Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Vzdělávací obsah je v RVP GV orientačně rozčleněn do osmi vzdělávacích oblastí, které jsou dále členěny do obsahově blízkých vzdělávacích oborů.

RVP GV v systému dvojúrovňového vzdělávacího kurikula v České republice vyjadřuje státní normativ (standard) absolventské úrovně vzdělávání na gymnáziích, který mají splňovat všechny školy.

Nepředstavuje tedy ani školní osnovy v tradičním slova smyslu, ani evaluační dokument v podobě výkonnostního standardu.

Zároveň neplní ani funkci katalogu či souboru katalogů gymnaziálních maturitních požadavků, protože stanovuje úroveň vzdělávání v jednotlivých vzdělávacích oborech pro každého žáka gymnázia bez ohledu na to, zda v tom či onom oboru bude nakonec konat maturitní zkoušku.

Druhým stupněm kurikula jsou vlastní kurikulární dokumenty každé školy, tzv.ŠVP, které posilují autonomii samotných škol.

ŠVP prezentují konkrétní podmínky a zaměření každé školy a rozpracovávají RVP GV do vlastního učebního plánu a vlastních učebních osnov. Školy budou moci mimo jiné využít i možnosti integrace vzdělávacích obsahů oborů a vlastní výraznější profilace.

Cíle gymnaziálního vzdělání

  • utvářet a rozvíjet klíčové kompetence žáků,

  • vytvářet u žáků předpoklady pro celoživotní učení,

  • připravit je pro další studium a pro uplatnění v pracovním životě;

  • podporovat celkový rozvoj osobnosti žáků tak, aby se dokázali co nejlépe zapojit do demokratické společnosti a projevovat se jako její aktivní občané;

  • usilovat u žáků o dotváření hodnotového systému

  • rozvíjet schopnost samostatně se rozhodovat, tvořivě a kriticky myslet,

  • být tolerantní a zodpovědný,

  • vážit si kulturních, duchovních a materiálních hodnot,

  • chránit své duševní a fyzické zdraví a životní prostředí.

Klíčové kompetence

  • kompetence k učení

  • kompetence k řešení problémů

  • kompetence komunikativní

  • kompetence sociální a personální

  • kompetence občanské

Kompetence k učení

Žák:

  • organizuje a řídí vlastní učení, a to při samostatné i skupinové práci, plánuje, organizuje, řídí a hodnotí vlastní pracovní činnost;

  • motivuje se pro další učení a pozitivně hodnotí přínos učení pro svůj život;

  • efektivně získává poznatky a využívá k tomu různé strategie učení;

  • kriticky přistupuje k různým zdrojům informací, získané informace hodnotí z hlediska jejich věrohodnosti,

  • doplňuje si vědomosti a rozvíjí a prohlubuje dovednosti v procesu vzdělávání, propojuje je s již nabytými VDN

  • kriticky hodnotí pokrok při dosahování cílů svého učení i práce, reaguje na hodnocení ze strany druhých a přijímá radu i kritiku.

Kompetence k řešení problémů

Žák:

  • rozpozná problém, objasní jeho podstatu, navrhuje postupné kroky,

  • využívá své individuální schopnosti a získané VDN

  • orientuje se v nově vzniklých situacích a pružně na ně reaguje;

  • uplatňuje základní myšlenkové operace ( analýzu, syntézu, indukci,dedukci, abstrakci, konkretizaci, generalizaci), ale i fantazii, intuici a představivost

  • uplatňuje při řešení problémů logické, matematické, empirické a heuristické metody

  • kriticky interpretuje získané informace, pro své tvrzení najde důkazy

  • je otevřený k poznávání nových a originálních postupů a řešení problémů,

  • nachází různé alternativy řešení, navrhuje varianty řešení problém

Témata, do kterých materiál patří