Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

  • vede k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod

  • vede k pochopení pravidel a zákonů pro fungování společnosti

  • rozvíjí komunikační a argumentační schopnosti a dovednosti

  • prohlubuje empatii…..

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • pomáhá překonat předsudky a stereotypy

  • kultivuje postoje k Evropě

  • utváří pozitivní postoje ke kulturní rozmanitosti a jinakosti

  • upevňuje smysl pro zodpovědnost

  • rozvíjí schopnost racionálně uvažovat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • poskytuje žákům základní znalosti o různých etnických skupinách

  • pomáhá orientovat se ve společnosti

  • učí žáky komunikovat a žít ve skupině s cizími příslušníky

  • znalost zákl.pojmů – diskriminace, xenofobie, rasismus, národnost, netolerance…

ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy

  • přispívá k chápání vztahům člověka a prostředí

  • poskytuje VDN nezbytné pro žádoucí jednání občana vůči prostředí

  • vede k péči o životní prostředí

  • učí se komunikovat o problémech ŽP, obhajovat svá stanoviska …..

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • kritické čtení a vnímání mediálních sdělení (bulvár, reklama, zpravodajství…)

  • interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

  • fungování a vliv médií ve společnosti

  • tvorba mediálních sdělení

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia

Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání (RVP GV) je nový pedagogický dokument, který respektuje současné moderní trendy efektivního vzdělávání v Evropě a nahradí stávající Standard vzdělávání na čtyřletém gymnáziu.

RVP GV je koncipován především tak, aby vyvažoval množství poznatků, které se žáci ve škole naučí, s jejich schopností tyto poznatky uplatnit, osvojené vědomosti prakticky využívat a rozvíjet potřebné dovednosti.

Z tohoto důvodu se koncepce vzdělávání odvíjí od tzv. klíčových kompetencí, které zahrnují kompetence v oblasti učení, řešení problémů, komunikace, kompetence sociální, interpersonální a občanské.

Osvojení těchto klíčových kompetencí má význam pro osobní rozvoj žáků a má jim pomoci k tomu, aby se dokázali aktivně zapojit do společnosti a uplatnit v osobním i profesním životě.

V RVP GV jsou klíčové kompetence přímo provázány s obsahem vzdělávání, takže k jejich osvojování přispívají všechny vzdělávací oblasti a obory.

Zásadní změnu přinese RVP GV v pojetí vzdělávacího obsahu.

Jádro vzdělávacího obsahu tvoří tzv. očekávané výstupy které stanovují úroveň vědomostí a dovedností, ke kterým by měli žáci na konci studia dospět.

Druhou důležitou složkou vzdělávacího obsahu je učivo, které by mělo být žákům prostředkem k tomu, aby k očekávaným výstupům dospěli.

Očekávané výstupy přitom formulují, jaké operace je žák na základě osvojení učiva schopen provést, a učivo prezentuje, popřípadě hlouběji specifikuje, jaké poznatky žák při této operaci využívá.

Témata, do kterých materiál patří