Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Kompetence komunikativní
Žák:
efektivně a tvořivě využívá dostupných prostředků komunikace;
pružně reaguje na rozvoj informačních a komunikačních technologií a využívá je při komunikaci s okolním světem;
prakticky používá komunikativní dovednosti v dalším studiu i ve svém osobním, profesním a občanském životě;
rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje;
vyjadřuje se jasně, srozumitelně a přiměřeně ke komunikačnímu záměru a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných;
adekvátně vystupuje na veřejnosti, přiměřeně sebevědomě se prezentuje v mluveném projevu.
Kompetence sociální a personální
Žák:
posuzuje své reálné fyzické a duševní možnosti, je schopen sebereflexe, odhaduje důsledky
vlastního jednání a chování, své jednání a chování koriguje;
stanovuje si cíle a priority s ohledem na své osobní schopnosti, zájmovou orientaci i životní
podmínky;
adaptuje se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých schopností a možností
při práci v týmu uplatňuje své individuálníVDN ; spolupracuje při dosahování společně stanovených cílů;
konstruktivně řeší konflikty a přispívá k vytváření tvůrčí a podnětné atmosféry;
přispívá k vytváření hodnotných mezilidských vztahů založených na vzájemné úctě, toleranci
a empatii;
Kompetence občanské
Žák:
stanovuje si krátkodobé i perspektivní cíle vycházející nejen z vlastních potřeb a zájmů, ale i z potřeb společnosti
zodpovědně a tvořivě přistupuje k plnění svých povinností a úkolů;
je tolerantní, vstřícný, otevřený, ale i kritický k názorům druhých, chápe jejich potřeby a postoje, respektuje různorodost hodnot
hájí svá práva i práva jiných,
rozvíjí etické, kulturní a duchovní hodnoty,
zaujímá odpovědné postoje k otázkám sociálním, kulturním, ekologickým a ekonomickým;
poskytne účinnou pomoc a chová se zodpovědně v krizových situacích a v situacích ohrožujících život a zdraví člověka;
rozhoduje se tak, aby svým chováním a jednáním neohrožoval a nepoškozoval sebe a jiné, přírodu, životní prostředí
aktivně se zapojuje do občanského života svého okolí a společnosti
Vzdělávací oblasti a vzdělávací obory
Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk a literatura, Cizí jazyk)
Matematika a její aplikace (Matematika a její aplikace)
Informační a komunikační technologie
Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Biologie, Geografie, Geologie)
Člověk a společnost (Občanský a společenskovědní základ, Historie)
Člověk a svět práce (člověk a svět práce)
Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví, Tělesná výchova)
Umění a kultura (Hudební obor, Výtvarný obor)
Do gymnaziálního vzdělávání jsou zařazena tato průřezová témata:
Výchova k sociálním dovednostem
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova