Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Výchova k sociálním dovednostem
směřovat k porozumění sobě samému
hledat pozitivní hodnoty v sobě samém a vytvářet vyvážené sebepojetí jako základ dalších dovedností
hledat cesty, jak čelit zátěžím vyplývajícím z charakteru života v dané době
porozumět sociální skupině, v níž žák žije
tvořit kvalitní mezilidské vztahy
nabýt specifické dovednosti (seberegulativní i komunikační) pro zvládání různých sociálních situací a typů interakce (komunikačně složité situace; soutěž; spolupráce; pomoc atd.)
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
osvojit si sociální a kulturní dovednosti usnadňující mezinárodní komunikaci
využívat lokálních, regionálních a mezinárodních příležitostí
být schopen kriticky zhodnotit a využít zkušenost z jiného kulturního prostředí
umět srovnávat odlišnosti a shodnosti kultury a životního stylu v Evropě a ve světě,
chápat historickou kontinuitu v evropském a globálním kontextu ve vztahu k vývoji vlastního národa a státu
být schopen vnímat a hodnotit lokální a regionální jevy a problémy v širších souvislostech evropských a globálních
umět vyjádřit svůj vlastní názor v diskusích o politických, ekonomických a sociálních problémech
uvažovat a nacházet řešení problémů a konfliktů s ohledem na historickou zkušenost Evropy
být schopen se orientovat v neznámém prostředí a mezinárodních situacích
získávat praktické dovednosti pro osobní a pracovní život v Evropě
Multikulturní výchova
chápat, že všichni lidé jsou odlišné osobnosti s individuálními zvláštnostmi, bez ohledu na svůj původ
respektovat jedinečnost, důstojnost a neopakovatelnost života,
chápat, že všichni lidé mají právo žít společně a spolupracovat
zdokonalovat své jazykové a komunikativní kompetence v mateřském jazyce a osvojit si cizí jazyk jako základní prostředek komunikace a mezinárodní kooperace
uvědomovat si důležitost integrace jedince v rodinných, vrstevnických a profesních vztazích,
chápat člověka jako společenskou bytost
uvědomovat si význam kvality mezilidských vztahů pro harmonický rozvoj osobnosti
utvářet si představu o pojmu lidská solidarita a zaujímat adekvátní etické postoje v kritických fázích života, rozlišovat pozitivní asertivitu od bezohledné a egoistické seberealizace
znát a v životní praxi uplatňovat principy slušného chování (společenské etikety), základní morální normy, aplikovat je ve vlastním životě
rozumět podstatě sociálně patologických jevů
Environmentální výchova
poznat složitou propojenost přírodních systémů a pochopit, že narušení jedné složky systému může vést ke zhroucení celého systému
hledat příčiny neuspokojivého stavu životního prostředí v minulosti i současnosti
pochopit velkou provázanost faktorů ekologických s faktory ekonomickými a sociálními a být schopen vybrat optimální řešení v reálných situacích
nahlížet různé aspekty ekologických problémů, vytvářet si vlastní názor a postoj k nim
uvědomit si vliv znečištěného prostředí na lidské zdraví
získat praktické dovednosti a návyky pro běžné denní činnosti napomáhající ke zlepšení životního prostředí
propojit poznatky a dovednosti z jednotlivých vzdělávacích oblastí a využívat je při řešení environmentální problematiky