Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

osobnostní kompetence

  • dovednost empatického, asertivního chování

  • dovednost akceptovat sebe i druhé (žáky, kolegy)

  • zodpovědnost,

  • tvořivost,

  • schopnost řešit problémy,

  • týmově spolupracovat,

  • být sociálně vnímavý a reflexivní;

komunikativní kompetence

  • dovednost motivovat žáky

  • dovednost navázat a udržet kontakty se žáky

  • dovednost podněcovat rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků uplatněním aktivizujících metod

  • dovednost reagovat na chybný nebo nepřesný výkon žáků

  • dovednost komunikovat s rodiči žáků

  • dovednost řešit výchovné situace

kompetence řídící

pedagogická kompetence

  • dovednost analyzovat učivo z didaktického a psychologického hlediska

  • dovednost projektovat učení žáků

  • dovednost formulovat různě náročné učební úlohy

  • dovednost organizovat činnost žáků ve vyučovací hodině

  • dovednost předcházet nevhodnému chování žáků

diagnostická kompetence

  • dovednost analyzovat žákův ústní, písemný, grafický a další učební výkon

  • dovednost použít dostupné diagnostické metody a techniky ke zjištění učebního výkonu žáka

  • dovednost diagnostikovat žákovo pojetí učiva, styl učení žáků, sociální klima školní třídy

adaptivní kompetence

  • dovednost orientovat se ve společenských změnách

  • dovednost vyrovnat se se zátěží a stresem

výzkumné kompetence

  • dovednost projektovat a realizovat pedagogický výzkum

  • dovednost využít výsledků výzkumu ke zdokonalení vlastní pedagogické práce

informační kompetence

  • dovednost pracovat s literaturou

  • dovednost využívat moderní informační technologie

sebereflektivní kompetence

  • dovednost reflektovat, tj. popsat, analyzovat a hodnotit svoji pedagogickou činnost

  • dovednost vyjadřovat výsledky této sebereflexe

úkoly třídního učitele –

  • organizačně řídí a výchovně vede kolektiv žáků ve třídě,

  • koordinuje výchovnou a vzdělávací činnost všech učitelů vyučujících ve třídě,

  • spolupracuje s rodiči,

  • vede pedagogickou dokumentaci, administrativní činnost ve třídě

  • co nejužší a nejdůvěrnější kontakt se žáky své třídy, založený na oboustranné ochotě ke spolupráci.

  • pozitivní vztah k žákům,

  • péče o rozvoj individuality každého jednotlivého žáka.

  • permanentní stimulace a posilování aktivity, iniciativy, samostatnosti a tvořivosti žáků

  • ovlivňování zdravého duševního, tělesného a sociálního vývoje jedn. žáků a školní třídy

kompetence komunikační

  • komunikuje s žáky své třídy, s jejich rodiči, ostatními vyučujícími, vedením školy, školním psychologem, speciálním pedagogem, výchovným poradcem, dalšími odborníky, veřejností

  • přímé výchovné působení: koncentruje pozornost především na svoji třídu, v níž plní funkci garanta výchovné práce celého učitelského sboru, reprezentuje učitelský sbor i žákovský kolektiv na veřejnosti a stává se jeho mluvčím

Témata, do kterých materiál patří