Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminarni-prace-profesni-denikZS

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (267.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

V této komunikační situaci jsem pociťovala, že se moje mimické projevy a intonace začíná zlepšovat. Na děti jsem dělala různé škleby a usmívala se a celkově jsem do lekce vnesla pohodovou atmosféru.

Co jsem si všimla, děti na mě více reagovaly, smály se, tolik se nebály, a i maminky si byly jistější, když jsem s dětmi i s rodiči více komunikovala neverbální komunikací a snažila se, ať v prostorách bazénu panuje přátelská a uvolněná atmosféra.

I do budoucna se budu snažit pracovat na své neverbální komunikaci a budu se snažit čím dál více zlepšovat, aby ze mě v budoucnu byla dobrá učitelka.

47. týden

Komunikační situace č. 1 – Oslovování náhodných kolemjdoucích

Ve čtvrtek jsme v rámci hodiny profesní komunikace vyrazili do ulic, kde jsme oslovovali náhodné kolemjdoucí a ptali se jich na nejrůznější otázky, týkající se primárního vzdělávání. Vymyslely jsme si jednoduché otázky, na které nebude mít dotázaný (rodič) problém odpovědět. Otázky se týkaly domácích úkolů, účasti na školních aktivitách či spokojenosti s danou základní školou.

  • JÁ: „Dobrý den, my jsme studenty pedagogické fakulty z Ostravské univerzity. Mohly bychom vám položit několik jednoduchých otázek, týkajících se vzdělávání dětí na 1. stupni ZŠ?“

  • PANÍ PRODAVAČKA (MATKA DVOU SYNŮ, ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ): „No, můžete, pokud vám budu schopná odpovědět.“ Smála se

  • JÁ: „Naše první otázka je ta, zda jste spokojena se školou, kterou vaše děti momentálně navštěvují.“

  • PANÍ PRODAVAČKA (MATKA DVOU SYNŮ, ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ): „Ano jsem velmi spokojena.“

  • JÁ: „A co se vám na škole nejvíce líbí?“

  • PANÍ PRODAVAČKA (MATKA DVOU SYNŮ, ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ): „Líbí se mi, že děti se často zapojují do různých projektů a poté si je prezentují například i před jinými školami. Děti se tímto podle mě hodně naučí a učí se také mluvit před skupinou cizích lidí. To se mi líbí fakt hodně.“

  • JÁ: „Druhá otázky je, jestli považujete za důležité se zapojovat do školních akcí.“

  • PANÍ PRODAVAČKA (MATKA DVOU SYNŮ, ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ): „Ano“

  • JÁ: „Dobře, a třetí otázka se týká domácí přípravy. Považujete tedy za důležité se s dětmi do školy doma připravovat? Co si myslíte např. o domácích úkolech?“

  • PANÍ PRODAVAČKA (MATKA DVOU SYNŮ, ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ): „Já si myslím, že je hodně důležité s dětmi pracovat i doma. Na tom prvním stupni je velmi důležité s dětmi psát úkoly a kontrolovat jim je, popřípadě je upozornit na chyby. Já jsem zastánce toho, že dokud je dítě na prvním stupni, mělo by dělat úkoly s rodiči nebo si je aspoň rodičem nechat zkontrolovat. Úkolů bych rozhodně neubírala. Moje děti mají úkolů tak akorát a v pohodě stíhají i kroužky. Nevím, jak je to na jiných školách.“

  • JÁ: „My vám moc děkujeme. Neshledanou.“

Témata, do kterých materiál patří