Zkouškové varianty_některé otázky se opakují
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
4) Případová studie: popsat pracovní místo "personalista" + kde bychom ho hledali 5) Případová studie: vypracovat etický kodex ve firmě (popsaná org. struktura; rozdělit oblasti...)
Varianta 13
1) Vybrat definici malé humanizace: zlepšování fyzických podmínek pracovního prostředí, zvyšování úrovně bezpečnosti práce, optimalizace mezilidských vztahů2) Typy komunikace shora: předávání informací, které vznikají v určitém bodě (na určitém stupni řízení) daného podniku a šíří se v hierarchii podniku směrem dolů s cílem informovat a ovlivňovat ostatní
ukládání úkolů (delegování) ústní nebo písemnou formou
instrukce, návody apod.
podnikové publikace
informační brožury
bulletiny pro zaměstnance
nahrané vzkazy (které se využívají v amerických podnicích): vlastní televizní programy, přehrávané na obrazovkách na frekventovaných místech v podniku, resp. určitá vymezená telefonická čísla, určité adresy ve vnitropodnikové elektronické poště
zprávy pro zaměstnance a setkání s nimi
3) Pracovní proces (nebo tak něco) + faktory, které ho ovlivňují ???
pracovní postup:
je výsledek procesního organizování
určuje časovou následnost vzájemného působení pracovníků, zařízení, pracovních předmětů a informací
základem je pracovní operace = souvislá práce a její provedení
spojení pracovních úkolů
míra požadavků na kvalifikaci pracovníka ovlivňuje pracovní postupy a charakter činností. Rozeznáváme: rutinní činnosti (mají málo odchylek, jasně vymezené problémy), pracovní úkoly řemeslného charakteru, nerutinní pracovní úkoly (velké množství odchylek, obtížná analýza problému, inženýrské pracovní úkoly)
4) Případová studie: napsání disciplinárního řízení + vybrat, který je pro firmu nejlepší (preventivní) 5) Studie na napsání klimatických podmínek a pracovních + způsoby (dotazníky,...)
Disciplinární opatření: mají podnítit dodržování podnikových norem a předpisů
preventivní:
opatření, která by měla zaměstnance podnítit k dodržování norem a předpisů a tak předcházet jejich porušování
preventivní opatření proto spočívá v informování pracovníků o předpisech a kontrole jejich dodržování, organizací programů odborné přípravy s objasňováním důvodů předpisů a budování atmosféry sebekázně, vytváření předpisů se spoluúčastí zaměstnanců, kontrole absencí a stížností
nápravná:
následují po porušení norem a předpisů, tj. snaha poradit, varování, postih (důtka, snížení pohyblivé složky mzdy, i srážka ze mzdy), převedení na jinou práci nebo do jiné pracovní skupiny, přeřazení na méně důležitou práci nebo funkci, propuštění
Pracovní prostředí:
mají kladný nebo záporný vliv na neurofyziologickou a psychickou stránku člověka v pracovním procesu i na jeho zdravotní stav