Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nezaměstnanost - Seminární práce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (947.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

K tomuto datu evidovaly ÚP 1 591 volných pracovních míst pro občany se ZPS, na jedno volné pracovní místo připadalo 45,5 uchazečů se ZPS. Volných pracovních míst pro absolventy a mladistvé bylo registrováno 7 344, na jedno volné místo připadalo 7,2 uchazečů - absolventů a mladistvých.

SETŘÍDĚNÍ ÚŘADŮ PRÁCE PODLE MÍRY NEZAMĚSTNANOSTI ZA ŘÍJEN 2004

Okres míra nezaměstnanosti (%) meziměsíční nárůst nezaměstnaných (%) počet uchazečů na 1 VPM Most 22,7 -1,0 42,5 Karviná 19,1 -2,1 97,7 Teplice 16,4 -1,9 34,0 Ostrava-město 16,3 -1,7 36,2 Chomutov 15,9 -1,0 22,8 Bruntál 15,9 -0,1 45,2 Jeseník 14,4 0,7 18,1 Děčín 14,2 -1,9 21,3 Frýdek-Místek 13,7 -0,8 42,0 Louny 13,3 -2,2 28,3 Hodonín 13,3 -1,8 23,0 Sokolov 12,7 -3,3 16,6 Třebíč 12,3 -1,4 19,8 Ústí nad Labem 12,1 -2,8 12,4 Přerov 11,9 -3,1 29,1 Nový Jičín 11,8 -2,3 15,4 Znojmo 11,7 -2,4 15,6 Šumperk 11,4 -2,0 22,8 Litoměřice 11,3 -3,6 11,9 Svitavy 11,1 -3,3 10,6 Kroměříž 11,0 -0,9 27,5 Vsetín 10,4 -2,2 23,5 Břeclav 10,1 -1,5 22,7 Opava 10,0 -4,0 23,2 Karlovy Vary 9,8 1,4 15,7 Brno-město 9,8 -1,6 16,8 Vyškov 9,7 0,0 28,2 Olomouc 9,7 -1,3 12,9 Kutná Hora 9,1 -2,9 16,8 Prostějov 9,1 -1,6 5,9 Český Krumlov 9,0 1,0 6,1 Česká Lípa 9,0 -3,0 10,4 Jičín 8,7 -2,2 13,8 Kladno 8,6 -4,1 12,2 Blansko 8,3 -2,9 17,6 Liberec 8,3 -1,7 6,9 Tachov 8,3 -3,4 14,7 Kolín 8,2 -5,5 7,3 Chrudim 8,2 -1,8 9,1 Nymburk 8,2 -3,7 6,1 Zlín 8,2 -3,8 33,5 Trutnov 8,1 -1,4 10,0 Žďár nad Sázavou 8,0 -1,3 19,4 Cheb 8,0 -0,5 10,8 Příbram 7,9 -3,4 9,6 Mělník 7,9 -1,8 10,1 Uherské Hradiště 7,4 -4,1 15,5 Klatovy 7,4 -3,6 6,7 Ústí nad Orlicí 7,3 -1,3 11,9 Semily 7,2 -3,7 7,8 Jablonec nad Nisou 7,1 -3,8 7,9 Brno-venkov 7,0 -2,4 8,9 Písek 6,9 0,2 8,2 Rokycany 6,9 -4,4 13,1 Jihlava 6,8 -1,1 21,4 Náchod 6,8 -4,2 8,1 Strakonice 6,7 -3,2 6,2 Rakovník 6,6 -6,0 11,1 Havlíčkův Brod 6,5 -1,3 33,6 Plzeň-město 6,5 -3,2 3,6 Jindřichův Hradec 6,4 -1,8 17,2 Hradec Králové 6,4 -2,7 6,4 Domažlice 6,2 -3,8 7,6 Pardubice 6,1 -9,2 8,1 Rychnov nad Kněžnou 5,9 -4,3 15,4 Prachatice 5,8 -1,9 7,8 Plzeň-sever 5,5 -2,2 5,6 Beroun 5,5 -3,8 3,8 Tábor 5,3 -5,0 5,2 Pelhřimov 4,9 -6,1 5,2 Plzeň-jih 4,6 -4,0 5,5 Mladá Boleslav 4,6 -3,3 5,2 Benešov 4,4 -2,0 3,9 České Budějovice 3,9 -5,4 7,1 Praha 3,7 -3,6 2,2 Praha-východ 3,6 -2,9 2,6 Praha-západ 3,0 -0,3 2,6 Celkem ČR 8,9 -2,3 10,6

GRAF – VÝVOJ NEZAMĚSTNANOSTI OD ROKU 1995

571 0 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004

Nezaměstnanost (tis. osob) Volná pracovní místa (tis. míst)

ÚŘADY PRÁCE A JEJICH ORGANIZAČNÍ STRUKTURA

Úřady práce jsou v našich současných podmínkách jedny z nejvýznamnějších územně dekoncentrovaných orgánů státní správy. Úřady práce jako územní orgány práce dle zákona o zaměstnanosti vznikly na podzim roku 1990 jako orgány státní správy působící na úrovni okresů, a to z důvodu, že jejich činnost je natolik specializovaná, že nebylo možné vykonávat ji okresními úřady ani příslušným ústředním orgánem státní správy v centru. Svoji činnost úřady práce vykonávají na základě již citovaného zákona o zaměstnanosti a řady dalších předpisů. Podle nich jsou povinny poskytovat komplexní službu při zprostředkování práce, poradenství a hmotném zabezpečení při ztrátě zaměstnání. V souladu se situací na trhu práce navrhují a v rámci daných pravidel a možností i realizují potřebná opatření. V době svého vzniku začínaly tak říkajíc na „zelené louce“, neboť ve zcela nových společensko – ekonomických podmínkách, které si jejich zřízení vlastně vyžádaly, nemohly na činnost bývalých národních výborů v této oblasti v ničem navázat. Jediné, z čeho bylo možno vycházet, byly zkušenosti ze zahraničí a možnost vybrat k realizaci jen to, co už jinde vyzkoušeli a co dobře funguje.

Témata, do kterých materiál patří