Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
osobnostní kompetence
dovednost empatického, asertivního chování
dovednost akceptovat sebe i druhé (žáky, kolegy)
zodpovědnost,
tvořivost,
schopnost řešit problémy,
týmově spolupracovat,
být sociálně vnímavý a reflexivní;
komunikativní kompetence
dovednost motivovat žáky
dovednost navázat a udržet kontakty se žáky
dovednost podněcovat rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků uplatněním aktivizujících metod
dovednost reagovat na chybný nebo nepřesný výkon žáků
dovednost komunikovat s rodiči žáků
dovednost řešit výchovné situace
kompetence řídící
pedagogická kompetence
dovednost analyzovat učivo z didaktického a psychologického hlediska
dovednost projektovat učení žáků
dovednost formulovat různě náročné učební úlohy
dovednost organizovat činnost žáků ve vyučovací hodině
dovednost předcházet nevhodnému chování žáků
diagnostická kompetence
dovednost analyzovat žákův ústní, písemný, grafický a další učební výkon
dovednost použít dostupné diagnostické metody a techniky ke zjištění učebního výkonu žáka
dovednost diagnostikovat žákovo pojetí učiva, styl učení žáků, sociální klima školní třídy
adaptivní kompetence
dovednost orientovat se ve společenských změnách
dovednost vyrovnat se se zátěží a stresem
výzkumné kompetence
dovednost projektovat a realizovat pedagogický výzkum
dovednost využít výsledků výzkumu ke zdokonalení vlastní pedagogické práce
informační kompetence
dovednost pracovat s literaturou
dovednost využívat moderní informační technologie
sebereflektivní kompetence
dovednost reflektovat, tj. popsat, analyzovat a hodnotit svoji pedagogickou činnost
dovednost vyjadřovat výsledky této sebereflexe
úkoly třídního učitele –
organizačně řídí a výchovně vede kolektiv žáků ve třídě,
koordinuje výchovnou a vzdělávací činnost všech učitelů vyučujících ve třídě,
spolupracuje s rodiči,
vede pedagogickou dokumentaci, administrativní činnost ve třídě
co nejužší a nejdůvěrnější kontakt se žáky své třídy, založený na oboustranné ochotě ke spolupráci.
pozitivní vztah k žákům,
péče o rozvoj individuality každého jednotlivého žáka.
permanentní stimulace a posilování aktivity, iniciativy, samostatnosti a tvořivosti žáků
ovlivňování zdravého duševního, tělesného a sociálního vývoje jedn. žáků a školní třídy
kompetence komunikační
komunikuje s žáky své třídy, s jejich rodiči, ostatními vyučujícími, vedením školy, školním psychologem, speciálním pedagogem, výchovným poradcem, dalšími odborníky, veřejností
přímé výchovné působení: koncentruje pozornost především na svoji třídu, v níž plní funkci garanta výchovné práce celého učitelského sboru, reprezentuje učitelský sbor i žákovský kolektiv na veřejnosti a stává se jeho mluvčím