Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
vede k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod
vede k pochopení pravidel a zákonů pro fungování společnosti
rozvíjí komunikační a argumentační schopnosti a dovednosti
prohlubuje empatii…..
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
pomáhá překonat předsudky a stereotypy
kultivuje postoje k Evropě
utváří pozitivní postoje ke kulturní rozmanitosti a jinakosti
upevňuje smysl pro zodpovědnost
rozvíjí schopnost racionálně uvažovat
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
poskytuje žákům základní znalosti o různých etnických skupinách
pomáhá orientovat se ve společnosti
učí žáky komunikovat a žít ve skupině s cizími příslušníky
znalost zákl.pojmů – diskriminace, xenofobie, rasismus, národnost, netolerance…
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA
umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy
přispívá k chápání vztahům člověka a prostředí
poskytuje VDN nezbytné pro žádoucí jednání občana vůči prostředí
vede k péči o životní prostředí
učí se komunikovat o problémech ŽP, obhajovat svá stanoviska …..
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
kritické čtení a vnímání mediálních sdělení (bulvár, reklama, zpravodajství…)
interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
fungování a vliv médií ve společnosti
tvorba mediálních sdělení
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání (RVP GV) je nový pedagogický dokument, který respektuje současné moderní trendy efektivního vzdělávání v Evropě a nahradí stávající Standard vzdělávání na čtyřletém gymnáziu.
RVP GV je koncipován především tak, aby vyvažoval množství poznatků, které se žáci ve škole naučí, s jejich schopností tyto poznatky uplatnit, osvojené vědomosti prakticky využívat a rozvíjet potřebné dovednosti.
Z tohoto důvodu se koncepce vzdělávání odvíjí od tzv. klíčových kompetencí, které zahrnují kompetence v oblasti učení, řešení problémů, komunikace, kompetence sociální, interpersonální a občanské.
Osvojení těchto klíčových kompetencí má význam pro osobní rozvoj žáků a má jim pomoci k tomu, aby se dokázali aktivně zapojit do společnosti a uplatnit v osobním i profesním životě.
V RVP GV jsou klíčové kompetence přímo provázány s obsahem vzdělávání, takže k jejich osvojování přispívají všechny vzdělávací oblasti a obory.
Zásadní změnu přinese RVP GV v pojetí vzdělávacího obsahu.
Jádro vzdělávacího obsahu tvoří tzv. očekávané výstupy které stanovují úroveň vědomostí a dovedností, ke kterým by měli žáci na konci studia dospět.
Druhou důležitou složkou vzdělávacího obsahu je učivo, které by mělo být žákům prostředkem k tomu, aby k očekávaným výstupům dospěli.
Očekávané výstupy přitom formulují, jaké operace je žák na základě osvojení učiva schopen provést, a učivo prezentuje, popřípadě hlouběji specifikuje, jaké poznatky žák při této operaci využívá.