Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Didaktika-odbornych-predmetu-st__tnice-2019

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (441 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Předpoklad trvale dobrých výsledků – znalost třídy, postavení jednotlivých žáků, zajímavý a odborné fundovaný výklad, praktické využití vědomostí, pravidelné a spravedlivé hodnocení.

Písemná příprava učitele na vyučování

Vřele se doporučuje. Může být podrobná nebo rámcová. Podrobná příprava – začínající učitelé. Obsahuje úplně vše. Nejčastější – rámcová písemná příprava.

Písemná příprava musí být výsledkem dokonalé a promyšlené volby VV cílů, obsahu, metod a forem a na základě pedagogických a odborných znalostí učitele.

Rozsah písemné přípravy a její forma je věcí učitele. V některých případech může ředitel uložit konkrétní úkoly týkající se zlepšení jeho přípravy na vyučování.

Může obsahovat:

  • VV cíle, smysl.

  • Obsah, učivo.

  • Na základě čeho – návaznosti.

  • Motivace.

  • Použité metody a formy.

  • Materiální zajištění (pomůcky).

  • Časové možnosti, příp. další údaje.

Příklad rámcové písemné přípravy na vyučování

Šk. rok: 2008/2009 Týden: 3

Vyučovací hodina: 6 Třída: 4A

Název tematického celku: Trh a jeho vlastnosti, rozdělení trhu

Téma vyuč. hodiny: Konkurence, rozdělení

Didaktické pomůcky: Učebnice, nákres na tabuli

Vzdělávací cíl: Osvojení základů tržního mechanizmu, pochopení funkce trhu a rovnováhy trhu, znalost faktorů které jej ovlivňují a konkurence v tržním systému.

Výchovný cíl: Praktickými příklady vytvářet podmínky, aby žáci postupně vnikali do tajů ekonomie v tržním hospodářství.

Otázky k opakování z předchozí hodiny:

  • Vysvětlete rozdíl mezi mikroekonomií a makroekonomií.

  • Vysvětlete a charakterizujte národohospodářský systém koordinace založený na příkazu.

  • Vysvětlete a charakterizujte tržní systém založený na horizontální koordinaci.

Výklad nového učiva:

  • Rovnovážná cena trhu.

  • Rozdělení trhu.

  • Rovnováha trhu

  • Konkurence jako součást trhu

Shrnutí učiva a procvičení základních pojmů

  • Vliv ceny na fungování tržního mechanizmu.

  • Rozdíl mezi trhem dílčím a agregátním.

  • Vysvětlete názvy rovnovážné množství (QE) a cena rovnováhy (PE).

  • Vysvětlete pojem konkurence napříč trhem.

Zadání domácího úkolu

Uveďte alespoň jeden příklad, kdy jste se v praxi setkali s konkurencí.

Příklad podrobné přípravy a vyučování

Předmět: Strojnictví

Tematický celek: Strojní součásti a mechanizmy

Téma: Rozebíratelné spoje

Výukové cíle:

  • Žák vyjmenuje spojovací součásti vhodné na vytváření rozebíratelného spoje.

  • Žák bude znát schematické náčrty vybraných spojovacích součástí podle platných norem technického kreslení.

  • Žák provede montáž a demontáž vybraných rozebíratelných spojů.

  • Žák zvolí nejvhodnější variantu rozebíratelného spojení v souladu s konkrétní situací.

Pomůcky: fólie ke zpětnému projektoru, modely, konkrétní spojovací součásti, didaktická technika, zpětný projektor.

Témata, do kterých materiál patří