Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminarni-prace-profesni-denikZS

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (267.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Komunikační situace č.4 – Hádka s kamarádem

Ve středu jsem se nepohodla se svým kamarádem, kterého znám od střední školy, kde jsme byli docela dobří kamarádi. Přijel za mnou na návštěvu a neshodli jsme se v jednou problému, který se týkal školství.

  • PETR: „Kájo, ty teď pracuješ s děckama že?“

  • JÁ: „No, tak jako na půl úvazku, ale jo. Co potřebuješ?“ Byla jsem trošku až zděšena, co se chce zeptat.

  • PETR: „Já teď doučuju jednoho kluka na bubny a on se furt nepřipravuje a netrénuje a na hodině potom nadává, že mu to nejde.“

  • JÁ: „Tak ho musíš nějak asi víc motivovat ne? Aby ho ta hra vůbec bavila. Ne že ho budeš nutit, aby do toho třískal 24 hodin denně.“

  • PETR: „To chceš jako říct, že jsem blázen co do toho tříská furt jo?“

  • JÁ: „Neber to špatně, ale musíš uznat, že cvičíš až moc.“

  • PETR: Chci být nejlepší, proto taky chodím na akademii múzických umění. Vzali mě, protože jsem dobrý. A proč? Protože do toho furt třískám jak ty říkáš.“

  • JÁ: „Jo, jasně já to chápu ale pojď se zaměřit na ten problém s tím klukem a ne na to, že se hádáme kvůli tomu že furt hraješ n bubny.“

  • PETR: „No dobře, ale n tohle nezapomenu. Já jsem myslel, že se ti líbí, jak hraju.“

  • JÁ: „Jasně že líbí. Vždyť si mě i naučil nějaké základy. Nechtěla bych ať mě něco učíš, kdyby si nebyl dobrý.“

Jelikož to byla docela nepříjemná situace, do které jsem se dostala, snažila jsem se integrovat principy komunikace na úrovni, což je že jsem se snažila z hádky přímo vrátit k primárnímu tématu, respektovala jsem názor kamaráda a měla jsem cíl, kterým bolo to, dostat se zpátky k tématu o žákovi, kterého Petr doučuje.

Petrovi jsem se snažila dát najevo, že ho vnímám a snažila jsem se zaměřit spíše na problém, což bylo to, jak má žáka „donutit“ trénovat na bubny. Nechtěla jsem útočit na jeho osobu a vlastně ani nevím, proč si to tak vzal. Celkem mě to zaskočilo.

Velmi důležité bylo to, že jsem nečekala a začala jsem problém řešit hned a nečekala jsem až přeroste v nějakou krizi, kdy bychom se třeba přestali bavit. Chtěla jsem hned situaci uklidnit a nepřecházet do zbytečně velkého konfliktu.

Komunikační situace č.5 – Zaučování nové prodavačky

Ve čtvrtek jsem byla nakoupit v drogerii, kde zrovna jedna prodavačka zaučovala nějakou novou. Nechala ji, aby mě obsloužila sama, že ona mezitím půjde přerovnat regály. Stala se ale nepříjemná situace, kdy si paní vůbec nevěděla rady.

  • PRODAVAČKA: „Nemáte zájem ještě o zubní pastu za 59Kč?“

  • JÁ: „Ne, děkuji.“

  • PRODAVAČKA: „Můžu vám k věcem nabídnout taštičku?“

  • JÁ: „Ano, jistě, děkuji.“

  • PRODAVAČKA: „Bude to všechno?“

  • JÁ: „Ano, děkuji.“ V hlavě jsem si říkala. To nová prodavačka, dělá vše podle pokynů. Vše nabízí atd. A v duchu jsem se smála.

  • JÁ: „Zaplatím kartou prosím.“

  • PRODAVAČKA: „Ano.“

Témata, do kterých materiál patří