Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouškové varianty_některé otázky se opakují

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (240.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • cíle, tj. konečné žádoucí stavy, k nimž by měly všechny aktivity podniku směřovat,

  • strategie, tj. koncept chování celého podniku, dlouhodobý program jeho činnosti,

  • plány, které navazují na strategii a určují způsob dosažení konceptů,

  • politiky, které určují pravidla chování podniku, vyjadřují systém podnikových hodnot a jejich preference

  • personální strategie:

  • jedna z dílčích rozvojových strategií navazujících na komplexní podnikatelskou strategii

  • představy o cestách a metodách, jak zvolených cílů dosáhnout

  • představuje formulované, dlouhodobé a komplexně pojaté cíle týkající se potřeby pracovníků a zdrojů krytí této potřeby

  • před formulováním se musí uskutečnit analýza celé řady externích a interních informací.

  1. externí: populační vývoj, vývoj trhu práce, rodiny, sociální potřeby prostorová mobilita, pracovní legislativa

  2. interní: komplexní podnikatelská strategie, projekty organizačních změn, srovnání údajů s podobnými podniky, analýza současné personální, profesní a kvalifikační struktury pracovníků, analýza důležitých pracovních míst, analýza možnosti zajištění rekvalifikace, analýza podnikového klimatu a podnikové kultury

  • zásady pro formulování personální strategie:

    • vážit si znalostí, dovedností a zkušeností vlastních zaměstnanců,

    • počítat s přednostní rekvalifikací vlastních zaměstnanců,

    • dbát o skutečnou způsobilost pracovníka pro výkon určité činnosti (znalosti, vědomosti, dovednosti, zkušenosti, postoje, osobnostní charakteristiky), ne o pouhou formální kvalifikaci, tj. dosažené vzdělání a určitou délku praxe,

    • pracovníky pro změny získávat, ne jim je vnucovat,

    • investice do vzdělávání pracovníků chápat jako vysoce efektivní investice,

    • snažit se o “rozšiřování” profesí a vytváření pružných pracovních týmů,

    • člověka chápat jako lidský zdroj s veškerým jeho potenciálem a všemi svými sociálními vztahy,

    • zpracovávat více variant strategie počtu a struktury pracovníků (a jejího vývoje),

    • personální strategii průběžně inovovat

3) Participace:

  • určitý typ spolupodílení se na životě podniku, resp. pracovní skupiny nebo širšího kolektivu

  • ovlivňování výběru cílů podniku (pracoviště) i způsobů a forem jejich dosahování

  • participaci na řízení je možné chápat jako výraz humanizace práce a jejího řízení, logický vývoj v demokratizaci vztahů v podnicích

  • významný, pozitivně motivační, stabilizační i vývojový faktor veškerého podnikového dění

  • psychologické důsledky participace:

  • každý pracovník má možnost zaujímat aktivní roli,

  • zvyšuje se pocit sociální jistoty, zvyšuje se sebehodnocení jedince,

  • umožňuje uspokojování vyšších potřeb např. potřeby uznání a úcty, potřeby seberealizace a odpovědnosti apod.,

  • vytváří se vědomí možnosti spolurozhodovat o závažných okolnostech života a práce skupiny i jejích členů ve smyslu,

  • žádoucí úpravy (zlepšení) celkových pracovních podmínek

Témata, do kterých materiál patří