Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Sestavení BSC

  • Zhodnocení vize a mise

  • Vymezení strategických oblastí – míra podílu na naplňování mise a vize

  • Stanovení strategických cílů ve strategických oblastech

  • Provázání strategických cílů

  • Sestavení strategické mapy

  • Stanovení relevantních ukazatelů pro strategické cíle

  • Interpretace ukazatelů v jednotlivých oblastech – způsob vyhodnocení, stanovení míry uspokojení

  • Implementace BSC

  • Metody měření strategických cílů

  • Hodnocení ukazatelů

29. Podnikatelské prostředí a jeho vliv na management podniku. Hlavní trendy a megatrendy v podnikatelském prostředí.

Faktory úspěchu v podnikání

  • Podnikatelským prostředím jsou chápány všechny faktory a síly, které ovlivňují podnik.

  • Prostředí: rozvinuté – nevyvinuté

  • Působení okolí: příznivé - nepříznivé

Podnik z pohledu podnikatelského prostředí

  • Podnik je otevřený systém. Existují mezi ním a systémy v jeho okolí určité vazby. Těmito vazbami podnik působí na systém ve svém okolí a systémy v okolí rovněž působí na podnik.

  • Vazby:

    • Vnitřní

    • Vnější

Podněty z PP

  • Zanedbatelné

  • Účinné

    • Rezistentní reakce

    • Pružná reakce

    • Důsledná reakce

  • Destruktivní

Ekonomická paradigmata

  • Paradigma tržní nedokonalosti (průmyslová organizační teorie; Bain, 1956) – 60. léta

  • Behaviorální paradigma (teorie podniku; Cyert a March, 1963) – 70. léta

  • Paradigma tržního selhání (teorie podniku; Coase, 1937) – 80. léta

  • Paradigma zdrojového přístupu (teorie podniku; Penrose, 1959) - 90. léta

  • Market Based View x Resource Based View

Podstata RBV

  • Vnímá podnik, jeho konkurenci a dosahování dlouhodobé cílů z pohledu vložených zdrojů a jejich nasazení.

  • zaměřuje na udržitelné a jedinečné nákladně kopírovatelné atributy podniku jako zdroje ekonomické renty nebo také jako základní ovladače výkonné a udržitelné konkurenční výhody potřebné pro úspěšné působení na trhu.

  • Schopnost podniku dosáhnout a udržet ziskovou tržní pozici závisí na jeho schopnosti získat a obhájit výhodné pozice s ohledem na relevantní zdroje důležité pro podnik.

Zdroje podniku

  • Zdroje mohou být považovány za zásoby dostupných hmotných a nehmotných faktorů, které jsou vlastněny nebo kontrolovány podnikem a jsou přeměněny v produkty, s použitím celé řady jiných zdrojů a spojovacích mechanismů.

  • Charakteristiky zdrojů: hodnotné, vzácné, nedokonale napodobitelné, nezastupitelné, trvanlivé (životaschopné), transparentní, převoditelné a replikovatelné (Ruzzier et al., 2006)

Specifické zdroje

  • Konkrétní, specifické zdroje podniku

  • Dlouhodobě rozvíjené

  • Generují konkurenční výhodu – potenciál vytvořit hodnotu pro podnik

  • Charakteristiky: vzácné, obtížně napodobitelné, špatně nahraditelné

  • Příklad zdrojů: korporátní kultura, charakteristické kompetence, loajalita zákazníků, značka

  • Kategorie:

    • Relační aktiva

    • Intelektuální aktiva

Témata, do kterých materiál patří