Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouškové varianty_některé otázky se opakují

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (240.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4) Vymyslet personální strategii, kde jsou zadané základní informace o společnosti, dále napsat, co je cílem personálního řízení, personální strategie atd.5) Zadané informace o podniku-má se vymyslet mzdový systém, čím se musí řídit, popsat podmínky jeho tvorby a vymyslet tarifní stupnici

  • zásady pro formulování personální strategie:

    • vážit si znalostí, dovedností a zkušeností vlastních zaměstnanců,

    • počítat s přednostní rekvalifikací vlastních zaměstnanců,

    • dbát o skutečnou způsobilost pracovníka pro výkon určité činnosti (znalosti, vědomosti, dovednosti, zkušenosti, postoje, osobnostní charakteristiky), ne o pouhou formální kvalifikaci, tj. dosažené vzdělání a určitou délku praxe,

    • pracovníky pro změny získávat, ne jim je vnucovat,

    • investice do vzdělávání pracovníků chápat jako vysoce efektivní investice,

    • snažit se o “rozšiřování” profesí a vytváření pružných pracovních týmů,

    • člověka chápat jako lidský zdroj s veškerým jeho potenciálem a všemi svými sociálními vztahy,

    • zpracovávat více variant strategie počtu a struktury pracovníků (a jejího vývoje),

    • personální strategii průběžně inovovat

Varianta 23 (21.1.2008)

1) Rušivé podmínky práce – podmínky, které mají za následek snížení pracovního výkonu2) Motiv:

  • specifické vnitřní podmínky, které vzbuzují a udržují aktivitu člověka a orientují ji směrem k určitému cíli (potřeby, city, zájmy, pudy, ideály, hodnoty, přání, postoje apod.)

  • motivy člověka aktivizují do té doby , pokud není cíle dosaženo nebo pokud se člověk nepřesvědčí o nedosažitelnosti cíle

Motivační vlastnosti:

  • trvalé charakteristiky osobnosti člověka, které podmiňují nebo přímo určují, jak často, jak silně a jakým způsobem se bude v prožívání a jednání lidí uplatňovat motivační síla (motiv)

3) Sankce: regulativy chování uplatňované skupinou (=zaměstnavatelem) vůči jejímu členovi

→ disciplinární opatření: mají podnítit dodržování podnikových norem a předpisů

  1. preventivní:

    • opatření, která by měla zaměstnance podnítit k dodržování norem a předpisů a tak předcházet jejich porušování

    • preventivní opatření proto spočívá v informování pracovníků o předpisech a kontrole jejich dodržování, organizací programů odborné přípravy s objasňováním důvodů předpisů a budování atmosféry sebekázně, vytváření předpisů se spoluúčastí zaměstnanců, kontrole absencí a stížností

  2. nápravná:

  • následují po porušení norem a předpisů, tj. snaha poradit, varování, postih (důtka, snížení pohyblivé složky mzdy, i srážka ze mzdy), převedení na jinou práci nebo do jiné pracovní skupiny, přeřazení na méně důležitou práci nebo funkci, propuštění

4) případový studie:Hodnocení pracovníků:

  • posouzení závažnosti určitého jevu, předmětu, plánované nebo skutečné činnosti, zjištění, zda skutečnost je nebo není ve shodě s vytčeným cílem

  • personální hodnocení – příležitost jak získat přehled o každém zaměstnanci, o tom, jak dobře (špatně) si vede, zda se může v nějaké oblasti zlepšit a co je možné udělat pro zlepšení jeho výkonu a chování

  • typy hodnocení: 1. hodnocení úspěšnosti pracovní činnosti, resp. pracovního výkonu pracovníka (prováděné častěji, u pracovníků dělnických profesí), 2. hodnocení pracovníka

  • kritéria pro měření a hodnocení pracovní činnosti: subjektivní – založená na úsudcích hodnotitelů, kteří sledují průběh a výsledky pracovních činností, objektivní – používaná v situacích, kdy výsledky práce jedince nebo skupiny lze určitými způsoby měřit (kvantita, kvalita, stabilita výkonu, nehody, trvání zácviku, vertikální mobilita, stabilita zaměstnání)

  • hodnocení pracovníka: posuzování jeho vlastností, postojů, názorů, aspirací, jednání a vystupování vzhledem k určité situaci, v níž se pohybuje, vzhledem k činnosti, kterou vykonává, vzhledem k druhým, s nimiž vstupuje do kontaktu

  • požadavky na hodnocení: pravidelnost, srozumitelnost, objektivnost, provázanost na podnikový motivační systém, stabilnost, konkrétnost

Témata, do kterých materiál patří