mtga-abcd
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Aktivity PR
Publicita
Organizování akci, eventmarketing
Interní komunikace
Krizový management
Nástroje PR
Zprávy
Tištěné materiály
Jednoduché tiskoviny
Plakáty
Letáky
Hromadné dopisy
Komponované materiály
Výroční zpráva
Časopisy a zpravodaje
Drobné tištěné prostředky
Audiovizuální materiály
PR je možno přeložit jako vztahy s veřejností nebo práce s veřejností
PR v pluralistické společnosti přispívají k vzájemnému porozumění mezi skupinami a institucemi a tím pomáhají v rozhodování a účinnějším jednání
PR umožňují slaďovat soukromé a veřejné zájmy a slouží četným institucím
Aby dosáhly svých cílů, musí tyto instituce rozvinout dobré vztahy s nejrůznějšími cílovými skupinami : spolupracovníky, zákazníky, novináři, jinými společnostmi a společností jako celkem
PR činnosti si nekladou za cíl přímo podpořit prodej určitých výrobků
Hlavním smyslem je vytvořit v povědomí veřejnosti jako celku, v jejích jednotlivých složkách, kladnou představu o podniku, o jeho záměrech, obraz instituce, která má zájem nejen na dosahování zisku, ale která část tohoto zisku věnuje na realizaci akcí, které jsou k prospěchu celé společnosti
ODLIŠENÍ PR OD REKLAMY
Reklama je adresná a nabízí ke koupi konkrétní produkt, PR neformulují nikdy a nikde žádnou přímou nabídku ke koupi, nenabádá zákazníka ke koupi
PR i reklama využívají většinou stejných médií, musí být řízeny systematicky a soustavně, pracují s určitými cílovými skupinami a přispívají k vytváření a posilování nové image firmy
Reklamu řídí marketingové oddělení firmy, PR jsou funkcí top managementu
Reklama soustřeďuje pozornost na jednotlivé výrobky či služby, PR se zabývá celým podnikem a jeho prezentací ve společnosti prostřednictvím objektivních informací a zájem veřejnosti o výrobky podniku je se sekundárním důsledkem
Reklama působí především v kratším nebo střednědobém časovém úseku, zatímco PR jsou zaměřeny na delší časový horizont
Reklama přináší efekt nesrovnatelně dříve, efekt PR je obtížně měřitelný a projevuje se až po delší době
ŠÍŘE VÝROBNÍHO SORTIMENTU
Měří se počtem skupin výrobků
Výrobní sortiment je vytvářen výrobkovými řadami. Výrobková řada se skládá z jednotlivých položek výrobků. Položky zahrnují jednak samotný výrobek, dále jeho značku, obal a služby
STRATEGIE TAHEM
Pull strategy
Založena na snaze prodávajícího stimulovat poptávku konečného spotřebitele, který sám v touze po zakoupení zboží vyvíjí tlak na distribuční cestu
V situaci, kdy je spotřebitelům na trhu nabízen široký sortiment substitučních výrobků, je využívání této strategie stimulem pro obchodníky, aby produkt objednávali a nabízeli
Uskutečňuje se tak, že například výrobce informuje maloobchod prostřednictvím inzerce, že zahájil kampaň nového produktu zaměřenou na finálního zákazníka
Výsledkem reklamní kampaně bude zvýšená poptávka po tomto novém produktu
Osobní kontakty výrobce se zaměří pouze na jeden článek, velkoobchod
Současně výrobce využije některých nástrojů podpory prodeje – finanční příspěvek na místo v regále, u potravinářského sortimentu jsou dále oblíbeny ochutnávky či vzorky
Nejčastěji používanými částmi marketingové komunikace jsou reklama a podpora prodeje zaměřená na konečného spotřebitele
Založena na snaze stimulovat poptávku u konečného spotřebitele
Zaměřuje se na cílový článek distribučního kanálu, tj. na zákazníka (reklamou, podporou prodeje, zákaznickými soutěžemi)
O výhodách nákupu je přesvědčován přímo zákazník
Patří do komunikačního mixu
Komunikační mix je značně ovlivněn tím, zda se firma při vytváření poptávky rozhodne pro strategii tlaku nebo tahu
Strategie tahu představuje marketingové činnosti (především inzerci a propagaci), zaměřené na koncové uživatele
Snaží se je stimulovat k tomu, aby poptávali i u prostředníků po určitém výrobku, a tak nepřímo přiměli prostředníky k jeho objednání u výrobce
Je vhodná zejména tehdy, existuje-li u zákazníků velká věrnost výrobku a důvěra v kategorii, vnímají-li lidé rozdíly mezi jednotlivými značkami a mají-li zákazníci značku vybránu předtím, než vstoupí do obchodu