Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

aktivních  činnostech,  které  jsou  typické  pro  práci  s  matematickými  objekty  a  pro  užití  matematiky 
v reálných situacích. Poskytuje vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě, a umožňuje tak 
získávat  matematickou  gramotnost.  Pro  tuto  svoji  nezastupitelnou  roli  prolíná  celým  základním 
vzděláváním a vytváří předpoklady pro další úspěšné studium. 

Vzdělávání klade důraz na důkladné porozumění základním myšlenkovým postupům a pojmům 

matematiky  a  jejich  vzájemným  vztahům.  Žáci  si  postupně  osvojují  některé  pojmy,  algoritmy, 
terminologii, symboliku a způsoby jejich užití. 

Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace je rozdělen na čtyři tematické 

okruhy. V tematickém okruhu Čísla a početní operace na prvním stupni, na který  na druhém stupni 
navazuje a dále ho prohlubuje tematický okruh Číslo a proměnná, si žáci osvojují aritmetické operace 
v jejich  třech  složkách:  dovednost  provádět  operaci,  algoritmické  porozumění  (proč  je  operace 
prováděna předloženým postupem) a významové porozumění (umět operaci propojit s reálnou situací). 
Učí  se  získávat  číselné  údaje  měřením,  odhadováním,  výpočtem  a  zaokrouhlováním.  Seznamují  se 
s pojmem proměnná a s její rolí při matematizaci reálných situací. 

V  tematickém  okruhu  Závislosti,  vztahy  a  práce  s  daty  žáci  rozpoznávají  určité  typy  změn 

a závislostí, které jsou projevem běžných jevů reálného světa, a seznamují se s jejich reprezentacemi. 
Uvědomují  si  změny  a  závislosti  známých  jevů,  docházejí  k  pochopení,  že  změnou  může  být  růst 
i pokles a že změna může mít také nulovou hodnotu. Tyto změny a závislosti žáci analyzují z tabulek, 
diagramů a grafů, v jednoduchých případech je konstruují a vyjadřují matematickým předpisem nebo 
je podle možností modelují s využitím vhodného počítačového softwaru nebo grafických kalkulátorů. 
Zkoumání těchto závislostí směřuje k pochopení pojmu funkce. 

Témata, do kterých materiál patří