraktivní) do 5 (vysoce atraktivní)

    Témata, do kterých materiál patří