Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouškové varianty_některé otázky se opakují

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (240.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Varianta 9

1) nezaměstnanost

2) nežádoucí fluktuace

3) sociálně-psychologické pracovní podmínky

4) případová studie: vytvoření personálního útvaru 5)případová studie: adaptace absolventa ČZU na pozici asistent/ka vedoucího marketingu

Varianta 101) definici pracovního místa

2) typy poradenství podle míry vedení pracovníka poradcem 3) adaptace (přiměřená) 4) případová studie: zlepšení komunikace ve firmě

5) případová studie: systém vzdělávání ředitelů jednotlivých úseků

Varianta 11 (14.1.2008) 1) Vztahy mezi zaměstnavatel a odbory při kolektivním vyjednávání. – Součinnost, spolurozhodovaní, rozhodování, kontrola2) Identifikace pracovníků:

  • proces, ve kterém jedinec staví podnikové (organizační) cíle na místo svých vlastních cílů jako hodnotové indikátory, které určují jeho rozhodování v podniku; projevuje se jako:

  • loajalita k podniku, která garantuje, že rozhodnutí pracovníka bude v souladu s podnikovými cíli,

  • systém přesvědčení a postojů k podniku, který je pracovníky sdílen a který daný podnik od jiných podniků odlišuje

  • formy identifikace s podnikem: přirozená identifikace, selektivní identifikace, evokovaná identifikace, vykalkulovaná identifikace, manifestní odmítání podnikových hodnot a norem

3) Adaptace a nástroje řízení adaptace v podniku:

  • proces aktivního přizpůsobování se člověka životním a pracovním podmínkám;

  • adaptace v procesu práce je procesem vyrovnávání se člověka se skutečností, v níž plní své pracovní úkoly; probíhá v rovině: pracovní adaptace a sociální adaptace (navzájem se prolínají)

  • základní fáze procesu adaptace:

  • přípravná fáze

  • fáze globální orientace

  • fáze uvědomělé orientace

  • fáze vpravení se do nových podmínek

  • nástroje řízení adaptačního procesu:

  • zásady zkušební doby

  • typové adaptační programy

  • adaptační plány

  • zásady zkušební doby:

  • vymezení její konkrétní délky (maximálně 3 měsíce),

  • zařazení zkušební doby do adaptačního plánu (ne vždy je zkušební doba tak dlouhá, aby se pracovník mohl plně adaptovat),

  • vymezení kritérií hodnocení zkušební doby (závisející na druhu vykonávané práce),

  • způsob ukončení zkušební doby - hodnocení, pohovor a rozhodnutí o dalším setrvání pracovníka, resp. rozvázání jeho pracovního poměru ve zkušební době.

  • typový adaptační program:

  • soubor opatření, která regulují adaptaci určité kategorie pracovníků a zároveň je i metodickým návodem pro zpracování adaptačních plánů jednotlivých pracovníků.

  • adaptační plány:

  • v praxi uplatňovány převážně pro řízení adaptačního procesu konkrétních pracovníků; při tvorbě adaptačního plánu pro nového pracovníka je nutné vycházet z následujících zásad:

  • obsah plánu musí být závislý na složitosti a náročnosti pracovní činnosti, kterou má pracovník vykonávat a těmito skutečnostmi se také musí řídit doba, na niž je adaptační plán zpracováván,

  • při tvorbě adaptačního plánu je třeba respektovat úroveň dosaženého vzdělání i délku praxe a zkušenosti pracovníků,

  • adaptační plán musí být sestaven i s ohledem na individuální zvláštnosti pracovníka a obsah plánu má být podle možností přizpůsoben jeho představám a přáním

  • obsah adaptačního plánu:

  • podmínky zkušební doby,

  • zácvikový program,

  • studium organizačních norem,

  • absolvování vstupního školení nebo odborné stáže,

  • řešení konkrétního úkolu či zpracování projektu a mnohé další aktivity, určení garanta adaptace

Témata, do kterých materiál patří