Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

V  tematickém  okruhu  Geometrie  v  rovině  a  v  prostoru  žáci  určují  a  znázorňují  geometrické 

útvary a geometricky modelují reálné situace, hledají podobnosti a odlišnosti útvarů, které se vyskytují 
všude  kolem  nás,  uvědomují  si  vzájemné  polohy  objektů  v  rovině  (resp.  v  prostoru),  učí  se 
porovnávat,  odhadovat,  měřit  délku,  velikost  úhlu,  obvod  a  obsah  (resp.  povrch  a  objem), 
zdokonalovat  svůj  grafický  projev.  Zkoumání  tvaru  a  prostoru  vede  žáky  k  řešení  polohových 
a metrických úloh a problémů, které vycházejí z běžných životních situací. 

Důležitou  součástí  matematického  vzdělávání  jsou  Nestandardní  aplikační  úlohy  a  problémy, 

jejichž řešení může být do značné míry nezávislé na znalostech a dovednostech školské matematiky, 
ale při němž je nutné uplatnit logické myšlení. Tyto úlohy by měly prolínat všemi tematickými okruhy 
v průběhu  celého  základního  vzdělávání.  Žáci  se  učí  řešit  problémové  situace  a  úlohy  z  běžného 
života,  pochopit  a  analyzovat  problém,  utřídit  údaje  a  podmínky,  provádět  situační  náčrty,  řešit 
optimalizační úlohy. Řešení logických úloh, jejichž obtížnost je závislá na míře rozumové vyspělosti 
žáků,  posiluje  vědomí  žáka  ve  vlastní  schopnosti  logického  uvažování  a  může  podchytit  i  ty  žáky, 
kteří jsou v matematice méně úspěšní. 

Žáci se učí využívat prostředky výpočetní techniky (především kalkulátory, vhodný počítačový 

Témata, do kterých materiál patří