PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
d) trh (např. v Praze jiné výše platů než v Jihlavě)
7) pracovní vztahy a odbory - tvorba kolektivní smlouvy s odborovou organizací
8) bezpečnost práce, ochrana zdraví a pracovní podmínky
o
a) fyzická bezpečnost práce – nemá ji na starost personální oddělení
o
b) humanizace = naplnit sociální potřeby člověka (bezpečnost dušení práce),
mimomzdová motivace, skupinová organizace práce, obohacování práce
9) sociální péče a volný čas -firmy organizují různé akce, dávají benefity (musí být v
souladu s tím, co chce pracovník)
10) personální informační systémy
11) rozvoj (řízení) kariéry
o
zajistit odpovídající personál (vhodné věkové, kvalifikační, profesní a
výkonnostní složení)
o
orientace „kdo, kde pracuje“
o
v některých firmách existují assessment centra (hodnotící
o
personalisté si mohou vytvářet „kariérové mapy“ (přehledy obsazení pozic a
přehled případných „náhradníků“ na pozici), aby v případě „ztráty“ pracovníka
bylo možné pozici rychle nahradit
CHYBY PŘI ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
o
1) absence personální strategie firmy
o
2) nedostatečná identifikace s cílem firmy
o
3) nekvalitní systém hodnocení výkonu pracovníků a jejich potenciálu
o
4) nekvalitní systém podnikového vzdělávání (případně není vypracován)
PROCES ŘÍZENÍ KARIÉRY - specifický prostředek motivace pracovníků
lze sledovat z pohledu pracovníka a z pohledu organizace
o
z pohledu pracovníka = osobní plány a vlastní aktivity rozvoje pracovníka
o
z pohledu organizace = plánování následnictví v manažerských funkcích
49
23 Možnosti využití ICT v kariérovém poradenství (programy, vyhledavače, nábor
zaměstnanců, on-line poradny, sociální sítě) KARIÉRNÍ PORADENSTVÍ NA ZAČÁTKU 21. STOLETÍ