mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Spotřebitelské soutěže
Loterie, hry
Oblíbená forma prodeje
Spotřebitel musí nasbírat určitý počet čárových kódů nebo jiných identifikovaných částí obalů (logo firmy) a může ihned získat určitou cenu
Může postoupit do slosování o hodnotnější ceny, poté si již vyžaduje, aby splnil nějaký úkol (zodpověděl nějakou otázku, vymyslel vhodný slogan, nakreslil figurku maskota)
Předvedení výrobku a ochutnávky
Zkušební jízda, ochutnávky potravin
Velmi účinné formy podpory prodeje pro konečného spotřebitele
Dárky
Malá pozornost pro zákazníka za realizaci nákupu v určitém množství nebo v určitém čase
Zaměření na prodejce
Proškolování
Prodejní soutěže
Peněžité odměny
Zaměření na firmy
Obchodní výstavy a setkání s výrobci
Rabaty nebo slevy
Příspěvky za předvedení výrobku
Výstavní zařízení v místě prodeje (Pos, POP)
Výstavní stojany, prodejní displeje, regály, lednice
dárky
DISTRIBUCE
Zboží se dostává ke kupujícím prostřednictvím tzv. prodejních cest (distribučních kanálů)
Prodejní cesta je určována počtem prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícím
Prodejní cesta funguje jako systém, který umožňuje plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží
Kromě distribuce výrobků přetváří výrobní sortiment na sortiment obchodní (výrobci vyrábí ve velkém měřítku výrobky úzkého výrobního sortimentu)
Prodejní cesty
Velkoobchod
Maloobchod
Součást marketingového mixu
Umístění zboží na trhu nebo trzích
Obsahuje komplex konkrétních opatření, která na sebe jednak navazují, jednak se prolínají a týkají se přemístění zboží od výrobce/dodavatele buď přímo nebo prostřednictvím určitých mezistupňů na místo vybrané uživatelem nebo na místo, kde si jej spotřebitel může bez problémů obstarat
Nachází svůj konkrétní výraz v marketingových distribučních cestách
Distribuční cesty dělají výrobek dosažitelným ve vhodném čase, na správném místě, ve správné kvalitě a kvantitě
Představují spojení mezi výrobcem a spotřebitelem
Přímý kontakt mezi výrobcem a spotřebitelem – přímá cesta
Mezi výrobcem a spotřebitelem je distribuční mezičlánek – nepřímá cesta
Distribuční mezičlánky – rozhodující prvek pro pochopení podstaty nepřímých distribučních cest, představují síť organizací a jednotlivců, jejichž prostřednictvím je zboží postupně přemísťováno od výrobce ke konečnému spotřebiteli nebo uživateli
Dlouhodobý závazek mezi výrobcem a spotřebitelem
Základní faktory pro výběr cesty
Výrobek
Dodavatelský výrobní podnik
Spotřebitel nebo uživatel
Distribuční mezičlánky
Vlivy prostředí
Služby poskytované zákazníkům jsou aktivity nezbytné k zajištění zákaznické objednávky, k zabezpečení dodání objednaného zboží včas, v požadované kvalitě a kvantitě, na správné místo a za správnou cenu