Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cíl:
Usnadňovat řešení etických dilemat zaměstnanců
Vést organizaci k etickému a spravedlivému chování
Příklad oblastí v etickém kodexu
Bezpečnost práce
Péče o zdraví zaměstnanců
Zájmy akcionářů
Ekologie
Rovnocenná práva zaměstnanců
Přijímání darů
Konflikt zájmů, Důvěrnost
Sexuální obtěžování...
Společenská odpovědnost podnikání CSR
Corporate Social Responsibility
CSR jako závazek chovat se eticky a přispívat k hospodářskému rozvoji a zároveň zlepšovat kvalitu života našich zaměstnanců a jejich rodin, stejně tak jako místní komunity jako celku. (Nexen, 2009)
CSR jako závazek pro zlepšení blahobytu společnosti skrze diskreční obchodní praktiky a přínosy z podnikových zdrojů. (Kotler a Lee, 2004)
Základní charakteristiky CSR
jedná se o dobrovolný akt (přijetí konceptu CSR je výhradně dobrovolné, nad rámec legislativy);
šíře konceptu je „částečně“ ohraničena oblastí sociální, environmentální a ekonomickou;
koncept může mít důsledky ve zlepšování životních, pracovních a environmentálních podmínek všech zainteresovaných skupin;
dlouhodobý charakter;
důvěryhodnost – transparentnost, trvalost, nezveličování.
Třívrstvý model CSR (Carroll, 1999)
Společenská odpovědnost podniku zahrnuje ekonomické, zákonné, etické a dobrovolné prvky, které společnost v dané určité době od podniku očekává.
Ekonomická oblast CSR
Sociální oblast CSR
Environmentální oblast CSR
23. Inovace, typy a zdroje inovací. Inovační management.
Inovace a invence
Invence- nápad, podnět, myšlenka o nové možné změně nebo možném řešení
- produkt lidské tvořivosti
Inovace- zmaterializované, realizované invence
-zdroj ekonomického rozvoje podniku
Pojetí inovací
Užší pojetí – zavádění nových technologií a produkce nových výrobků
Širší pojetí – zavádění nových technologií a produktů, zdokonalování systému řízení podniku, tvorba a implementace strategie podniku atd.
Definice inovací (Zelená kniha EU)
obnovení a zvyšováni sortimentu výrobků, služeb a relevantních trhů,
vznik nových metod výroby, zásobování a distribuce,
zavádění změn do řízení, organizace práce a pracovních podmínek a do know-how pracovní síly.
Typy inovací (A. Dupaľ)
primární – sekundární
podnětné – vyvolané
individuální – komplexní
absolutní – relativní
vyžadující investice – bez investic
kvalitativní – kvantitativní
inovace lidského činitele – výrobkové – technologické - organizační
Stupně inovací
mínus 1. stupeň: samovolná degenerační změna ve výrobním organizmu
0. stupeň: regenerační změna
1. stupeň: změna kvantity
2. stupeň: změna struktury
3. stupeň: změna kvality
4. stupeň: nová varianta
5. stupeň : nová generace
6. stupeň : nový druh
7. stupeň : nový rod
Zdroje inovací (P. Drucker)
Nečekané události
Rozpory
Potřeby procesu
Oborové a tržní struktury
Demografické faktory
Změny v pohledu na svět
Nové znalosti