Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Nestálé (pomíjivé)

    • Zákazník nemůže počítat se stabilním provedením a neměnnou kvalitou služeb, protože služba do značné míry závisí na lidech, kteří mají rozdílné a proměnlivé schopnosti

    • Lze redukovat pomocí standardizace (jasným stanovením pravidel postupu při poskytování služeb nebo určitými standardy kvality na výstupu procesu poskytování služby – frančíza je pokusem přizpůsobit se určitým normám- a pečlivým výběrem, výchovou a výcvikem pracovníků

  • Neoddělitelné

    • Zákazník ve většině případů nemůže oddělit službu od místa poskytování a osoby poskytovatele a musí respektovat, že její výroba a spotřeba probíhají ve stejném čase

    • Představuje poskytovatele jako součást poskytované služby

    • Znamená to investovat do správných lidí, vychovávat je a trénovat, správně motivovat a odměňovat

  • Neskladovatelné

    • Zákazník nemůže službu odebírat ze skladu a nemůže si ji trvale rezervovat

    • Působí marketingové problémy především tam, kde poptávka po službách kolísá

    • Existuje řada technik, které se pokouší alespoň částečně přispět k řešení problém (rozdílné tarify pro denní a noční dobu při poskytování služeb)

    • S neskladovatelností souvisí i vynaložení nákladů na udržování disponibility služeb. Jsou to náklady na krytí výdajů pro osoby, které služby poskytují, a na potřebná zařízení pro vlastní poskytování služby pro časové období, kdy služby poskytovány nejsou – náklady na skladování služby

    • Občas lze přiřadit ke 4N i 5N – neexistence vlastnických vztahů.

    • Rozdílnost, které je třeba uvažovat při provádění marketingových operací

      • V rámci hmotných užitků

        • Zboží je standardizované

        • Přítomno v regálech obchodů nebo skladů

        • Vyrobeno bez účasti zákazníka

        • Po nákupu (po zaplacení) se stává vlastnictvím zákazníka, který zboží dostane, odnese si jej domů, je jeho vlastníkem

        • Zboží je připraveno okamžitě uspokojovat potřeby zákazníků

      • V rámci nehmotných užitků

        • Zákazník nezná výsledek předem, může si udělat určitou představu, např. na základě svědectví další osoby nebo na základě určitého způsobu „zhmotnění nehmotného“, neurčitost výsledku trvá

        • Nemá zaručenu vždy stejnou kvalitu poskytované služby, její možná proměnlivost vyplývá ze závislosti na tom, kdo, kdy a kde ji poskytuje

        • Je jedním ze dvou subjektů, které jsou při poskytování služby účastny a jejichž spojení je mnohem těsnější než v rámci výroby hmotných produktů, zákazník ve velkém počtu případů participuje na výrobě služby

        • Zákazník si nemůže koupit službu ze skladu, protože je pomíjivá a nelze ji skladovat

        • Pro zákazníka koupě služby neznamená „úplný vlastnický vztah“, jako je tomu u výrobku

        • Zákazník bývá uspokojen v průběhu určitého časového období

    1. MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ

    Témata, do kterých materiál patří