Didaktika-odbornych-predmetu-st__tnice-2019
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Předpoklad trvale dobrých výsledků – znalost třídy, postavení jednotlivých žáků, zajímavý a odborné fundovaný výklad, praktické využití vědomostí, pravidelné a spravedlivé hodnocení.
Písemná příprava učitele na vyučování
Vřele se doporučuje. Může být podrobná nebo rámcová. Podrobná příprava – začínající učitelé. Obsahuje úplně vše. Nejčastější – rámcová písemná příprava.
Písemná příprava musí být výsledkem dokonalé a promyšlené volby VV cílů, obsahu, metod a forem a na základě pedagogických a odborných znalostí učitele.
Rozsah písemné přípravy a její forma je věcí učitele. V některých případech může ředitel uložit konkrétní úkoly týkající se zlepšení jeho přípravy na vyučování.
Může obsahovat:
VV cíle, smysl.
Obsah, učivo.
Na základě čeho – návaznosti.
Motivace.
Použité metody a formy.
Materiální zajištění (pomůcky).
Časové možnosti, příp. další údaje.
Příklad rámcové písemné přípravy na vyučování
Šk. rok: 2008/2009 Týden: 3
Vyučovací hodina: 6 Třída: 4A
Název tematického celku: Trh a jeho vlastnosti, rozdělení trhu
Téma vyuč. hodiny: Konkurence, rozdělení
Didaktické pomůcky: Učebnice, nákres na tabuli
Vzdělávací cíl: Osvojení základů tržního mechanizmu, pochopení funkce trhu a rovnováhy trhu, znalost faktorů které jej ovlivňují a konkurence v tržním systému.
Výchovný cíl: Praktickými příklady vytvářet podmínky, aby žáci postupně vnikali do tajů ekonomie v tržním hospodářství.
Otázky k opakování z předchozí hodiny:
Vysvětlete rozdíl mezi mikroekonomií a makroekonomií.
Vysvětlete a charakterizujte národohospodářský systém koordinace založený na příkazu.
Vysvětlete a charakterizujte tržní systém založený na horizontální koordinaci.
Výklad nového učiva:
Rovnovážná cena trhu.
Rozdělení trhu.
Rovnováha trhu
Konkurence jako součást trhu
Shrnutí učiva a procvičení základních pojmů
Vliv ceny na fungování tržního mechanizmu.
Rozdíl mezi trhem dílčím a agregátním.
Vysvětlete názvy rovnovážné množství (QE) a cena rovnováhy (PE).
Vysvětlete pojem konkurence napříč trhem.
Zadání domácího úkolu
Uveďte alespoň jeden příklad, kdy jste se v praxi setkali s konkurencí.
Příklad podrobné přípravy a vyučování
Předmět: Strojnictví
Tematický celek: Strojní součásti a mechanizmy
Téma: Rozebíratelné spoje
Výukové cíle:
Žák vyjmenuje spojovací součásti vhodné na vytváření rozebíratelného spoje.
Žák bude znát schematické náčrty vybraných spojovacích součástí podle platných norem technického kreslení.
Žák provede montáž a demontáž vybraných rozebíratelných spojů.
Žák zvolí nejvhodnější variantu rozebíratelného spojení v souladu s konkrétní situací.
Pomůcky: fólie ke zpětnému projektoru, modely, konkrétní spojovací součásti, didaktická technika, zpětný projektor.