Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Implementace

  • Proč-co-kdo-kdy-jak-jak často kontrolovat

  • Účel kontroly

  • Předmět kontroly

  • Subjekt kontroly

  • Časová dimenze kontroly

  • Postupy, metody kontroly

2) ANALÝZA

  • Jejím cílem je poznání a správné pochopení podmínek pro realizaci procesů v podniku.

  • Proces zjištění a hodnocení realizovatelnosti, účelnosti a účinnosti určitého provedení.

  • Zároveň je podkladem pro rozhodování a implementaci.

  • Je podstatné systémové chápání problémů a využití modelového zobrazení.

  • Je nutné zachovat pravidlo přiměřenosti zkoumání

    • Rozsah údajů

    • Přesnost údajů

    • Spolehlivost údajů

Typologie analýz

  • Analýzy z hlediska času – předběžné, průběžné, následné

  • Analýzy z hlediska objektu – procesy, funkce, prvky, systémy, vstupy, výstupy, zdroje ...

  • Analýzy z hlediska prostředí – externí prostředí, interní prostředí

  • Analýzy z hlediska stupně komplexnosti – souhrnné, dílčí

  • Analýzy z hlediska subjektu provádějícího analýzu – externí analytik, interní analytik

  • Analýzy z hlediska jejich cílu, účelu – deskriptivní, komparační, rozhodovací, situační, informační...

  • Analýzy z hlediska vědeckého výzkumu - klasifikační, vztahové, kauzální, systémové analýzy (strukturálně genetické)

  • Analýzy z hlediska charakteru řešených problémů - strukturované problémy (tvrdé, tradiční systémy), nestrukturované problémy (měkké systémy)

Základní logika provádění analýzy

  • Obsahové vymezení analyzovaného úkolu

  • Formulace vlastního problému

  • Stanovení požadavků na rozlišovací úroveň analýzy (aktuálnost, přesnost, spolehlivost...)

  • Vytvoření vhodného modelu pro řešení úkolu analýzy a stanovení způsobu jeho řešení

  • Realizace požadovaného rozboru, vyhodnocení výsledků a jejich ověření

  • Využití výsledků analýzy

3) IMPLEMENTACE

  • Aplikaci konkrétního rozhodnutí do praxe.

  • Jedná se o fázi rozhodovacího procesu, která vytváří konkrétní požadovaný výsledek.

  • Ekonomické předpoklady pro implementaci

    • Hodnocení ekonomických aspektů implementace

    • Ekonomická analýza implementačního procesu – náklady x užitky

    • Sledování kritérií racionality – hospodárnost, účelnost, účelovost, efektivnost

Proces implementace

  • Ujasnění konkrétního rozhodnutí a jeho cíle

  • Provedení analýzy současného (vstupního) stavu

  • Popsání cílového (výstupního) stavu

  • Výkon naplánovaného rozhodnutí

  • Ukončení a vyhodnocení implementace.

17. Zabezpečovací manažerské funkce.

  1. zabezpečení informacemi,

  2. zabezpečení personální,

  3. zabezpečení prostředky

1) ZABEZPEČENÍ INFORMACEMI

  • Informace= strukturovaná, organizovaná, shrnutá a interpretovaná data, závislá na jejich uživateli.

  • Data = základ pro vytváření informací, prvotní údaje získané z různých zdrojů.

  • Kritéria pro využití informací v řízení a rozhodování: Relevantnost, Reliabilita, Validita, Efektivita, Odpovídající míra podrobnosti, Srozumitelnost, Aktuálnost, Úplnos, Kontinuita atd.

Témata, do kterých materiál patří