Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Implementace
Proč-co-kdo-kdy-jak-jak často kontrolovat
Účel kontroly
Předmět kontroly
Subjekt kontroly
Časová dimenze kontroly
Postupy, metody kontroly
2) ANALÝZA
Jejím cílem je poznání a správné pochopení podmínek pro realizaci procesů v podniku.
Proces zjištění a hodnocení realizovatelnosti, účelnosti a účinnosti určitého provedení.
Zároveň je podkladem pro rozhodování a implementaci.
Je podstatné systémové chápání problémů a využití modelového zobrazení.
Je nutné zachovat pravidlo přiměřenosti zkoumání
Rozsah údajů
Přesnost údajů
Spolehlivost údajů
Typologie analýz
Analýzy z hlediska času – předběžné, průběžné, následné
Analýzy z hlediska objektu – procesy, funkce, prvky, systémy, vstupy, výstupy, zdroje ...
Analýzy z hlediska prostředí – externí prostředí, interní prostředí
Analýzy z hlediska stupně komplexnosti – souhrnné, dílčí
Analýzy z hlediska subjektu provádějícího analýzu – externí analytik, interní analytik
Analýzy z hlediska jejich cílu, účelu – deskriptivní, komparační, rozhodovací, situační, informační...
Analýzy z hlediska vědeckého výzkumu - klasifikační, vztahové, kauzální, systémové analýzy (strukturálně genetické)
Analýzy z hlediska charakteru řešených problémů - strukturované problémy (tvrdé, tradiční systémy), nestrukturované problémy (měkké systémy)
Základní logika provádění analýzy
Obsahové vymezení analyzovaného úkolu
Formulace vlastního problému
Stanovení požadavků na rozlišovací úroveň analýzy (aktuálnost, přesnost, spolehlivost...)
Vytvoření vhodného modelu pro řešení úkolu analýzy a stanovení způsobu jeho řešení
Realizace požadovaného rozboru, vyhodnocení výsledků a jejich ověření
Využití výsledků analýzy
3) IMPLEMENTACE
-
Aplikaci konkrétního rozhodnutí do praxe.
-
Jedná se o fázi rozhodovacího procesu, která vytváří konkrétní požadovaný výsledek.
-
Ekonomické předpoklady pro implementaci
Hodnocení ekonomických aspektů implementace
Ekonomická analýza implementačního procesu – náklady x užitky
Sledování kritérií racionality – hospodárnost, účelnost, účelovost, efektivnost
Proces implementace
Ujasnění konkrétního rozhodnutí a jeho cíle
Provedení analýzy současného (vstupního) stavu
Popsání cílového (výstupního) stavu
Výkon naplánovaného rozhodnutí
Ukončení a vyhodnocení implementace.
17. Zabezpečovací manažerské funkce.
zabezpečení informacemi,
zabezpečení personální,
zabezpečení prostředky
1) ZABEZPEČENÍ INFORMACEMI
-
Informace= strukturovaná, organizovaná, shrnutá a interpretovaná data, závislá na jejich uživateli.
-
Data = základ pro vytváření informací, prvotní údaje získané z různých zdrojů.
-
Kritéria pro využití informací v řízení a rozhodování: Relevantnost, Reliabilita, Validita, Efektivita, Odpovídající míra podrobnosti, Srozumitelnost, Aktuálnost, Úplnos, Kontinuita atd.