Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PSK otázky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (107.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

c) Disimulace

-nemocný o potížích ví, ale před okolím je skrývá

-strach z vyšetření, z léčby, z poklesu příjmů, stud

sychická problematika hospitalizace

1)adaptace na nemoc, adaptace na nemocniční prostředí

2)separace jedince od rodiny

3)změna životního prostředí- omezený prostor, nedostatek doukromí

4)Změna sociálního prostředí- personál, spolupacienti

5)změna režimu dne- přizpůsobení se režimu oddělení

Negativní faktory

A) časné buzení

B)nedostatek podmínek pro odpočinek a noční spánek

C)malé množství podnětů psychických, fyzických i sociálních

- důsledkem může být strádání-následek dlouhodobého strádání (hospizalismus – deprivační syndrom)

Prevence

-seznámení s nemocničním režimem a prostředím

-poskytování dostatečných informací

-umožnit kontakt s rodinou

-respektovat stud nemocného a požadavek na soukromí

-respektovat individuální potřeby nemocného

-aktivizovat nemocného

Psychologická problematika hospitalizovaných dětí

-hospitalizace dítěte pouze v případech, pokud nelze dítě léčit doma

-dle „Práv dítěte“ má právo být hospitalizované spolu s rodičem

V případě, že nedošlo k adaptaci hrozí maladaptace

Dělíme do 3 fází

1)fáze- protestu- křičí, brání se, volá matku, podaří-li se dítě zklidnit(dobrá adaptace)

2)fáze-zoufalství-dítě je fyzicky i psychicky slabé, je pasivní, nekomunikuje

3)fáze- adaptace- neprobíhá u každého stejně, dítě se adaptuje na sestru

9. Otázka

(Učení, druhy učení, činitelé ovlivňující efektivnost učení)

Zvláštnosti péče o staré a dlouhodobě nemocné

Učení:

je proces získávání a předávání zkušeností, návyků, znalostí, hodnot. Jsou to veškeré mentální behaviorální změny, které jsou důsledkem životní zkušenosti, a je pro něj podstatná paměť.

Typy učení:
  • Mimovolní - o mimovolním učení mluvíme tehdy, když si osvojujeme určité vědomostí, zručnosti a návyky, způsoby chování a osobnostní vlastnosti bez zvláštního záměru. Tento způsob učení nazýváme náhodným a příležitostným učením.

  • Záměrné - o záměrném učení mluvíme tehdy, když naučit se něco je vytyčeným cílem, jehož dosahujeme také zvláštní organizací učení (např. opakováním) a vynakládáním volního úsilí. Záměrné učení se vyskytuje zejména ve školním učení a v sebevzdělávání.

  • Mechanické - při mechanickém učení se osvojuje učivo naráz bez uplatnění logické paměti nebo myšlenkových operaci.

  • Logické - při logickém učení, které spočívá ve vyhledávání logických , příčinně následných významových, funkčních a jiných souvislostí a vztahů v osvojovaném učivu, v jejich pochopení a reprodukci vlastními slovy, uplatňují se zde myšlenkové operace a logická paměť. Je to nejúčinnější způsob učení.

Druhy učení:

Podle toho, co tvoří obsah učení, rozlišujeme tři základní druhy učení.

Témata, do kterých materiál patří