Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MO 1AB-CR a jeho vývoj, význam, dělení a systém řízením+Kultovní úloha vody ve Wellness

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (100.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zimní sezona se stává stále vice a vice populární v cestovním ruchu a rozrůstají se tedy výstavby lanovek a vleků v zimních rekreačních místech, kde vznikají areály s komplexem stravování, ubytování a sportovního vyžití. Společně s rozvojem cestovního ruchu se zvyšuje i vzdělání v oblastech cestovního ruchu a klade se důraz jak na středoškolsky tak na vysokoškolsky vzdělané zejména v oblastech, kde je cestovní ruch nejvyspělejší, čímž se také zvyšuje kvalifikovanost poskytovaných služeb.

Vývoj v ČR

Pokud 19. století bylo dobou zrodu turismu, pak 20. století bylo dobou jeho dospělosti. Již po prvé světové válce se začaly prodávat zájezdy, protože lidé měli více volných peněz, které mohli vydat na turismus. Vznikají nejrůznější druhy ubytování od campingů po luxusní hotely a cestování se stává dostupné pro všechny. K rozvoji turismu přispívá televize, vynález proudového letadla, cestování je stále rychlejší a levnější. Turismus se stává nejvýznamnějším hospodářským odvětvím.

V roce 1920 byla smlouvou mezi Československými drahami, Zemským cizineckým svazem a bankou Bohemia založena Československá cestovní a dopravní kancelář s filiálkami v Praze, Brně, Bratislavě. Karlových Varech a Františkových lázních. O dva roky později zřídila filiálky ve Vídni, Paříži a v Londýně, v roce 1925 pak společně s maďarským Ibuszem, polským Orbisem a jugoslávským Putnikem vytvořila středoevropskou mezinárodní asociaci AGOT, která později sdružovala na čtyři desítky cestovních kanceláří.

V roce 1926 poprvé použila kancelář značky Čedok, která se okamžitě stala symbolem novátorství a podnikatelského úspěchu. Čedok jako první touroperátor v Evropě nasadil k masovému objevování turisticky atraktivních pobytových míst dosud neobvyklé dopravní prostředky. Byly to luxusní autobusy značky Praga, které směřovaly s prvními stovkami českých turistů na dalmatské pobřeží Jadranu. Do začátku druhé světové války si Čedok udržoval silnou pozici na domácím trhu cestovních služeb a získal velmi dobrou pověst v západní a střední Evropě jako spolehlivý partner při organizování zájezdů zahraničních turistů do Československé republiky.

V České republice největší rozmach nastal v období hospodářské konjunktury v roce 1937. Zvláštní rozmach zaznamenal v Čechách tramping. Materiálně technickou základnu u nás představovalo 10 271 ubytovacích zařízení s 189 664 veřejnými lůžky a 344 956 lůžky v soukromých domácích ubytovacích prostorách. Československo navštívilo cca půl milionu zahraničních návštěvníků s průměrnou délkou pobytu 8 dnů, přičemž domácí cestovní ruch byl průměrně 5 dnů. Největší podíl na zahraničním CR měly sousední státy – Německo, Rakousko, Maďarsko a Polsko. Charakteristická byla také vysoká nabídka ubytovacích zařízení proti poptávce.

Témata, do kterých materiál patří