Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázka č. 4

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (112 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- již v předškolním věku se mezi vrstevníky ve hře snáze prosazují fyzicky zdatnější a pohybově nadanější děti

- dospívající jsou velmi citliví na svůj vzhled, výšku, váhu

- někteří z nich věnují značné úsilí zlepšení své fyzické zdatnosti tréninkem v posilovnách, zaměřeným cvičením k úpravě své postavy, získání obratnosti ve sportovních oddílech

Tělesná postižení mohou být vrozená nebo získaná.

a) dětská neobratnost (dyspraxie)

- i malé poškození motoriky a neobratnost brzy neujdou pozornosti okolí a stávají se stálým zdrojem problémů a potíží pro takto postiženého jedince

- rodiče neobratných dětí je vhodné včas poučit o tom, jaký význam má pro dítě přiměřené zařazení do kolektivu pro jeho další osobnostní rozvoj

- vést je k tomu, aby s dítětem trpělivě nacvičovali dnes mezi dětmi běžně ovládané sportovní dovednosti (plavání, lyžování, bruslení, jízdu na kole), i když nácvik bude pravděpodobně trvat déle a výkon nebude mimořádně dobrý

- velký význam mají pro dítě všechny činnosti prováděné spolu s rodiči za předpokladu, že jsou prováděny v klidu a ve vzájemné pohodě, bez nátlaku a kritického hodnocení výkonu

b) lehčí poruchy hybnosti (lordóza, skolióza, kyfóza, drobné parézy končetiny) vyžadují speciální péči fyzioterapeutů a spolupráci rodičů

c) těžší poruchy hybnosti jsou mnohem závažnější situace, které pro rodiče nastávají, když se dítě narodí se zjevným tělesným postižením (malformace končetin, chybění části či celé končetiny), případně s částečným či celkovým postižením hybnosti, jak je tomu např. u dětí s dětskou mozkovou obrnou.

INVIDUÁLNÍ PÉČE O TĚLESNĚ POSTIŽENÉHO:

- péče vždy o tělesně postiženého musí být stanovena velmi individuálně, podle míry a druhu postižení

- zjišťujeme od nemocného nebo od doprovázející osoby , jaký je stupeň jeho samostatnosti a ve kterých situacích bude nemocný zcela odkázán na druhou osobu

- důležitá je pomoc při zvládnutí postižení a jeho přijetí, pomoc při rehabilitaci, rekvalifikaci a ochotě ke spolupráci

- přes atypické projevy předpokládáme normální inteligenci

- vytváříme a pomáháme vytvářet bezbariérové prostory

- věnujeme pacientovi čas

- nevytýkáme skutečnosti, které se nedají ovlivnit (například nehněváme se na vozíčkáře, že vám přivezl na kolečkách vozíku do ordinace bláto)

Nemocný s psychickým a smyslovým postižením

MENTÁLNĚ POSTIŽENÍ PACIENTI:

Stupně retardace:

debilita (lehký stupeň slabomyslnosti, lehká retardace)

imbecilita (středně těžký stupeň slabomyslnosti)

idiotie (nejtěžší stupeň slabomyslnosti)

Pro mentálně postižené jedince je důležitá volba vhodného zaměstnání, někdy je nutné zapojení rodiny, zajištění bezpečnosti a aktivizace mentálně postiženého jedince.

Témata, do kterých materiál patří