Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

kompetence pedagogická

  • Vyučování: TU vyučuje jako každý jiný učitel svému oboru, ve své třídě pokud možno v co největším počtu vyučovacích hodin à snaha o hlubší poznání žáků

kompetence řídící

  • efektivní hodiny vyučované třídním učitelem,

  • organizační schopnosti,

  • schopnost navození dobrých vztahů mezi učitelem a žákem,

  • udržení kázně

kompetence diagnostická

  • utváření klimatu školní třídy,

  • řeší konfliktní výchovné situace včetně problematiky sociálních patologií,

  • provádí průběžnou diagnostiku při výchovných a vzdělávacích potížích,

kompetence poradenská a konzultativní

  • třídní schůzky s rodiči,

  • návštěvy třídního učitele v rodinách,

  • individuální návštěvy rodičů ve škole nebo

kompetence sebereflektivní

  • umožňuje zamýšlet se nad svou pedagogickou činností a následně ji autoregulovat

  • zdokonalovat tak vlastní pedagogické dovednosti,

  • eliminovat své nedostatky

Kritéria profesní etiky

- intelektuální

  • učitel na ZŠ, SŠ, VŠ - vysokoškolské vzdělání

  • učitel v MŠ - odborné vzdělání v oblasti psychologické, estetické ……

  • vychovatel ŠD, DM, DD, DÚ a pedagog volného času - odborné středoškolské vzdělání (SPgŠ...)

  • speciální pedagog - vysokoškolské vzdělání

- komunikativní schopnosti - umění navázat komunikaci s dětmi i rodiči, umění naslouchat,

- organizační schopnosti - dovednost uspořádat si činnost s dětmi v čase a prostoru, odhadovat náročnost práce, správně volit metody

- řečnické schopnosti - kultivovaný řečový projev, výrazný projev - zaujetí dětí

- tvořivost - pružné, tvořivé myšlení, uvědomování si úhlu pohledu, schopnost rozhodovat se,

- zásadový morální postoj - vlastenectví, kladný vztah k dětem, spravedlnost,

- pedagogický optimismus - každé dítě je vychovatelné

- pedagogický takt - taktní jednání citlivost vůči dětem, empatie), nikdy neponižovat

- pedagogický klid - soustředěná, neuspěchaná práce, neuvádět dítě do napětí (nespěchat na ně, trpělivost)

- pedagogická angažovanost - zaujetí pro práci, hledání širších souvislostí s jinými oblastmi života, hledání mezipředmětových vztahů

- kladný přístup k dětem - láska k žákům, tolerance, zájem o dítě (nikdy ho neodbývat),

21. Obsah vyučování, kriteria pro stanovení obsahu, kurikulum, dokumenty vymezující obsah (Národní program rozvoje vzdělávání, RVP ZV nebo RVP GV {podle zaměření studia studenta}, ŠVP), učební plán, učební osnovy, učebnice.

Obsah vyučování

- vzdělávací obsah (učivo a učební látka) je jádrem vyučování

- ve vyučování si žáci osvojují fakta, pojmy, pravidla, zákony, poznatky

- učivo je uspořádáno do vyučovacích předmětů

- učivo = systém poznatků, hodnot, činností, kterým se žák učí ve vyučování

- vzdělávací obsahy jsou zakotveny ve školských dokumentech

Témata, do kterých materiál patří