Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 3

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (965.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Za hlavní cíl považuji uvolnění od vážnějších myšlenek a zaměstnání užitečnou a zdravou manuální činností...

Lidé, kteří nic nedělají, nevyčerpávají se a neunavují činností svého povolání, nezažijí pocit osvěžení. Hlavní pozornost by se měla věnovat tomu, aby doba odpočinku byla uspořádána tak, aby se uvolňovala a osvěžovala vždy část organizmu, která se namáhala a unavila, a aby se při tom dělalo něco, co by vedle potěšení a uvolnění současně přinášelo i užitek.

Pracovní výchova v mimoškolních aktivitách

Může být provozována v různých kroužcích (viz Lužánky – chovatelství, rukodělná činnost). U nás se provádí vždycky na jaro velký úklid celé naší uličky (vyhrabávání listí, sbírání papírků …) – děti si pak více váží svého okolí a získávají k němu osobnější vztah.

Dále pravděpodobně můžete hovořit o práci v rodině – jak by měla být rozdělena, jestli je vhodné dávat dětem za práci (umývání nádobí, oken …)peníze, jestli se vám zdá být vhodné trestat děti prací (tys došel domů pozdě, tak za trest umyješ …)

Škola hrou

Mezi prací a hraním není propastný vývojový předěl. Je tu řada jemných vývojových přechodů a plno nejrůznějších spojitostí. Vždyť někdy ani nepostřehneme, jak se nám pod rukama práce mění v hru anebo hra v práci.

- Komenský o hře říká, že je to „metoda libá“. Hru si dítě (stejně jako dospělý člověk) velmi často spojí s příjemnými prožitky. Tato „libost“ je pravděpodobně jedním z hlavních motivů pro dítě

- hra je zábava, ale i poučení – jakákoliv dobře vedená hra má tu moc, že i ty nejprotivnější povinnosti dovede obrátit v potěšení

- škola hrou – něco, co dítě hravě a s radostným zaujetím zvládá

19. Moderní výukové strategie

Výukové strategie

Metoda cesta k cíli je rozhodujícím prostředkem k dosahování cílů v každé uvědomělé činnosti; proto záleží na výběru vhodných metod a na jejich dokonalém ovládání. Metody výuky patří k nejdůležitějším faktorům výchovně vzdělávacího procesu, protože bez odpovídajících metod nelze splnit cíle a úkoly výchovy.

Metoda výuky je koordinovaný systém vyučovacích činností učitele a učebních aktivit žáků, který je zaměřen na dosažení výchovně vzdělávacích cílů. metody výuky můžeme analyzovat z různých hledisek a rozlišit v nich stránku obsahovou, logickou, gnozeologickou, řídící apod., podle jejich projevu pak rozeznáváme stránku vnější a vnitřní.

  1. Deduktivní vyučování (přímá výuka)

  1. uvedení do nového pojmu nebo generalizace

  2. učitel vysvětluje a předvádí (vede vyučování)

sděluje cíle, předkládá literaturu, srovnává s jinými jevy

  1. procvičuje a vyhodnotí výsledky žáků

(Př. Chceme předat žákům schopnost rozlišit příklady novinářského stylu od jiných komunikačních stylů. Seznámili bychom je s tímto cílem, předložili definici žurnalistického stylu a uvedli jeho vlastnosti, ukážeme příklad žurnalistických útvarů a pro srovnání příklady jiných stylů. Dáme možnost procvičit jejich rozlišování. Potom je můžeme vyzkoušet.)

Témata, do kterých materiál patří