Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OTÁZKY-KE-ZKOUŠCE-Z-PEDAGOGIKY (1)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (257.27 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

ČEHO SE VYVAROVAT?

Dobrá organizace ve třídě:

  • Dobrá organizace ve třídě umožňuje, aby výuka ve třídě probíhala dobře a na základě pozitivních zkušeností, aby vyrůstaly dobré vztahy.

  • Pravidla ve třídě by měla být zavedena na pohnutkách výchovných, bezpečnostních a morálních.

  • Je dobré se na pravidlech a systémem ve třídě dohodnout s žáky.

  • K pravidlům a systémům by měli pokud možno přistupovat podobně všichni učitelé, se kterými se žáci setkají.

Pravidla třídy:

  • Pravidla ve třídě jsou dodržovány všemi žáky, včetně paní učitelky.
    Je důležité, aby třída dodržovala pravidla, které si sama vymyslela, pro udržení pořádku ve třídě.

  • Dostavte se první..
    Buďte ve třídě dříve, než vaši žáci (je-li to možné).

  • Uspořádejte si vše potřebné přehledně, abyste to lehce našli, a připravte si látku prvních několika minut na tabuli či na zpětném projektoru.

  • Když budou žáci přicházet do třídy, můžete je vítat ve dveřích.

  • Začněte výuku včas, čekat na ty, kdo přijdou pozdě, je nespravedlivé vůči těm, kteří přijdou včas.

Jak získat ticho..?

  • „Dominový efekt“

  • Ať už žáci nebo vy děláte cokoli, musíte svou přítomností naplnit místnost – každý jej kout.

  • Snažte se třídu ovládat celou svou osobností.

  • Zapojte do práce celou třídu - Kdo má činnost, nezlobí!

Na začátku: Vytvoření atmosféry hodiny rozhodujících je prvních 5 minut

  • Ospalá třída – začít energicky

  • Hlučná třída – začít tiše

Udílení pokynů:

  • Zajistěte klid a přesvědčte se, že žáci pozorně sledují

  • Mluvte stručně, jasně a srozumitelně, důrazným a zároveň příjemným tónem

  • Řekněte jim co jim budete říkat – řekněte jim to – řekněte jim co jste jim říkali!

  • Neopakujte obecná napomenutí

  • Obecné pokyny udělte jednou a potom napomínejte jednotlivce, kteří je neplní

  • Pokud nastolíte pravidla, je důležité, abyste se jimi řídili i vy.

  • Pokud jsou s prací hotovi dříve, zadejte jim zábavné opakování

Buďte ve střehu:

  • Buďte ve střehu a pohybujte se, neseďte jen za katedrou

  • Jestliže určití žáci nejsou aktivní, kontrolujte je soustavně očima a v případě nutnosti přejděte k jejich lavici

  • Při vašem psaní na tabuli, stůjte k žákům bokem

  • Když hovoříte k jednotlivci, vaše pozornost nesmí polevit

  • Bedlivou pozorností můžete nekázni předcházet ještě než k ní dojde

  • Všímejte si ale také vhodného chování žáci odvádějící dobrou práci musí být povzbuzováni

Přímý výpad:

  • Projevy neukázněnosti musí být potlačovány a to ze tří důvodů

  1. aby se mezi žáky nerozšířily

  2. protože je jednodušší vypořádat se s nekázní, která je teprve ve stadiu zrodu

  3. aby se nestalo, že se nekázeň žákům vyplatí

  • Jako napomenutí stačí oslovit žáka jeho jménem

  • Věnujte pozornost práci těch kteří vyrušují.

  • Snažte se nacházet něco, zač byste mohli děti pochválit

  • Chválit vhodné chování je daleko účinnější, než kritizovat nevhodné

Témata, do kterých materiál patří