Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Kompetence komunikativní

Žák:

  • efektivně a tvořivě využívá dostupných prostředků komunikace;

  • pružně reaguje na rozvoj informačních a komunikačních technologií a využívá je při komunikaci s okolním světem;

  • prakticky používá komunikativní dovednosti v dalším studiu i ve svém osobním, profesním a občanském životě;

  • rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje;

  • vyjadřuje se jasně, srozumitelně a přiměřeně ke komunikačnímu záměru a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných;

  • adekvátně vystupuje na veřejnosti, přiměřeně sebevědomě se prezentuje v mluveném projevu.

Kompetence sociální a personální

Žák:

posuzuje své reálné fyzické a duševní možnosti, je schopen sebereflexe, odhaduje důsledky

vlastního jednání a chování, své jednání a chování koriguje;

stanovuje si cíle a priority s ohledem na své osobní schopnosti, zájmovou orientaci i životní

podmínky;

adaptuje se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých schopností a možností

při práci v týmu uplatňuje své individuálníVDN ; spolupracuje při dosahování společně stanovených cílů;

konstruktivně řeší konflikty a přispívá k vytváření tvůrčí a podnětné atmosféry;

přispívá k vytváření hodnotných mezilidských vztahů založených na vzájemné úctě, toleranci

a empatii;

Kompetence občanské

Žák:

  • stanovuje si krátkodobé i perspektivní cíle vycházející nejen z vlastních potřeb a zájmů, ale i z potřeb společnosti

  • zodpovědně a tvořivě přistupuje k plnění svých povinností a úkolů;

  • je tolerantní, vstřícný, otevřený, ale i kritický k názorům druhých, chápe jejich potřeby a postoje, respektuje různorodost hodnot

  • hájí svá práva i práva jiných,

  • rozvíjí etické, kulturní a duchovní hodnoty,

  • zaujímá odpovědné postoje k otázkám sociálním, kulturním, ekologickým a ekonomickým;

  • poskytne účinnou pomoc a chová se zodpovědně v krizových situacích a v situacích ohrožujících život a zdraví člověka;

  • rozhoduje se tak, aby svým chováním a jednáním neohrožoval a nepoškozoval sebe a jiné, přírodu, životní prostředí

  • aktivně se zapojuje do občanského života svého okolí a společnosti

Vzdělávací oblasti a vzdělávací obory

  • Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk a literatura, Cizí jazyk)

  • Matematika a její aplikace (Matematika a její aplikace)

  • Informační a komunikační technologie

  • Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Biologie, Geografie, Geologie)

  • Člověk a společnost (Občanský a společenskovědní základ, Historie)

  • Člověk a svět práce (člověk a svět práce)

  • Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví, Tělesná výchova)

  • Umění a kultura (Hudební obor, Výtvarný obor)

Do gymnaziálního vzdělávání jsou zařazena tato průřezová témata:

  • Výchova k sociálním dovednostem

  • Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

  • Multikulturní výchova

  • Environmentální výchova

  • Mediální výchova

Témata, do kterých materiál patří