Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Metody analýzy interního prostředí

  • Analýza hodnototvorného řetězce - podle m. Portera:

  • Hodnototvorné funkce – vytvářejí podnikový zisk

  • Hlavní podnikové funkce - řízení vstupních operací, výroba a provoz, řízení výstupních operací, marketing a odbyt, servisní služby

  • Podpůrné funkce- řízení lidských zdrojů, technologický rozvoj, nákupní činnost (obstaravatelská činnost), infrastruktura podniku

  • METODA 7S –strategy, structure, systems, style, shared values, skills, staff

  • METODA 6M – management, machines, men, markets, materials, money

  • METODA VRIO– values, rareness, irritability, organization

  • Produktové analytické metody:

    • BCG MATICE- podstatou je hodnocení jednotlivých produktů, tedyvýrobků či služeb podniku ve dvou dimenzích:míra růstu na trhu (růst trhu) a podíl na trhu (tržní pozice)

    • GE MATICE- hodnocení postavení organizace v určitém oboru

    • ABC ANALÝZA -rozdělení položek do tří kategorií, podle jejich procentuálního podílu na celkové hodnotě zvoleného parametr. Cílem je dozvědět se, které produkty firmě přinášejí nejvíce či nejméně peněz.

    • Druckerova klasifikace produktů – prohloubení portfolia

Syntéza - metody

  • KONFRONTAČNÍ SWOT ANALÝZA

    • Zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících úspěšnost organizace

    • Vnější prostředí – příležitosti, ohrožení (matice ot)

    • Vnitřní prostředí – silné stránky, slabé stránky (matice sw)

Strategie:

  • Wo – hledání (turnaround strategie)

  • So – využití (agresivně růstová strategie)

  • St – konfrontace (diverzifikační strategie)

  • Wt – vyhýbání (obranná strategie)

  • MATICE IFE, EFE, IE

    • Matice ife – interní prostředí podniku

    • Matice efe – externí prostředí podniku

    • Matice ie – hodnocení interních a externích faktorů

    • Způsob hodnocení

    • Váhy 0 – 1

    • Známky ife 4 (výrazné s) – 3 (nevýrazné s) – 2 (nevýrazné w) – 1 (výrazné w)

    • Známky efe 4 (výrazné o) – 3 (nevýrazné o) – 2 (nevýrazné t) – 1 (výrazné t)

  • MATICE QSPM- quantitative strategic planning matrix

    • Hodnocení (skóre atraktivity): 4 (vysocepřijatelné) – 3 (pravděpodobně přijatelné) – 2 (možná přijatelné) – 1 (nepřijatelné) – 0 (irelevantní)

  • SPACE ANALÝZA- strategic position and action evaluation

    • Vnitřní síly podniku - finanční síla podniku, konkurenční výhoda podniku

    • Vnější prostředí podniku - síla odvětví, stabilita prostředí

    • Strategie - agresivní strategie, konkurenční strategie, konservativní strategie, defenzivní strategie

  • DYNAMICKÁ STRATEGICKÁ ROZVAHA- podstata metody - jednotlivé, dílčí scénáře vývoje podstatných faktorů.

Postup:

  • Vytvoření dílčích scénářů (vývoj trhu v daném sektoru, vývoj procesů v daném sektoru, vývoj teritoriální alokace, vývoj financování v daném sektoru, vývoj konkurence, vývoj okolí podniku)

  • Souhrnný scénář vývoje sektoru

  • Analýza kritických silných a slabých stránek podniku

  • Stanovení konkurenční pozice podniku v daném podnikatelském segmentu

  • Navržení strategie podniku

Témata, do kterých materiál patří