Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

RVP

Rámcový vzdělávací program (RVP)

= kurikulární dokument státní úrovně, který normativně stanoví obecný rámec pro jednotlivé etapy vzdělávání a je závazný pro tvorbu ŠVP.

Vydává ho MŠMT.

Vymezuje zejména konkrétní cíle základního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací obsah a jeho organizační uspořádání a zásady pro tvorbu ŠVP

Povinnost vzdělávat podle vlastního školního vzdělávacího programu nastane pro všechny školy realizující základní vzdělávání od školního roku 2007/2008, a to minimálně v 1. a v 6. ročníku.

Školní vzdělávací program (ŠVP)

= kurikulární dokument školní úrovně, který prezentuje podobu vzdělávání na konkrétní škole a její profilaci.

Je zpracováván na základě příslušného RVP, jehož požadavky se řídí, a uskutečňuje se podle něj vzdělávání na konkrétní škole.

Je povinnou součástí dokumentace školy a musí být přístupný veřejnosti.

Je vydáván ředitelem.

  • Pedagogický dokument, který bude vytvářet každá škola a který nahradí současné učební dokumenty pro gymnázia.

  • ŠVP vytváří všichni učitelé školy, jeho garantem je ředitel školy, který odpovídá za kvalitu a úroveň jeho realizace.

  • ŠVP prezentuje vlastní zaměření školy, škola v něm může zohlednit zájmy a potřeby žáků.

Struktura ŠVP

  • Identifikační údaje (název vzdělávacího programu, studijní forma vzdělávání apod.)

  • Charakteristika ŠVP (profilace školy, profil absolventa, organizační formy výuky apod.)

  • Učební plán – vlastní učební plán školy vytvořený na základě rámcového učebního plánu

  • Učební osnovy – vyučovací předměty, rozpracování očekávaných výstupů, výběr učiva

  • Hodnocení žáků a autoevaluace školy

Učební plán

  • určuje vyučovací předměty, kterým se vyučuje,

  • jejich pořadí a posloupnost podle jednotlivých ročníků,

  • týdenní počet hodin každého vyučovacího předmětu pro jednotlivé ročníky a

  • celkový počet hodin ve třídě a ve vyučovacím ročníku. Dále

  • určuje počet ročníků.,.

  • dělení předmětů na povinné, volitelné a nepovinné,

  • stanoven minimální počet povinných hodin.

⇒ termín učební plán se u nás používá od r. 1945

⇒ ve většině států vydává ministerstvo školství

⇒ jeden z prvních vyučovacích plánů můžeme nalézt u Komenského ve Velké didaktice

⇒ pomáhají ředitelům zhodnocovat předchozí program, umožňují shromáždění info o tom, kde škola je, podněcují učitelský sbor k aktivní účasti žáků při posuzování celoškolních záležitostí, kladou důraz na zvyšování efektivity vyučování a učení

Učební osnovy

⇒ mají dvě části:

1. část: naznačeno pojetí předmětu a metody ( prostředky )

2. část: rozpis učiva (tématické celky, témata, časový rozpis), výhodou je určitá opora pro učitele, posloupnost učiva

⇒ naznačuje výchovně vzdělávací cíle předmětu

Témata, do kterých materiál patří