Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouškové varianty_některé otázky se opakují

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (240.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4) Obchodní společnost hledá pracovníka na pozici vedoucího marketingového útvaru. Napsat jaký způsob vyhledávání byste zvolili, text inzerátu, periodika v jakých budete inzerát publikovat a návrh složení výběrové komise 5) Marketingová společnost chce přejít z autokratického stylu řízení na participativní. Napsat faktory, které ovlivní změnu u vedoucích a u zaměstnanců, metody a techniky, které pro změnu využijete.

Varianta 12 (14.1.2008)

1) Co nepatří do průběžných informací o pracovníkovi – údaje o pracovním zařazení a pracovním režimu pracovníka2) Pracovní úkol: + možnosti jeho rozšiřování

  • posloupnost činností nebo operací, které má pracovník podle pracovního postupu vykonat

  • moderní pojetí pracovních úkolů bere v úvahu nejen bezprostřední pracovní činnost, ale také nutnou součinnost s ostatními pracovníky při plnění úkolů, pracovní chování a jednání, která přesahuje bezprostřední výkon pracovní činnosti ⇒ pracovní úkol = role pracovníka v podniku (organizaci)

  • vytváření pracovních úkolů na základě:

  • požadavků výrobního systému, tj. potřeby efektivní realizace činností (operací) a hospodárnosti

  • požadavků sociálního systému, tj. potřeby docílit příznivého sociálního klimatu, optimální komunikace, participativní a tvořivé atmosféry a adaptability

  • potřeb jednotlivých pracovníků , tj. možnost uspokojovat potřebu uznání a ocenění, potřebu seberealizace atd.

  • při vytváření pracovních úkolů je i třeba rozhodnout: které činnosti (operace) bude uskutečňovat člověk; jak budou tyto činnosti seskupeny a přiděleny jednotlivým pracovníkům; jaké budou mezi pracovníky vazby a jak bude jejich práce koordinována; jak budou jednotlivý pracovníci za svou práci odměňováni

3) Oblasti personálního útvaru v podniku: personální útvar představuje specializované pracoviště, jehož základním posláním je vytváření, organizace a podpora systému personálního řízení podniku

  • formulování koncepce celého systému personálního řízení a sociálního rozvoje podniku (organizace)

  • personální prognózování a plánování

  • vyhledávání, výběr a rozmisťování pracovníků

  • personální administrativa a zajišťování systému personálních a sociálních informací

  • formulování mzdové politiky, systému odměňování a dalších motivačních nástrojů

  • analýzy obsahu práce, hodnocení pracovních míst

  • vytváření systémů hodnocení pracovníků

  • rozvoj pracovníků včetně jejich vzdělávání a zvyšování kvalifikace, popř. rekvalifikace

  • zajišťování sociální politiky podniku, péče o pracovníky

  • případné výzkumy názorů a postojů pracovníků

  • personální a právní poradenství

  • spolupráce s řídícími orgány podniky a s odborovou organizací

  • funkce: koncepční, plánovací, řídící a koordinační, metodická, informační, poradenská, výzkumná a expertizní

Témata, do kterých materiál patří