Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




mtga-abcd

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (56.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Aktivity PR

    • Publicita

    • Organizování akci, eventmarketing

    • Interní komunikace

    • Krizový management

  • Nástroje PR

    • Zprávy

    • Tištěné materiály

    • Jednoduché tiskoviny

    • Plakáty

    • Letáky

    • Hromadné dopisy

    • Komponované materiály

    • Výroční zpráva

    • Časopisy a zpravodaje

    • Drobné tištěné prostředky

    • Audiovizuální materiály

  • PR je možno přeložit jako vztahy s veřejností nebo práce s veřejností

  • PR v pluralistické společnosti přispívají k vzájemnému porozumění mezi skupinami a institucemi a tím pomáhají v rozhodování a účinnějším jednání

  • PR umožňují slaďovat soukromé a veřejné zájmy a slouží četným institucím

  • Aby dosáhly svých cílů, musí tyto instituce rozvinout dobré vztahy s nejrůznějšími cílovými skupinami : spolupracovníky, zákazníky, novináři, jinými společnostmi a společností jako celkem

  • PR činnosti si nekladou za cíl přímo podpořit prodej určitých výrobků

  • Hlavním smyslem je vytvořit v povědomí veřejnosti jako celku, v jejích jednotlivých složkách, kladnou představu o podniku, o jeho záměrech, obraz instituce, která má zájem nejen na dosahování zisku, ale která část tohoto zisku věnuje na realizaci akcí, které jsou k prospěchu celé společnosti

  • ODLIŠENÍ PR OD REKLAMY

    • Reklama je adresná a nabízí ke koupi konkrétní produkt, PR neformulují nikdy a nikde žádnou přímou nabídku ke koupi, nenabádá zákazníka ke koupi

    • PR i reklama využívají většinou stejných médií, musí být řízeny systematicky a soustavně, pracují s určitými cílovými skupinami a přispívají k vytváření a posilování nové image firmy

    • Reklamu řídí marketingové oddělení firmy, PR jsou funkcí top managementu

    • Reklama soustřeďuje pozornost na jednotlivé výrobky či služby, PR se zabývá celým podnikem a jeho prezentací ve společnosti prostřednictvím objektivních informací a zájem veřejnosti o výrobky podniku je se sekundárním důsledkem

    • Reklama působí především v kratším nebo střednědobém časovém úseku, zatímco PR jsou zaměřeny na delší časový horizont

    • Reklama přináší efekt nesrovnatelně dříve, efekt PR je obtížně měřitelný a projevuje se až po delší době

    1. ŠÍŘE VÝROBNÍHO SORTIMENTU

    • Měří se počtem skupin výrobků

    • Výrobní sortiment je vytvářen výrobkovými řadami. Výrobková řada se skládá z jednotlivých položek výrobků. Položky zahrnují jednak samotný výrobek, dále jeho značku, obal a služby

    1. STRATEGIE TAHEM

    • Pull strategy

    • Založena na snaze prodávajícího stimulovat poptávku konečného spotřebitele, který sám v touze po zakoupení zboží vyvíjí tlak na distribuční cestu

    • V situaci, kdy je spotřebitelům na trhu nabízen široký sortiment substitučních výrobků, je využívání této strategie stimulem pro obchodníky, aby produkt objednávali a nabízeli

    • Uskutečňuje se tak, že například výrobce informuje maloobchod prostřednictvím inzerce, že zahájil kampaň nového produktu zaměřenou na finálního zákazníka

    • Výsledkem reklamní kampaně bude zvýšená poptávka po tomto novém produktu

    • Osobní kontakty výrobce se zaměří pouze na jeden článek, velkoobchod

    • Současně výrobce využije některých nástrojů podpory prodeje – finanční příspěvek na místo v regále, u potravinářského sortimentu jsou dále oblíbeny ochutnávky či vzorky

    • Nejčastěji používanými částmi marketingové komunikace jsou reklama a podpora prodeje zaměřená na konečného spotřebitele

    • Založena na snaze stimulovat poptávku u konečného spotřebitele

    • Zaměřuje se na cílový článek distribučního kanálu, tj. na zákazníka (reklamou, podporou prodeje, zákaznickými soutěžemi)

    • O výhodách nákupu je přesvědčován přímo zákazník

    • Patří do komunikačního mixu

    • Komunikační mix je značně ovlivněn tím, zda se firma při vytváření poptávky rozhodne pro strategii tlaku nebo tahu

    • Strategie tahu představuje marketingové činnosti (především inzerci a propagaci), zaměřené na koncové uživatele

    • Snaží se je stimulovat k tomu, aby poptávali i u prostředníků po určitém výrobku, a tak nepřímo přiměli prostředníky k jeho objednání u výrobce

    • Je vhodná zejména tehdy, existuje-li u zákazníků velká věrnost výrobku a důvěra v kategorii, vnímají-li lidé rozdíly mezi jednotlivými značkami a mají-li zákazníci značku vybránu předtím, než vstoupí do obchodu

    Témata, do kterých materiál patří