OTÁZKY-KE-ZKOUŠCE-Z-PEDAGOGIKY (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
ČEHO SE VYVAROVAT?
Dobrá organizace ve třídě:
Dobrá organizace ve třídě umožňuje, aby výuka ve třídě probíhala dobře a na základě pozitivních zkušeností, aby vyrůstaly dobré vztahy.
Pravidla ve třídě by měla být zavedena na pohnutkách výchovných, bezpečnostních a morálních.
Je dobré se na pravidlech a systémem ve třídě dohodnout s žáky.
K pravidlům a systémům by měli pokud možno přistupovat podobně všichni učitelé, se kterými se žáci setkají.
Pravidla třídy:
Pravidla ve třídě jsou dodržovány všemi žáky, včetně paní učitelky.
Je důležité, aby třída dodržovala pravidla, které si sama vymyslela, pro udržení pořádku ve třídě.Dostavte se první..
Buďte ve třídě dříve, než vaši žáci (je-li to možné).Uspořádejte si vše potřebné přehledně, abyste to lehce našli, a připravte si látku prvních několika minut na tabuli či na zpětném projektoru.
Když budou žáci přicházet do třídy, můžete je vítat ve dveřích.
Začněte výuku včas, čekat na ty, kdo přijdou pozdě, je nespravedlivé vůči těm, kteří přijdou včas.
Jak získat ticho..?
„Dominový efekt“
Ať už žáci nebo vy děláte cokoli, musíte svou přítomností naplnit místnost – každý jej kout.
Snažte se třídu ovládat celou svou osobností.
Zapojte do práce celou třídu - Kdo má činnost, nezlobí!
Na začátku: Vytvoření atmosféry hodiny rozhodujících je prvních 5 minut
Ospalá třída – začít energicky
Hlučná třída – začít tiše
Udílení pokynů:
Zajistěte klid a přesvědčte se, že žáci pozorně sledují
Mluvte stručně, jasně a srozumitelně, důrazným a zároveň příjemným tónem
Řekněte jim co jim budete říkat – řekněte jim to – řekněte jim co jste jim říkali!
Neopakujte obecná napomenutí
Obecné pokyny udělte jednou a potom napomínejte jednotlivce, kteří je neplní
Pokud nastolíte pravidla, je důležité, abyste se jimi řídili i vy.
Pokud jsou s prací hotovi dříve, zadejte jim zábavné opakování
Buďte ve střehu:
Buďte ve střehu a pohybujte se, neseďte jen za katedrou
Jestliže určití žáci nejsou aktivní, kontrolujte je soustavně očima a v případě nutnosti přejděte k jejich lavici
Při vašem psaní na tabuli, stůjte k žákům bokem
Když hovoříte k jednotlivci, vaše pozornost nesmí polevit
Bedlivou pozorností můžete nekázni předcházet ještě než k ní dojde
Všímejte si ale také vhodného chování žáci odvádějící dobrou práci musí být povzbuzováni
Přímý výpad:
Projevy neukázněnosti musí být potlačovány a to ze tří důvodů
aby se mezi žáky nerozšířily
protože je jednodušší vypořádat se s nekázní, která je teprve ve stadiu zrodu
aby se nestalo, že se nekázeň žákům vyplatí
Jako napomenutí stačí oslovit žáka jeho jménem
Věnujte pozornost práci těch kteří vyrušují.
Snažte se nacházet něco, zač byste mohli děti pochválit
Chválit vhodné chování je daleko účinnější, než kritizovat nevhodné